کد خبر : 9366

دوش حمام | ایستاده دوش گرفتن | دلایل بروز ریزش مو

ایستاده دوش گرفتن یکی از دلایل بروز ریزش مو است .حتماً نشسته موهای خود را بشویید و اگر مقدار ریزش موی سر شما زیادتر از حد معمول است، سر را به طرف پایین خم کنید.

به گزارش ورنداز :

زمانی که ما در حال دوش گرفتن هستیم، آب گرم با بدن ما در تماس است و همین خود باعث انبساط یا گُشاد شدن عروق بدن می شود. از طرف دیگر به دلیل اینکه حجم خون ما در بدن ثابت است، بنابراین سیستم گردش خون ما تلاش بیشتری باید بکند، تا خون حاوی مادۀ مغذی را به ریشۀ مو برساند.

اینجاست که به دلیل کاهش رسیدن خون به زیر پوست سر، با اندک تلنگری موها کنده می شوند. مخصوصاً اگر این کار در حالت ایستاده صورت بگیرد. پس حالا دلیل اینکه گفته می شود ایستاده دوش نگیرید را می دانید. تا جایی که می توانید در هنگام حمام کردن با آب گرم، باید نشست و از ایستاده دوش گرفتن خودداری کرد.

حتی زمانی با ایستاده دوش گرفتن که قصد شستن موی سر خود را دارید، حتماً نشسته موهای خود را با صابون بشویید. اگر مقدار ریزش موی سر شما زیادتر از حد معمول است، حتی سر را به طرف پایین خم کنید.

ایستاده دوش گرفتن یکی از بارزترین دلایل ریزش مو از نوع محیطی است. که با در نظر گرفتن چند نکتۀ ساده می توانید از آن جلوگیری کنید. در قسمت های بعدی راجع به طریقۀ ساخت و استعمال داروی گیاهی برای جلوگیری بیشتر ریزش مو توضیحاتی خواهیم داد.

 

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

تبلیغات متنی