کد خبر : 16371

مصرف فلفل | مصرف فلفل سیاه | عوارض مصرف فلفل سیاه

فلفل سیاه ادویه بسیار کاربردی در آشپزخانه است در این پست با عوارض مصرف فلفل سیاه آشنا میشوید

به گزارش ورنداز :

فلفل سیاه ادویه بسیار کاربردی در آشپزخانه است  در این پست با عوارض مصرف فلفل سیاه آشنا میشوید

همه غذاها با یک مقدار کمی تندی خوشمزه تر می شوند. این حقیقتی است که هر آشپزی به آن معترف است. در این بین باید دید که ادویه مورد استفاده شما به سلامتتان ضرر خواهد زد یا نه. با ما همراه باشید تا شما را از مضرات فلفل سیاه مطلع کنیم تاثیر بد فلفل سیاه بر معده

از زیان های فلفل سیاه می توان به این مورد اشاره کرد که زیاده روی در خوردن فلفل سیاه باعث افزایش ترشحات معده می شود و بدتر از آن باعث تاریک شدن چشم می شود. توصیه می شود کسانی که مشکل معده دارند در خوردن فلفل سیاه افراط نکنند.

تاثیر فلفل سیاه بر شنوایی

مصرف زیاد فلفل سیاه می تواند اثرات مخربی روی عصب های شنوایی و تعادل انسان بگذارد ، از همین رو توصیه می شود کسانی که مشکل شنوایی دارند در مصرف فلفل سیاه احتیاط لازم را داشته باشند تا به مشکل برنخورند.

چه کسانی نباید از فلفل سیاه استفاده کنند؟

- یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نمی باشد.؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و … نباید از فلفل استفاده نمود.

 

- در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت ندارد احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد می باشد.

 

- مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نیست.

 

- کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

 

- زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

 

- خوردن فلفل برای کسانی که ورم پروستات دارند ضرر دارد.

 

چقدر در طول روز مجاز به مصرف فلفل سیاه هستیم؟

فلفل خشک یا پودر فلفل جزو ادویه‌ها محسوب می‌شوند و ادویه‌ها هم از نظر تغذیه‌ای باید به صورت متعادل مصرف شوند تا مشکلی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود نیاورند. برخی از افراد در مصرف فلفل هم مانند نمک و شکر به شدت افراط می‌کنند و آنقدر حجم فلفل را در وعده‌های غذایی خود بالا می‌برند که بدن آنها نسبت به طعم تندی مقاوم می‌شود.

کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می‌کند، حساسیت گیرنده‌های چشایی‌اش به تدریج کم می‌شود و برای اینکه بتواند لذت تندی غذای گذشته را درک کند، باید مدام فلفل غذای خود را بیشتر و بیشتر کند. با این حساب می‌توان گفت که حساسیت گیرنده‌های چشایی و گیرنده‌هایی که طعم و مزه را روی زبان و دهان درک می‌کنند، با مصرف روزانه و بی‌رویه فلفل کاهش می‌یابد.

 

ادویه‌هایی مانند فلفل، محرک اسید معده هستند و افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث ابتلا به التهاب معده یا حتی گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) است.

 

مقدار خوراک فلفل سیاه حداکثر تا پنج گرم است . فلفل سیاه براى اشخاص گرم مزاج خوب نیست و تولید سر درد مى کند و سینه را به خس ‍ خس مى اندازد و براى کبد ضرر دارد ، و برعکس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید است .

به چه غذاهایی فلفل سیاه نزنیم؟

به چه غذاهایی فلفل سیاه نزنیم؟

برای دوری از مضرات برخی از ادویه‌ها باید اصولی را رعایت کنیم. طبق قاعده، ادویه ای که به غذا زده می شود باید متناسب با مزاج غذا و مصلح آن باشد و ترجیحا نباید برای یک غذا از چند جور ادویه استفاده کنیم. مثلاً اگر مزاج غذا گرم باشد همچون اغلب سرخ کردنی ها یا کباب گوشت قرمز، نباید همراه با اینها، ادویه های گرم مثل فلفل استفاده شود چون حرارت غذا بالاتر رفته و در بدن اخلاط و مواد سوخته و سمی و صفرای غیرطبیعی تولید می کند و منجر به عوارض کوتاه مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، سوزش ادرار، خارش پوست و... در بلندمدت نیز سبب بروز لک های پوستی، التهاب، زخم های گوارشی و حتی سرطان می شود.

 

از مضرات فلفل قرمز هم غافل نمانید

مصرف فلفل در بیماریهای اعصاب به علت محرک بودن منع گردیده ودر سیستم گوارش افراد آلرژی ایجاد میکند در مصرف فلفل تند نباید زیاده روی کنید.

 

خوردن فلفل قرمز می تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند فراهم سازد.

 

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود . زیرا نوزادان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نباید فلفل قرمز تند مصرف کنند.

کاپسیسین یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی