کد خبر : 12512

ریش | ریش آقایان

مردان برای گذاشتن ریش و یا استایل دهی به آن دچار سردرگمی می شوند. ریش در صورت مردها، طرفداران زیادی دارد. انتخاب مدل ریش برای آقایان به قدری که مدل مو برای خانم‌ها اهمیت دارد، نیز مهم است. انواع مدل های ریش مردانه در آراستگی ظاهری شما نقش مهمی دارد.

به گزارش ورنداز :

ریش آقایان

مردان برای گذاشتن ریش و یا استایل دهی به آن دچار سردرگمی می شوند. ریش آقایان، طرفداران زیادی دارد. انتخاب مدل ریش برای آقایان به قدری که مدل مو برای خانم‌ها اهمیت دارد، نیز مهم است. انواع مدل های ریش مردانه در آراستگی ظاهری شما نقش مهمی دارد.

در حالت معمول، ریش بر صورت مردان پس از سن بلوغ رشد می کند. برای زیبایی صورت از ریش استفاده می شود. انواع مدل ریش برای الگو برداری منبع خوبی هستند برای این که آن ها با اجرای بسیاری از سبک های ابتکاری در خود و ایده های لباس مدلهای متنوعی می آفرینند. پیش از هر چیزی برای انتخاب مدل ریش مناسب، باید فرم یا شکل صورت خود را بدانید. امکان دارد بر اساس کلیات شکل ظاهری فکر کنید فرم صورتتان را می دانید، ولی خیلی اوقات پس از اندازه گیری متوجه خواهید شد درباره ی فرم صورتتان اشتباه می کرده اید.

انواع مدل ریش مردانه

مدل ریش مردانه انواع گوناگونی دارد. از انواع این مدل می توان به ریش پرفسوری، ریش بزی، ریش زیر لبی، ریش بلند، ته ریش، ریش کوتاه، مدل کوبه ای، ریش وصل نشده، ریش محو، ریش یکساله، ریش گرد شده، ریش دستکاری شده، ریش انبوه، ریش بالبو، ریش مدل نوار چانه و مدل ریش خط آرواره... اشاره نمود که برای انتخاب آنها باید به فرم صورت دقت کرد.

انتخاب مدل ریش مردانه با توجه به فرم صورت

نخستین قدم برای ریش گذاشتن این ست که ببینید به صورتتان چه مدل ریشی می آید پس در ابتدا باید فرم صورتتان را بشناسید و متناسب با آن فرم صورت، مدل ریش مناسبی انتخاب کنید که در ادامه شما را با انواع این مدل ریش آشنا می کنیم:

مدل ریش برای صورت بیضی:

با داشتن فرم صورت بیضی میتوانید از خیلی از انواع مدل ریش مردانه که برای سایر آقایان جالب نیست، لذت ببرید. بدین دلیل که صورت شما ویژگی هایی از هر دو فرم مربع و گرد را دارد و لازم نیست نگران ایجاد تعادل باشید. تنها کافیست مطمئن شوید که در بهترین و زیباترین حالت ریش خود را حفظ می کنید. به جای اینکه از آزادی خود بعنوان فرصتی برای تغییر دادن مداوم مدل ریش استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم یک مدل کلاسیک و همیشگی را برگزینید که مردانی با دیگر فرم های صورت آرزوی داشتن آنرا داشته باشند.

beard-model-320111

- مدل ریش برای صورت های گرد:

شکل و ابعاد صورت یکی از نکات مهم برای انتخاب مدل ریش روی صورتتان است، در صورتیکه صورت گردی دارید باید توجه کنید که ریش پر پشت و بلند صورت شما را شبیه به یک توپ گرد می کند .مدل ریش مناسب برای صورت های گرد به این صورت است که ابتدا باید ریش روی گونه های خود را کوتاه کنید و هر چه به سمت پایین می آید پر پشت تر کنید تا صورتتان مستطیلی شود و چانه شما پهن تر شود. مدل ریشی را برای باریک کردن صورت انتخاب کنید که در امتداد چانه نسبتا بلند باشد و در گونه ها کوتاه تر شود، مدل ریش و سیبیل برای صورت گرد نیز باید به گونه ای باشد که سیبیل تا منحنی گونه تمام شود و ادامه دار نباشد.

beard-model-3202

مدل ریش برای صورت مثلثی:

چهره های مثلثی چانه نسبتا بلندی دارند و درنتیجه طول صورت کشیده ای دارند. پس برای این فرم صورت، مدل ریشی مناسب است که به کم کردن طول صورت شما کمک کند. برای تراز کردن چهره خود باید روی دو طرف گونه سایه ها را افزایش دهید ولی نه در چانه، بلکه فقط روی گونه ها این کار را انجام دهید. مدل خط ریش مناسب در صورت مثلثی و پیوند خوردن آن با ریش بسیار مهم است زیرا اگر می خواهید چشمانتان بزرگ بنظر برسد بهتر است که انها را پرپشت و بلند کنید. همینطور در صورت تمایل، میتوانید خط ریش خود را در امتداد فک خود امتداد دهید. این مدل صورت نیازمند اینست که مرکز توجه را به بالای صورت خود ببرید و تمرکز ریش پر را روی چانه و فک بردارید. مدل ته ریش و سیبیل برای صورت مثلثی بسیار مناسب می باشد.

beard-model-320333

مدل ریش برای صورت مستطیل:

در واقع فرم صورت مستطیل اصلاً به ریش احتیاجی ندارد. در صورتیکه مدل موی مناسب را انتخاب کنید بدون ریش، چهره ی شما به اندازه ی کافی جذاب خواهد بود ولی چنانچه دوست دارید ریش داشته باشید باید توجه کنید که فرم صورت مستطیل یک فرم کشیده است، بدین ترتیب گذاشتن ریش بلند، مثلثی یا نوک تیز( ریش بزی)، جز اینکه روی کشیدگی چهره بیش از اندازه تأکید کند، کمکی به شما نخواهد کرد. به جای آن بهتر است تلاش کنید ریش خود را بیشتر پهن کنید. بلندتر بودن ریش روی گونه ها به پهن تر شدن فک شما کمک می کند و توجه دیگران به طول صورتتان کم میشود. با این مدل ریش، دیگر فرم صورت شما بیش از اندازه کشیده دیده نخواهد شد.

- مدل ریش برای چهره ی قلبی شکل:

هیچ مردی نمی خواهد چانه ای لاغر داشته باشد. خوش بختانه افرادیکه چهره ی قلبی شکل دارند اگر ریش داشته باشند، تعادل به صورتشان برمی گردد. مدل ریش برای فرم صورت قلبی شکل به این صورت است که بهتر است در اطراف صورت خود ته ریش داشته باشید و اجازه دهید ریش اطراف چانه و سبیل شما نسبت به سایر نقاط صورت بلندتر شود تا چانه شما بزرگتر و پرتر دیده شود.

beard-model-3205

مدل ریش برای صورت مربعی:

هر چند فرم صورت مربع برای مردان جذاب است، ولی این فرم صورت محدودیت های ویژه خودش را دارد. به عنوان مثال یک مدل ریش مردانه که بر فرم مربعی صورت بیش از حد تأکید کند، برای شما مناسب نیست. با توجه به اینکه فک پهنی دارید نباید سراغ ریش مربعی با خطوط تیز و زاویه های قائمه بروید. برای تکمیل کردن زیبایی فرم صورت مربعی باید ناحیه ی چانه شما شکلی گرد یا مثلثی پیدا کند. بلند کردن ریش روی چانه به حالت بزی یا پرفسوری کمک می کند در عین حفظ حالت جذاب استخوانی چهره، اندکی از پهنی و درشتی استخوان فک کم شود. با این کار همینطور تمرکز چشم روی دیگر اجزای چهره هم بیشتر می شود و چشمان نافذتان هم فرصتی برای درخشش پیدا می کنند.

beard-model-320666

- مدل ریش برای چهره ی لوزی شکل:

صورت لوزی شکل در قسمت استخوان های گونه پهن ترین قسمت بوده و با یک خط پیشانی و خط فک باریک که تقریباً در پهنا متقارن هستند مشخص می شود. به این ترتیب برای جبران این موضوع مدل ریش متناسب با این فرم صورت به گونه ایست که باید همیشه روی چانه، ریش داشته باشید. به منظور ایجاد دید متعادل تر از ساختار استخوانی صورت خود در حالت ایده آل ، باید چانه ای برجسته ایجاد کنید. از این جهت برای دست یابی به این هدف پیشنهاد می شود یک سبیل باریک و در عین حال تأکید بیشتر روی قسمت گونه و فک داشته باشید.

beard-model-3207

اولین شنبه ماه سپتامبر که امسال مصادف است با ۳ سپتامبر روز جهانی ریش است. ریش نماد مردانگی، قدرت، دانش، هنرمندی، ثروت، مد و البته باورهای مذهبی است.

IMG_20220903_122729_908

منبع سرپوش
ارسال نظر

تبلیغات متنی