کد خبر : 8937

علایق گربه ها | تنفر گربه ها

آیا می‌دانستید بوهایی وجود دارند که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند؟ گربه‌ها بینی بسیار حساسی دارند و بوی نامطبوع باعث آزارشان می‌شود. به یاد داشته باشید که گربه‌ها به همان بوهایی که ما دوست داریم علاقه ندارند.

به گزارش ورنداز :

بوهایی که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند

آیا می‌دانستید بوهایی وجود دارند که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند؟ گربه‌ها بینی بسیار حساسی دارند و بوی نامطبوع باعث آزارشان می‌شود. به یاد داشته باشید که گربه‌ها به همان بوهایی که ما دوست داریم علاقه ندارند. پس ممکن است شما عاشق بوی عطر جدیدی که خریده‌اید باشید ولی گربه‌تان از آن تنفر داشته باشد. بوهایی که گربه‌ها دوست ندارند:

زباله

یکی از بوهایی که گربه‌ها از آن متنفرند بوی آشغال است. اگر جایی که برای اسکان گربه در نظر گرفته‌اید کثیف باشد گربه طرف آن نمی‌رود. حتماً باید آن جعبه یا خانه گربه تمیز باشد.

 

بوی گربه‌های دیگر

گربه‌ها از بوی گربه‌های جدید خوششان نمی‌آید ولی با بوی گربه‌هایی که می‌شناسند مشکلی ندارند. بوی گربه جدید باعث می‌شود که گربه از خانه فراری شود.

 

ماهی بد

گربه‌ها با انسان‌ها تفاوت دارند اما در این یک مورد شبیه به هم‌اند. بوی بد ماهی برایشان بسیار ناخوشایند است. پس سعی نکنید ماهی‌های فاسد یا مانده را به آن‌ها دهید چون دوست ندارند و ممکن است بیمار شوند.

 

بعضی از میوه‌ها و سبزیجات

ممکن است بعضی از میوه‌ها بوی خوبی داشته باشند ولی گربه‌ها نظر دیگری دارند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات مثل گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، موز، مرکبات و نعناع تازه برای گربه‌ها آزاردهنده است.

 

مواد شوینده

علاوه بر اینکه خوردن مواد شوینده برای گربه‌ها سمی است، آن‌ها بوی این مواد را هم دوست ندارند. بویایی گربه بسیار حساس است و از مناطقی که در آن از مواد شوینده استفاده شده دوری می‌کند. بهتر است برای تمیز کردن خانه از پاک‌کننده‌های با بوی ملایم‌تر استفاده کنیم.

اسطوخودوس

رایحه گل‌ها حس بویایی گربه‌ها را تحریک می‌کند. بوی اسطوخودوس برای انسان خوشایند است اما گربه‌ها آن را دوست ندارند. بوی زیاد این گل می‌تواند باعث مسموم شدن آن‌ها نیز بشود.

 

قهوه

گربه‌ها بوی قهوه را دوست ندارند. چه تفاله آن باشد و چه دانه و قهوه تازه دم شده. آن‌ها به کافئین واکنش منفی نشان می‌دهند. خوردن قهوه برای آن‌ها ضرر دارد.

سرکه

سرکه برای گربه‌ها سمی نیست ولی بوی آن را دوست ندارند. می‌توانید از سرکه برای پاک کردن جاهای مختلف خانه استفاده کنید ولی حواستان باشد که بوی سرکه برای شما محو می‌شود ولی برای گربه‌تان ماندگار می‌شود و ممکن است نفس کشیدن برایش طاقت‌فرسا شود.

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع ۵۵آنلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • اصغر

    همتون توان دنیا مجازی فقط وفقط یه چیزی راعلم میکنید وهروزهم ادامه اش میدید تا اونهفته میگفتید کوپن میدن بعد گفتید یارانه وعیدی میدن حالادوباره امشب میگید سه شنبت یارانه میدن ای کاش روزنامه ها وسایتهای خبری مملکت بیشترو بادقت تر مطلب میزاشتند واینجوری ملت رامسخره نمیکردن

  • Elahe

    سلام ببخشید اگر گربه ها از بوی اشغال ها بدشون میاد پس چجور میرن سطل اشغال برای دنبال غذا؟

  • ناشناس

    من گربه دیدم که گوجه فرنگی وچمن میخوره .گربه ها همش داخل سطل اشغالها دنبال غذاهستن . شایدگربه های ایرانی فرق دارن بابقیه

  • 1761

    سلام
    متاسفانه چون گرسنه هستند مجبورند
    کلا گربه از بوی بد و زباله تنفر دارد
    گربه های من همه جای خونه به جز کنار سینک ظرفشویی و حمام میروند.

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی