کد خبر : 12997

رابطه جنسی | رابطه زناشویی

در رابطه زناشویی بدن شروع به سوزاندن کالری می کند. رابطه جنسی با همسر یکی از گزینه های خوب برای سوزاندن کالری اضافی بدن و لاغری است.

به گزارش ورنداز :

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که رابطه زناشویی باعث عرق ریختن می شود؟ گاهی اوقات نفس تان می گیرد و اگر کمی بیشتر ادامه دهید، انگار یک تمرین ورزشی خیلی سخت را پشت سر گذاشته اید؟ به نظر شما رابطه زناشویی چقدر کالری می سوزاند؟ در این قسمت به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.​

آیا رابطه زناشویی موجب سوزاندن کالری و لاغری می شود؟

جالب است بدانید که مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است اما هیچ شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که رابطه زناشویی بتواند کالری خیلی زیادی بسوزاند، مگر این که انجام آن چند ساعت ادامه داشته باشد. اما در کل رابطه زناشویی جدا از سوزاندن کالری، فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا باعث افزایش جریان خون و بالا رفتن سطح اندورفین می شود.

اما اگر بخواهیم در مورد کالری سوزی رابطه زناشویی صحبت کنیم، باید گفت که همه چیز بستگی به وزن و مدت زمان انجام این کار دارد. دقیقا مانند زمانی که ورزش می کنید.

پس بهتر است به رابطه زناشویی تان مانند ورزش نگاه کنید. به طور مثال به این فکر کنید که هر چقدر حرکات آکروباتیک بیشتر انجام دهید و آن را طولانی تر کنید، کالری بیشتری می سوزانید. رابطه جنسی هم دقیقا همین است.

تحقیقات نشان می دهد که خانم ها در هر جلسه رابطه زناشویی به مدت 25 دقیقه، بطور میانگین 69 کالری می سوزانند. در این زمان مصرف اکسیژن، افزایش ضربان قلب و افزایش جریان خون هنگام برقراری ارتباط بالا است اما اگر بخواهیم آن را با 30 دقیقه دویدن روی تردمیل مقایسه کنیم، باید گفت که حدوداً به طور میانگین این میزان از ورزش روی تردمیل 213 کالری می سوزاند و در نتیجه کالری سوزی از طریق ورزش بیشتر از رابطه زناشویی می باشد.

 

نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که از آن جایی که اکثر این روابط حدوداً کم تر از این مدت زمانی که گفتیم طول می کشند، در نتیجه میزان کالری سوزی به طور میانگین 14 کالری برای یک خانم حساب می شود.

رابطه جنسی حداقل برای مردان بیش از 100 کالری می سوزاند. در رابطه جنسی ضربان قلب و جریان خون افزایش می یابد. همانطور که گفتیم دویدن خیلی بیشتر از رابطه جنسی کالری می سوزاند. خانم ها در 30 دقیقه دویدن 213 کالری و مردان 276 کالری می سوزانند.

چرا مردان کالری بیشتری می سوزانند؟

در رابطه جنسی تحرک مرد بیشتر از خانم است، بنابراین مردان بیشتر از زنان کالری می سوزانند، همچنین به دلیل بیشتر بودن وزن مردان از خانم ها آنها در یک فعالیت مقدار انرژی بیشتری را مصرف خواهند کرد.

سن افراد و مدت زمان برقراری رابطه جنسی نیز بر روی مقدار کالری سوزی اثرگذار است. موقعیت نیز در رابطه جنسی اهمیت دارد و بالا بودن، انرژی بیشتری از پایین بودن مصرف می کند.

هر چه فعالیت بیشتر، فرد جوان تر و مدت زمان رابطه زناشویی بیشتر باشد، افراد کالری بیشتری می سوزانند. بنابراین در هر رابطه جنسی ممکن است میزان کالری متفاوتی را بسوزانید. اگر بعد از این رابطه عرق کرده بودید و شدیدا به نفس نفس زدن افتاده بودید مسلما کالری بیشتری سوزانده اید.

سخن آخر:

شما با رابطه زناشویی نمی توانید کالری زیادی بسوزانید و برای کاهش وزن و لاغری باید به سراغ ورزش و تحرک بروید اما برقراری رابطه جنسی هم برای سلامتتان مفید است. رابطه جنسی به صورت مرتب ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش داده و سبب بهبود سلامت روانی و بهتر شدن خلق و خو می شود و به داشتن خوابی راحت تر نیز کمک می کند

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

تبلیغات متنی