کد خبر : 28480

دعا سریع الاجابه | دعای سریع الاجابه حضرت محمد

اگر دعای شما بر آورده نمیشود ۱۰ مرتبه این دعا را بخوانیدو معجزه آن را ببینید .

به گزارش ورنداز :

دعا سریع الاجابه 

اگر دعای شما بر آورده نمیشود ۱۰ مرتبه این دعا را بخوانیدو معجزه آن را ببینید .

دعا از دعاهای معروف و مجرب است که در کتاب‌های دعا و ادعیه آمده است. این دعا از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است این دعا را بخوانید و حاجت روا شوید .

اگر دعای شما بر آورده نمیشود ۱۰ مرتبه این دعا را بخوانید تا نفرین از شما دور شود 

دعای قرآنی «ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة» در آیه 7 سوره بقره آمده است. این آیه در مورد کفار و منافقان است که خداوند بر دل‌ها و گوش‌ها و چشم‌های آنان مهر نهاده است و به همین دلیل، از حق گمراه شده‌اند و هدایت نمی‌شوند.

در تفسیر این آیه، مفسران گفته‌اند که «ختم» به معنای مهر زدن است. خداوند بر دل‌های کفار مهر نهاده است، یعنی آنها را از پذیرش حق و هدایت محروم کرده است. این مهر، به صورت یک پرده یا حجاب بر روی قلب آنها قرار گرفته است که مانع از درک حق و فهم آن می‌شود.

همچنین، خداوند بر گوش‌ها و چشم‌های کفار مهر نهاده است، یعنی آنها را از شنیدن و دیدن حق محروم کرده است. این مهر، به صورت یک پرده یا حجاب بر روی گوش‌ها و چشم‌های آنها قرار گرفته است که مانع از شنیدن سخنان حق و دیدن نشانه‌های حق می‌شود.

در نتیجه، کفار و منافقان به دلیل این مهر، از حق گمراه شده‌اند و هدایت نمی‌شوند. آنها از شنیدن سخنان حق و دیدن نشانه‌های حق محروم هستند و به همین دلیل، نمی‌توانند حق را درک کنند و به آن ایمان بیاورند.

این آیه، هشداری به همه انسان‌ها است که از کفر و نفاق دوری کنند. اگر خداوند بر دل‌ها و گوش‌ها و چشم‌های کسی مهر نهاد، او دیگر نمی‌تواند حق را درک کند و به آن ایمان بیاورد.

دعا از دعاهای معروف و مجرب است که در کتاب‌های دعا و ادعیه آمده است. این دعا از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است.

متن کامل این دعا به این شرح است:

یا عماد من لا عماد له، یا ذخر من لا ذخر له، یا سند من لا سند له، یا حرز من لا حرز له، یا غوث من لا غوث له، یا کریم العفو، یا حسن البلاء، یا عظیم الرجاء، یا عز الضعاف، یا منقذ الغرقى، یا منجی الهَلْکی، یا محسن، یا مجمل، یا منعم، یا مفضل، أنت الذی سجد له سواد اللیل ونور النهار، وضوء القمر، وشعاع الشمس، ودوی الماء، وحفیف الشجر، یا الله یا الله یا الله، أنت وحدک لا شریک لک.

ترجمه دعا:

ای تکیه‌گاه کسی که تکیه‌گاهی ندارد، ای اندوخته کسی که اندوخته‌ای ندارد، ای پشتیبان کسی که پشتیبان ندارد، ای پناه کسی که پناهگاهی ندارد، ای فریادرس کسی که فریادرسی ندارد، ای کریم بخشایش، ای نیکو آزمایش، ای بزرگ امید، ای عزت بخش ضعیفان، ای نجات دهنده غرق شدگان، ای نجات دهنده هلاکت یافتگان، ای احسان کننده، ای نیکوکننده، ای نعمت دهنده، ای تفضیل کننده، تو آن کسی هستی که سیاهی شب و نور روز و روشنایی ماه و پرتو خورشید و صدای آب و حرکت درختان برای تو سجده کردند، ای خدا، ای خدا، ای خدا، تو تنها هستی و شریکی برای تو نیست.

فواید دعا:

این دعا دارای فواید بسیاری است، از جمله:

  • برآورده شدن حاجات
  • رفع مشکلات و گرفتاری‌ها
  • آرامش قلب و روح
  • کسب اجر و ثواب
  • تقویت ایمان و توکل

در روایات آمده است که هر کس این دعا را بخواند، حاجتش برآورده می‌شود. همچنین، گفته شده است که این دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها بسیار مجرب است.

نحوه خواندن دعا:

این دعا را می‌توان به صورت روزانه، هفتگی، یا ماهانه خواند. همچنین، می‌توان آن را در هنگام گرفتاری و مشکلات خواند.بهتر است این دعا را با حضور قلب و با توجه به معانی آن بخوانید. همچنین، می‌توانید این دعا را برای دیگران نیز بخوانید.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی