کد خبر : 9124

کتایون ریاحی |عکس های جدید کتایون ریاحی | اینستاگرام کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر پیشکسوت سینما و سریال یوسف پیامبر، اینستاگرامش را با انتشار آلبوم تصویری از خود، به روز کرد.

به گزارش ورنداز :

عکس های جدید کتایون ریاحی  را می بینید.

کتایون ریاحی بازیگر پیشکسوت سینما و سریال یوسف پیامبر، اینستاگرامش را با انتشار آلبوم تصویری از خود، به روز کرد.

کتایون ریاحی (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۴۰[۱]) بازیگر ایرانی است.  او در ۱۳۸۰ برای بازی در شام آخر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در ۱۳۸۷ زلیخا را در مجموعهٔ تلویزیونی یوسف پیامبر به تصویر کشید.

زندگی‌نامه

وی دارای یک فرزند به نام پوریا می‌باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است. کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است. 

حرفه

کتایون ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه‌های «روزهای زندگی» و به‌ویژه مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» از او چهره‌ای شناخته‌شده ساخت. بازی ریاحی در مجموعه‌های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود.

او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در «شام آخر» مهم‌ترین بازی دوران بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

«این زن حرف نمی‌زند» دیگر فیلمی بود که توانایی‌های کتایون ریاحی را نشان داد. ریاحی برای بازی در این فیلم هم نامزد جایزهٔ از هفتمین جشن خانه سینما شد.

 

کتایون

منبع چند ثانیه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی