کد خبر : 9797

ریزش مو | پیشکیری از ریزش مو | پیشکیری از ریزش مو با گیاهان دارویی | گیاهان دارویی

ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان با گیاهان دارویی این مشکل را رفع کرد.

به گزارش ورنداز :

پیشکیری از ریزش مو با گیاهان دارویی 

منصور خرمی زاده متخصص طب سنتی در خصوص رشد بهتر مو با استفاده از گیاهان اظهار کرد: در طب سنتی بحث اصلی مزاج فرد است؛ ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی داشته که گاهی ریشه در خشکی پوست و مو دارد.

 

خرمی زاده با اشاره به اینکه برای رشد مو باید به رطوبت بدن فرد توجه شود، گفت: تقویت مو اصولا بسته به رطوبت بدن فرد دارد؛ کم و زیاد بودن رطوبت بدن باعث تغییراتی از جمله ریزش مو می‌شود؛ گاهی با تغییر رطوبت بدن، صاف بودن مو از بین می رود و حالت تجعد می‌گیرد.

نوع ریزش مو در درمان آن مهم است

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوع ریزش مو در درمان آن مهم است، گفت: زمانی که موها شروع به ریختن می‌کنند ممکن است مو از ریشه قطع نشده و از ساقه جدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌های مختلفی برای درمان خشکی پوست سر و ریزش مو وجود دارد، گفت: خشکی سر می‌تواند با شکنندگی نازک مو همراه باشد؛ در چنین وضعیتی مو تمایل به شکسته شدن و یا ریزش بیشتری خواهد داشت.

خرمی زاده با بیان اینکه پوست سر خشک، موجب خارش در سر می‌شود، خاطر نشان کرد: زمانی که سر شروع به خارش می کند این امر موجب ضعیف شدن ریشه مو شده و این امر منجر به ریزش شدید مو می شود.

این متخصص طب سنتی درباره پیشکیری از ریزش مو مطرح کرد: افرادی که در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می کنند، مو تمایل به از دست دادن رطوبت داشته و در نتیجه پوست سر خشک می‌شود.

خرمی زاده با اشاره به ابنکه بادام خوراکی رطوبت دارد و رطوبت موجود در بادام شیرین در تقویت رشد موها بسیار مؤثر است، مطرح کرد: افراد می توانند با استفاده از روغن بادام شیرین علاوه بر تقویت ریشه و ساقه مو، ویتامین B1 را که هم در بادام زیاد است به موها منتقل کنند.

تاثیر مصرف غذاهای مرطوب در خشکی مو و پوست

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای مرطوب در افرادی که خشکی مو و پوست دارند بسیار مؤثر است، گفت: غذاهای مرطوب در این گونه افراد باعث تقویت مو می شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه دسته‌ایی از افراد هستند که بر اثر رطوبت زیاد موهای آن‌ها شروع به ریزش می‌کند مطرح کرد: در این گونه افراد موها از ریشه کنده می‌شود و موها حالت صاف و بی حالت پیدا می کند.

خرمی زاده در خصوص مناسب‌ترین گیاه برای افرادی که بر اثر رطوبت موهایشان  ریزش پیدا کرده است، گفت: داروهای مناسب برای این دسته افراد کندر و روغن سیاه دانه است؛ کندر گیاهی گرم و خشک بوده که برای تقویت حافظه مناسب است، روغن سیاه دانه دارای خواص متعددی است ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد و در درمان بیماری‌های قلبی، دیابت، کم خونی و میگرن بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه ضعف و تغذیه نامناسب در ریزش مو تاثیر گذار است، گفت: ریشه موی فردی که دچار  سوء تغذیه است ضعیف شده و باید غذاهای پروتئینی و کربوهیدرات و گوشتی استفاده کند.

 

این متخصص طب سنتی در خصوص افرادی که به دلیل کمبود ویتامین در بدن به ریزش مو دچار می شوند، عنوان کرد: این افراد می‌توانند با مصرف انجیر، بادام و شیره انگور این کمبود را تقویت کند.

 

خرمی زاده یادآور شد: تمام اقدامات باید زیر نظرپزشک متخصص انجام شود و فرد نباید به طور خودسرانه اقدام به درمان کند، چرا که مصرف بیش از حد می تواند مضر باشد.

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی