کد خبر : 17004

لاغری و کاهش وزن

حالا که تصمیم به کاهش وزن گرفته اید باید به فکر ورزش نیز باشید. چون کاهش وزن بدون آن ممکن است بافت عضلانی بدنتان را از دست بدهید.

به گزارش ورنداز :

حالا که تصمیم به کاهش وزن گرفته اید باید به فکر ورزش نیز باشید. چون کاهش وزن بدون آن ممکن است بافت عضلانی بدنتان را از دست بدهید.

 خود را افزایش دهند و دچار توقف یا کندی کاهش وزن نشوند.

کوهنوردی (یکبار درهفته) ورزش موثر در کاهش وزن

کوهنوردی علاوه بر اینکه یک ورزش هوازی است می تواند قدرتی هم باشد. چون با شیب بالا روبرو هستید و گاهی مجبورید وزن بدن خود را کاملا بلند کنید. یکی از بهترین راه های فعالیت بدنی انجام کاری است که از آن لذت می برید. بنابراین در روزهای تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به کوهنوردی بروید تا هم ورزش کرده باشید و هم لذت ببرید. هنگام کوهنوردی از کفش های مناسب استفاده کنید تا از ناحیه زانو و مچ پا دچار مصدومیت نشوید.

کاهش وزن با رقص

(یکی از بهترین ورزش هایی است که خانم های خانه دار، به خصوص آن گروه که نمی توانند بیرون از منزل ورزش کنند)

 

گاهی آنقدر مشغله داریم که فرصت نیست بیرون از خانه و در باشگاه ورزش کنیم. یکی از در دسترس ترین راه ها که می تواند علاوه بر کالری سوزی روحیه تان را شاد کند رقص است. این ورزش هم مانند پیاده روی هزینه ای ندارد. حتی می توانید با بالا بردن سرعت حرکات میزان کالری سوزی را افزایش دهید و زمان ورزش را مختصر تر کنید.

کاهش وزن با دوچرخه سواری (چه ثابت، چه متحرک)

دوچرخه سواری یکی دیگر از ورزش های هوازی است که می توانید با لذت انجامش دهید. بسیاری از پارک ها مسیرها و تجهیزات مربوط به این ورزش را در اختیار مردم قرار می دهند. پس شما خیلی ساده می توانید علاوه بر بهبود روحیه خود کالری سوزی هم داشته باشید. ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری برای کاهش خطر بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی عروقی نیز بسیار مفید هستند.

 

کاهش وزن با ورزش های گروهی اعم از زومبا، ایروبیک، فیتنس و …

همه ما در شروع کارها خوب هستیم و از انگیزه ابتدایی کمک می گیریم. اما به مرور زمان و با کم شدن انگیزه ممکن است به کلی ورزش را فراموش کنیم. اینجاست که باید انگیزه ای پایدار برای خود پیدا کنید. یکی از بهترین روش ها انجام ورزش های گروهی است. وقتی با یک دوست یا جمعی از افراد ورزش می کنید می توانید به یکدیگر انگیزه بدهید. هر کالری به صورت دسته جمعی ساده تر می شود. وقتی وارد یک گروه می شوید دیگر احساس مسئولیت می کنید و پا پس کشیدن برایتان دشوار خواهد بود.

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی