کد خبر : 22727

رژیم غذایی سالمندان | رژیم غذایی سالمندان در ماه رمضان

در این مطلب به معرفی رژیم غذایی مناسب سالمندان می‌پردازیم و تغذیه مناسب برای این دسته از عزیزان در این دوره شرح می‌دهیم.

به گزارش ورنداز :

رژیم غذایی مناسب برای سالمندان در ماه رمضان چیست؟

در این مطلب به معرفی رژیم غذایی مناسب سالمندان می‌پردازیم و تغذیه مناسب برای این دسته از عزیزان در این دوره شرح می‌دهیم.

سالمندان در ماه رمضان باید از میوه‌های رنده شده و انواع آش و سوپ در وعده‌های غذایی به‌ویژه افطارشان استفاده کنند.

روح‌الله فلاح کارشناس تغذیه گفت: نوجوانان روزه اولی باید تنوع غذایی و مواد پروتئینی مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و تخم مرغ در وعده‌های غذایی داشته باشند.

وی بر مصرف مواد غذایی مقوی مثل خرما و موز تاکید و اضافه کرد: کسانی که دچار کمبود وزن بوده و ضعیف‌تر هستند می‌توانند شربت یا قرص مولتی ویتامین را با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنند تا مواد معدنی بدنشان تامین شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه  درباره رژیم غذایی ، گفت: با توجه به این‌که کودکان در مرحله رشد هستند، بهتر است بین سحر تا افطار حداقل ۲ وعده کامل غذایی داشته باشند.

فلاح افزود: به کودکان توصیه می‌شود مواد قندی مثل زولبیا و بامیه را به‌ویژه در وعده سحری کمتر استفاده کنند، چرا که می‌تواند باعث افزایش و افت سریع قند خون می‌شود و گاهی مشکلات گوارشی به وجود آورد.

وی بیان کرد: در مورد روزه‌داری سالمندان باید مراقبت بیشتری شود، چون کاهش میزان آب بدن و قند خون می‌تواند باعث سرگیجه شود و خطرآفرین باشد.

فلاح افزود: با توجه به این‌که سالمندان عموما مشکلات دهان و دندان دارند میوه و سبزی‌ها کمتر می‌خورند، ممکن است دچار یبوست و مشکلات سوءتغذیه شوند که بهتر است از میوه‌های رنده شده و انواع آش و سوپ در وعده‌های غذایی به‌ویژه افطارشان استفاده شود.

کارشناس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: سالمندان باید بین افطار تا سحر آب به‌اندازه کافی مصرف کنند تا روزه‌داری بدون خطر داشته باشند.

منبع اقتصاد آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی