کد خبر : 8833

باروری در مردان | افزایش اسپرم

تعداد کم اسپرم که باعث ناباروری در مردان می شود، اغلب به کمبود ویتامین یا روی (زینک) مرتبط است. به همین دلیل برای تقویت باروری مردان و افزایش اسپرم باید دست به تغییر رژیم غذایی زد. یا از غذاهای استفاده کرد که منجر به افزایش تعداد اسپرم می شود و در نتیجه به باروری در مردان کمک می کند.

به گزارش ورنداز :

تعداد کم اسپرم که باعث ناباروری در مردان می شود، اغلب به کمبود ویتامین یا روی (زینک) مرتبط است. به همین دلیل برای تقویت باروری مردان و افزایش اسپرم باید دست به تغییر رژیم غذایی زد. یا از غذاهای استفاده کرد که منجر به افزایش تعداد اسپرم می شود و در نتیجه به باروری در مردان کمک می کنند.

تعداد کم اسپرم شایع ترین علت ناباروری در مردان است. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، اگر تعداد اسپرم‌ها بیش از 15 میلیون در میلی ‌لیتر (m/ml) باشد، سالم تلقی می گردد. در حالی که تعداد اسپرم کمتر از آن غیرطبیعی است.

تقویت باروری مردان

گاهی اوقات کیفیت اسپرم نیز بر باروری تاثیر می گذارد. مردانی که تعداد اسپرم آن ها کم است، اگر اسپرم آن ها در شرایط عالی قرار داشته باشد، همچنان می توانند بارور باشند. اسپرم در برابر آسیب رادیکال های آزاد آسیب پذیر است که در این حالت بر روی زنده ماندن آن تأثیر می گذارد. بنابراین، اگر کیفیت اسپرم ضعیف باشد، داشتن تعداد اسپرم خوب فایده ای ندارد. با این حال، داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند کیفیت مایع منی را بهبود بخشد از تعداد و زنده ماندن اسپرم محافظت کند. غذاهایی که تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش می دهند در زیر فهرست شده اند

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها منبع غنی لیکوپن هستند، باور بر این است که آنتی اکسیدان حرکت، ساختار و فعالیت اسپرم را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم آب گوجه فرنگی می تواند تحرک اسپرم را در مردان نابارور بهبود بخشد.

  1. تقویت باروری مردان؛ گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف روزانه ۷۵ گرم گردو باعث شادابی بیشتر، بهبود کیفیت مورفولوژی و تحرک اسپرم در مردان بین ۲۱ تا ۳۵ سال می شود. گردو را می توان به عنوان چاشنی به هر سالادی اضافه کرد یا مستقیما به عنوان میان وعده مصرف کرد.

  1. دانه کدو تنبل

این دانه ها حاوی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه ضروری و فیتواسترول هستند که باعث افزایش باروری در مردان می شود. مطالعات نشان داده اند که این دانه ها می توانند سطح سرمی تستوسترون، تعداد اسپرم، تحرک و سرزندگی فرد را افزایش دهند. می توانید دانه های کدو تنبل خام و ارگانیک را روی سالاد، غلات و اسموتی ها ریخته و مصرف کنید.

این ابر غذا سرشار از آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که آن ها سطح تستوسترون و کیفیت اسپرم را بهبود می بخشند و میل جنسی را افزایش می دهند. یکی از مطالعات داده است که موش هایی که هر روز با آب انار به مدت حدود هشت هفته تغذیه می شدند، بهبودی در غلظت سلول های اسپرم نشان دادند.

سرشار از اسید آمینه ال آرژینین است که افزایش حجم مایع منی و تعداد اسپرم را به همراه دارد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که در برابر رادیکال های آزاد به گونه مفیدی عمل می کند و کیفیت اسپرم را افزایش می دهتد. خوردن هر روزه یک شکلات کوچک تلخ سبب افزایش تعداد اسپرم می شود.

سیر حاوی آلیسین است، یک ماده فعال که مسئول تحریک گردش خون می باشد. بنابراین جریان خون در اندام های جنسی افزایش می یابد و از اسپرم در برابر هر گونه آسیب محافظت می کند. همچنین دارای سلنیوم است که تحرک و سرزندگی اسپرم را بهبود می بخشد.

تخم مرغ منبع عالی پروتئین و ویتامین E می باشند که برای تحریک تولید سلول های اسپرم شناخته شده است و اسپرم ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و حرکت آن ها را بهبود می بخشند.

هویج حاوی بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان به حساب می آید. با خنثی کردن رادیکال های آزاد به حفظ اسپرم سالم کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها همچنین حرکت اسپرم ها هنگام شنا به سمت تخمک را بهبود می بخشند.

توت های قرمز روشن حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند. آن ها با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کنند، سطح دمای مطلوب را در اندام های تولید مثل مردان حفظ می کنند و تولید اسپرم را بهبود می بخشند. همچنین به بهبود استقامت و خلق و خو کمک می کنن

  1. عدس سرشار از اسید فولیک (فولات) است که یک ماده مغذی مهم برای باروری مردان به حساب می آید. مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف کمتر اسید فولیک، احتمال ناهنجاری های کروموزومی را در مردان افزایش می دهد. مصرف روزانه عدس باعث بهبود باروری می شود.

    انواع توت ها از جمله توت فرنگی، زغال اخته و شاه توت حاوی آنتی اکسیدان های ضدالتهابی و قوی کورستین و رسوراترول هستند. آن ها برای بهبود کیفیت، تعداد و تحرک اسپرم شناخته شده اند. شما می توانید هر روز یک مشت توت مصرف کنید، یا به صورت اسموتی درست شده یا با ماست آن را به عنوان یک خوراکی خوشمزه میل کنید.انار

    توت ها
    1. مارچوبه سرشار از ویتامین C است و از اسپرم در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و تعداد و تحرک اسپرم را بهبود می بخشد. افزایش تعداد اسپرم به این معنی است که اسپرم های بیشتری به سمت تخمک شنا می کنند و شانس تولید مثل را افزایش می دهد.

      موز دارای آنزیم کمیاب به نام بروملین است که هورمون های جنسی را تنظیم می کند. موز همچنین حاوی ویتامین‌های A، B1 و C است که استقامت مردان را افزایش می ‌دهد و توانایی آن ها را برای تولید اسپرم بهبود می ‌بخشد.

      سبزیجات برگدار سرشار از اسید فولیک هستند که نقش مهمی در باروری مردان دارد. علاوه بر این، مطالعات نشان می ‌دهد مردانی که هر روز سطوح بالای اسید فولیک مصرف می‌ کنند. شانس کمتری برای ناهنجاری‌ های اسپرم دارند. از جمله اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا سبز و سایر سبزیجات با برگ سبز تیره می تواند به بهبود تعداد اسپرم کمک کند.

      غذاهای غنی از روی (زینک)روی (زینک) می تواند از اسپرم در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به استروژن، عامل تحریک کننده میل جنسی محسوب می گردد. سطح تستوسترون را افزایش می دهد و تعداد و تحرک اسپرم را بهبود می بخشد.سبزیجات سبز برگتقویت باروری مردان؛ موزمارچوبه
    2. تقویت باروری مردان؛ صدفشنبلیله

      1. تقویت باروری مردان؛ روغن زیتونمصرف منظم روغن زیتون باعث بهبود مایع منی و تعداد اسپرم می شود. با کاهش سطح کلسترول بد در ارتباط است. بنابراین جریان اکسیژن به بیضه ها را تحریک می کند و اجازه می دهد تا اسپرم های سالم تشکیل شود.

        هر چند این فهرست غذاها کامل نیست. از جمله سایر غذاهای غنی از روی، ویتامین های A، B12، C و فولات باعث تولید سالم اسپرم در بیضه ها می شود. اگر قصد تشکیل خانواده را دارید، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و برای سلامتی خود برنامه ریزی کنید. یک رژیم غذایی سالم، بدن و ذهن شما را شاداب نگه می دارد و این خود می تواند یک داروی تقویت کننده قوای جنسی باشد.

    3. گوشت گاو

    4. صدف ها منبع عالی روی (زینک) به حساب می آید. آن ها همچنین حاوی مواد مغذی مانند تورین و گلیکوژن هستند که در تحریک سیستم تولید مثل نقش فعالی دارند. یافته‌های تحقیقاتی نشان داده است که عصاره صدف به جلوگیری از نقص تولید مثل و بهبود تولید اسپرم کمک می ‌کند.

      گوشت گاو نیز منبع غنی روی است. شما می توانید حدود ۶.۳۱ میلی گرم روی را در ۱۰۰ گرم گوشت بدون چربی پیدا کنید. سایر منابع روی عبارتند از: گوشت قرمز، جو، ماهی و صدف می باشند.

      از شنبلیله در درمان سنتی برای کاهش میل جنسی و تعداد کم اسپرم استفاده می شود. یک مطالعه بیان نمود که یک عصاره ابتکاری ثبت شده از دانه های شنبلیله، با تجویز به مدت ۱۲ هفته، منی و تعداد اسپرم را بهبود بخشید

  2. جینسینگجینسینگ همچنین به نام آشواگاندا نیز شناخته می شود. ریشه ای از غرایز جنسی است که در شیوه های طب سنتی استفاده می شود. در مطالعه ای که بر روی ۶۶ مرد انجام شد. استفاده از عصاره جینسینگ آسیایی باعث افزایش سطح تستوسترون و تعداد اسپرم شد. همچنین گفته می شود که این دارو اختلال نعوظ در مردان را درمان می کند. می توان آن را به شکل چای دم کرده از ریشه تازه یا خشک آن مصرف کرد.گوجی بریتقویت باروری مردان؛ هویجتخم مرغسیرتقویت باروری مردان؛ شکلات تلخ
منبع خبرنما
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی