کد خبر : 9392

ضد عفونی کردن مسواک

حفظ سلامت لثه و دندان‌ها باعث می‌‎شود که شما لبخند زیبایی داشته باشید.

به گزارش ورنداز :

با این ترفندها مسواکتان را ضدعفونی کنید 

حفظ سلامت لثه و دندان‌ها باعث می‌‎شود که شما لبخند زیبایی داشته باشید. پس باید کاری کنید که سلامت دندان‌هایتان به خطر نیفتد. راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید دندان‌های سالم و مرواریدی داشته باشید. یکی از این راه‌ها دو بار مسواک زدن در روز است. مسواک نقش مهمی در سلامت دهان و دندان شما دارد. پس باید کاری کنید که مسواک شما عامل پوسیدگی دندان و لثه‌تان نشود. پس از اینکه مسواک می‌زنید، باکتری‌ها در مسواک شما باقی می‌مانند. معمولاً بعد از مسواک زدن مسواکتان را با آب می‌شویید اما این کار کافی نیست.  

دهان ما دارای حدود 700 باکتری است که روی دندان‌ها، زبان و لثه‌هایمان وجود دارد. ذرات غذا و بزاق ما یک لایه بی‌رنگ و چسبنده به نام پلاک تولید می‌کنند که روی دندان و لثه ایجاد می‌شود. پلاک اسیدی تولید می‌کند که می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. اگر مسواک خود را در حمام می‌گذارید، رطوبت بالای حمام باعث می‌شود که باکتری در مسواک رشد کند. در دستشویی نیز باکتری‌های مدفوعی در هوا باعث ایجاد باکتری و بیماری‌زایی می‌گردند.  

 چطور مسواکمان را ضدعفونی کنیم؟ 

 راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. ساده‌ترین آن این است که می‌توانید مسواک را با آب بشویید و بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود. همچنین می‌توانید مسواک را 30 ثانیه در محلول دهانشویه قرار دهید و بعد جلوی آفتاب بگذارید. راه دیگر این است که مسواک‌ها را در قابلمه آب جوش بجوشانید و بعد بگذارید تا خشک شود.  

به تازگی برای ضدعفونی کردن مسواک از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌شود. ضدعفونی‌کننده مسواک با اشعه فرابنفش دستگاهی است که با باتری کار می‌کند و می‌تواند در مقایسه با آب 86 درصد بیشتر باکتری‌های روی مسواک را از بین ببرد. اما در هر صورت مسواک کاملاً استریل نمی‌شود و بعید است که مسواکی عاری از هرگونه میکروبی شود. همچنین سعی کنید دسته مسواک را همیشه تمیز نگه دارید. هر سه یا چهار ماه مسواک خود را عوض کنید تا سلامت دندان‌هایتان به خطر نیفتد.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی