کد خبر : 9479

گردگیری خانه

غباری که هرروز روی وسایل خانه جمع می‌شود باورنکردنی است. گاهی پس از چند روز روی تمام وسایل خاک می‌گیرد و مجبوریم که این گرد و غبارها را پاک کنیم تا خانه کثیف به نظر نرسد یا مهارت خانه‎داری‌مان زیر سؤال نرود.

به گزارش ورنداز :

با این ترفندها وقت کمتری برای گردگیری خانه بگذارید 

غباری که هرروز روی وسایل خانه جمع می‌شود باورنکردنی است. گاهی پس از چند روز روی تمام وسایل خاک می‌گیرد و مجبوریم که این گرد و غبارها را پاک کنیم تا خانه کثیف به نظر نرسد یا مهارت خانه‎داری‌مان زیر سؤال نرود. درست است که هیچ راهی نیست که هیچ‌وقت روی وسایل غبار نگیرد، اما در اینجا ترفندهایی را معرفی می‌کنیم که با انجام دادن آن‌ها غبار کمتری بر وسایل بنشیند و در نتیجه وقت کمتری برای گردگیری بگذاریم.

1-از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید 

این دستمال‌ها بهترین گزینه برای پاک کردن وسایل هستند. دستمال‌های میکروفایبر برخلاف دستمال‌های معمولی که خودشان پرز ایجاد می‌کنند و گرد و غبار را به اطراف پراکننده می‌کنند، باعث جذب غبار می‌شوند و برای گردگیری بسیار مناسب‌اند. 

2- کمدها را تمیز نگه دارید 

کمدها منبع گرد و غبار هستند. اگر وسایل درون کمد کثیف شوند غبار آن‌ها روی وسایل دیگر نیز می‌نشیند. جعبه یا کیف‌های مخصوص کمد بهترین گزینه هستند که هربار چیزی از درون کمد برمی‌دارید گرد و غبار ایجاد نشود.  

3- فیلترهای کولر یا وسایل گرمایشی/سرمایشی خود را عوض کنید 

سیستم گرمایشی یا سرمایشی گرد و غبار را درون خانه می‌آورند. بهتر است فیلترهای باکیفیت برای این وسایل بگذارید و در فصل سرما دریچه‌های کولر را بپوشانید تا سرما و گرد و غبار وارد خانه نشود.  

4- خوب جاروبرقی بکشید 

جاروبرقی با فیلتر و مکش خوب تأثیر زیادی در از بین بردن غبار روی فرش دارد. یادتان باشد همیشه مناطق پرتردد خانه را جارو بکشید. بهتر است جاهای پرتردد را دو بار در هفته و جاهای دیگر خانه را یک بار در هفته جارو کنید. کیسه جاروبرقی را هر سه ماه یکبار تعویض یا خالی کنید.  

5- همه‌جا را فرش نکنید 

گرچه فرش جزئی جدایی‌ناپذیر از خانه هر ایرانی است، اما تمام خانه را فرش نکنید. فقط در جاهایی که لازم است فرش بیندازید. فرش گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و با هربار رد شدن از روی آن ممکن است غبار تولید شود.  

6- قالیچه‌های کوچک را بتکانید 

تکاندن فرش‌های بزرگ سخت است ولی می‌توانید پادری‌ها و قالیچه‌ها را در فضای باز بتکانید. سالی سه یا چهار بار این کار را انجام دهید و سعی کنید غبار روی قالیچه‌ها را کامل از بین ببرید.  

7- مرتباً ملافه‌ها را عوض کنید 

تخت منبع عمده گرد و غبار است. بهتر است هرهفته ملافه‌ها و روبالشی‌ها را بشویید و پتو و روتختی را در فضای بیرون از خانه بتکانید. شستن هفتگی ملافه‌ها باعث می‌شود حشراتی مثل ساس نیز در رختخواب دیده نشوند.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی