کد خبر : 8938

بوتاکس | زنان باردار

اکثر خانم‌ها می‌دانند که نباید در دوران بارداری سیگار و مواد مخدر مصرف کنند یا الکل بنوشند. پرهیزهای غذایی مثل نخوردن گوشت خام و غذاهای دریایی نپخته نیز باید با مشورت پزشک و با توجه به داروها صورت گیرد

به گزارش ورنداز :

اکثر خانم‌ها می‌دانند که نباید در دوران بارداری سیگار و مواد مخدر مصرف کنند یا الکل بنوشند. پرهیزهای غذایی مثل نخوردن گوشت خام و غذاهای دریایی نپخته نیز باید با مشورت پزشک و با توجه به داروها صورت گیرد. علاوه بر این‌ها تغییر در سبک زندگی و انجام ورزش و مراقبت‌های پوستی هم باید در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

دکتر انجلی ماهتو، متخصص پوست و مو، می‌گوید: «ممکن است برخی از مواد آرایشی در دوران بارداری از طریق پوست جذب شوند و وارد جریان خون شما گردند. از آن طریق به جفت برسند و بر رشد او تأثیر بگذارند.» در دوران بارداری محافظت از پوست در برابر نور خورشید نیز ضروری است و بهتر است از ضدآفتاب‌هایی که مواد شیمیایی کمتری دارند استفاده شود.

 

اما درباره بوتاکس چه؟ آیا اگر چند ماه یک‌بار بوتاکس خود را تجدید می‌کنید در دوران بارداری هم می‌توانید این کار را انجام دهید؟ بوتاکس با فلج کردن موقت ماهیچه‌ها باعث می‌شود که چین و چروک در ناحیه بوتاکس به وجود نیاید. به بوتاکس نوروتوکسین نیز می‌گویند چون از سم بوتولینوم ساخته شده. یکی از جراحان پلاستیک می‌گوید که سم بوتولینوم در دسته بارداری به نام X قرار می‌گیرد؛ یعنی استفاده از آن بی‌خطر است.

 

ممکن است استفاده از بوتاکس برای زیباتر شدن کاری منطقی به نظر برسد، اما اگر خطراتی برای نوزاد متولد نشده شما به وجود آورد باید از آن اجتناب کنید. اغلب متخصصان پوست تزریق بوتاکس در دوران بارداری را توصیه نمی‌کنند. دندی انگلمن، متخصص پوست از منهتن، می‌گوید: «هنوز مطالعات کافی درباره این موضوع انجام نشده و ممکن است هیچ‌وقت هم انجام نشود؛ چون مشخص نیست که بوتاکس چطور روی کودک تأثیر می‌گذارد. اکثر افراد باردار در طرح‌های آزمایشی این چنینی شرکت نمی‌کنند زیرا ممکن است نوزاد در معرض خطر قرار گیرد. این امر کاملاً منطقی است. بهتر است برای احتیاط در دوران بارداری از بوتاکس استفاده نکنید.»

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی