کد خبر : 5642

روانشناسی | نقش مردان. در زندگی

نقش شوهر محافظت، تامین خانواده و محبت است. اما این جمله چنان که به نظر می‌رسد، واضح نیست. پیچیدگی های بسیاری در زندگی وجود دارد که زن و شوهر از آن رنج می برند.

به گزارش ورنداز :

نقش شوهر محافظت، تامین خانواده و محبت است. اما این جمله چنان که به نظر می‌رسد، واضح نیست. پیچیدگی های بسیاری در زندگی وجود دارد که زن و شوهر از آن رنج می برند. در حالی که زندگی مشترک، فراز و نشیب هایی دارد و وظیفه شوهر در قبال همسر و خانواده اش انجام مسئولیت هایی است که ازدواج به او محول می‌کند. نقش یک مرد در زندگی زن زمانی شکل می‌گیرد که دو نفر با ازدواج، پیوندی برای یک عمر روزهای خوب و بد می‌بندد.

آقای شوهر نقش شما فراتر از تامین و اداره خانواده است. برای این که شوهر خوبی باشید، باید همسر و خانواده خود را راضی نگه دارید. در این جا نحوه مشارکت شما در زندگی آمده است:

 

رهبر باشید؛ نقش یک مرد در زندگی زن

وقتی رهبر هستید، به طور خودکار می دانید که چگونه مسئولیت خانه را بر عهده بگیرید. ایده ها به طور طبیعی جریان دارد. زیرا یک رهبر خوب راه را می شناسد، قدم می‌گذراد و راه را نشان می دهد. اما، به یاد داشته باشید که رئیس نباشید. فرق زیادی بین رهبر و رئیس وجود دارد.نقش یک مرد در زندگی زن؛ از همسر خود محافظت کنید:

این مسئولیت اصلی شماست. شما باید از همسرتان در برابر همه خطرات و خشونت – چه جسمی و چه روحی- محافظت کنید. او باید در حضور شما احساس امنیت کند نه در غیاب شما.

 

بدون قید و شرط عشق بورزید؛ از نقش مرد در زندگی زن

بهترین راه برای دوست داشتن بی قید و شرط این است که اطمینان حاصل کنید که او از نظر عاطفی راضی است. به او اطمینان دهید، به او بفهمانید که به او احترام می گذارید، دوستش دارید و برایش ارزش قائل هستید. و همچنین این ها را در اعمال خود نشان دهید.

 

نقش یک مرد در زندگی زن؛ از همسر خود محافظت کنید:

این مسئولیت اصلی شماست. شما باید از همسرتان در برابر همه خطرات و خشونت – چه جسمی و چه روحی- محافظت کنید. او باید در حضور شما احساس امنیت کند نه در غیاب شما.

 

بدون قید و شرط عشق بورزید؛ از نقش مرد در زندگی زن

بهترین راه برای دوست داشتن بی قید و شرط این است که اطمینان حاصل کنید که او از نظر عاطفی راضی است. به او اطمینان دهید، به او بفهمانید که به او احترام می گذارید، دوستش دارید و برایش ارزش قائل هستید. و همچنین این ها را در اعمال خود نشان دهید.نیازهای اولیه (غذا، سرپناه، پوشاک) باید برآورده شوند. علاوه بر این، درک کنید که او نیازهای دیگری نیز دارد و آن ها را برآورده کنید. او در مراحل مختلف زندگی خود نیازهای متفاوتی خواهد داشت به آن توجه کنید.

 

صبور باشید:

همسران گاهی اوقات می توانند “نق بزنند” و زیاده روی کنند، اما بدانید او خیلی به شما اهمیت می‌دهند. او را همانطور که هست بپذیرید، و اگر چیزی در مورد او دوست ندارید، به جای انتقاد، از قبل به او بگویید. او را برای کارهایی که برای شما انجام می‌دهد، یا چیزهای کوچک دوست نداشته باشید. در عوض، روی چیزهای مثبتی که در او می‌بینید و ویژگی هایی که از او دوست دارید، تمرکز کنید. کمی صبور بودن می تواند به تقویت رابطه شما کمک کند.

در دسترس باشید:

شما قول داده اید که در کنار او باشید و در بیماری و سلامتی او را دوست داشته باشید. این دقیقا خلاصه همه مسئولیت شما است. او را برای حل مشکلاتش تنها نگذارید. به او بفهمانید که شما بدون توجه به مشکلات کنار او هستید. حضور شما به او قدرت فوق العاده ای خواهد داد.

 

رفتار خوب داشته باشید؛ نقش یک مرد در زندگی جنتلمن باشید و آن را در رفتار خود نشان دهید. نحوه صحبت یا واکنش شما در یک موقعیت خاص بهتر از صحبت شما در مورد خودتان می‌گوید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر بچه دارید، آن ‌ها از رفتار شما درس می‌گیرند. بنابراین، خود را درگیر انتقاد، داد و فریاد یا آزار همسرتان نکنید.

 

نظر او را بپذیرید:

باید در تمام تصمیمات کوچک یا بزرگ با او مشورت کنید. با این کار به او نشان می دهید که او مهم است و نظر او برای شما ارزشمند است.

 

تعادل:

باید تعادل خوبی بین پدر و مادر خوب بودن و شوهر خوب بودن برقرار کنید. اغلب زمانی که زوج ها پدر و مادر می شوند، تمرکز آن ها به طور کامل از رابطه خودشان به کودک تغییر می کند. باید از این کار اجتناب کنید زیرا همسرتان همچنان مشتاق توجه شماست.

 

باید گفت مسئولیت ها همیشه وجود دارد. اما بسته به موقعیت و شرایطی که در آن هستید تغییر می‌کند. گاهی کاهش یا افزیش می یابد.

منبع خبرنامه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی