کد خبر : 11020

چای سبز | خوردن چای سبز

شیمی درمانی روشی برای درمان سرطان است که از دارو برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. شیمی درمانی بسیار آزاردهنده است و آنچه می‌خورید و می‌نوشید بسیار مهم است

به گزارش ورنداز :

 چای سبز برای افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند مضر است؟ 

شیمی درمانی روشی برای درمان سرطان است که از دارو برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. شیمی درمانی بسیار آزاردهنده است و آنچه می‌خورید و می‌نوشید بسیار مهم است. چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما برخی از افراد باید از مصرف آن در حین انجام شیمی درمانی اجتناب کنند. هم عصاره چای سبز و هم عصاره چای سیاه می‌تواند باعث شود سلول‌ها نسبت به داروهای شیمی درمانی حساسیت کمتری داشته باشند. 

با وجود این، مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده نشان داد که چای سبز می‌تواند علائم منفی شیمی درمانی را کاهش دهد و حتی اثربخشی برخی از درمان‌های شیمی درمانی را بهبود بخشد. از آنجایی که این نتایج بسیار متفاوت است، اگر در حال انجام شیمی درمانی هستید، مهم است که قبل از نوشیدن چای سبز با پزشک خود صحبت کنید. پزشکان می‌توانند در مورد اینکه آیا چای سبز برای شما مناسب است یا نه و اینکه چقدر باید این چای را بنوشید شما را راهنمایی کنند. 

آنچه در مورد شیمی درمانی باید بدانید 

شیمی درمانی نوعی درمان شناخته شده سرطان است که از داروها برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن استفاده می‌کنند. شیمی درمانی می‌تواند به صورت وریدی یا خوراکی یا با تزریق سرم انجام شود. شیمی درمانی اغلب در ترکیب با سایر درمان‌های سرطان مانند جراحی و پرتودرمانی استفاده می‌شود. عوارض جانبی شیمی درمانی به نوع و دوز داروهای داده شده و همچنین سلامت کلی و سن فرد بستگی دارد. عوارض جانبی رایج شیمی درمانی شامل خستگی، تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، ریزش مو و افزایش خطر عفونت است. برخی از این عوارض جانبی می‌توانند شدید باشند، اما معمولاً موقتی هستند و پس از پایان درمان از بین می‌روند. 

افراد مبتلا به سرطان ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند زیرا شیمی درمانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. برای افرادی که شیمی درمانی می‌شوند مهم است که از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنند و بهداشت را رعایت کنند (دست‌ها را مرتب بشویند). شیمی درمانی یک درمان مهم برای سرطان است، اما بدون خطر نیست. مهم است که قبل از شروع درمان با پزشک خود در مورد عوارض جانبی احتمالی شیمی درمانی صحبت کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی