کد خبر : 8604

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان | حقوق کارمندان

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین افزایش حقوق کارکنان دولتی، سایر شاغلان و بازنشستگان باید با تورم هم خوانی داشته باشد.

به گزارش ورنداز :

علیرضا پاک فطرت یکشنبه در جمع مسئولان تشکل های کارگری استان فارس با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های روسای کانونهای بازنشستگان و کارگری درباره افزایش حقوق بازنشستگان افزود: از تمام مشکلات قشر زحمتکش کارگران و کارکنان دولت مطلع هستم و در بسیاری از موارد حق رابه آنها می‌دهم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پیگیری مطالبات بازنشسته‌ها و تجمعات قانونی آنها نباید به شان آنها خدشه ای وارد شده و البته نباید موجبات سوء استفاده دشمنان داخل و خارج نیز در این تجمعات فراهم شود.

وی اضافه کرد: قطعا رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان نظام به دنبال احقاق حق اقشار مختلف هستند و از گرفتن حق توسط مردم هم راضی خواهند بود اما در هر کاری و در پیگیری های صنفی باید راه حل هم ارائه داد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق بازنشستگان افزود: انتخاب اعضای هیات امنای صندوق تأمین اجتماعی باید توسط نمایندگانی از کارگران کشور انجام شود و اگر این مساله محقق و طرحی به مجلس آورده شود که تشکیلات کارگری خودشان حق تعیین سرنوشت و انتخاب مدیرانشان را داشته باشند، قطعا به این مساله رای مثبت خواهم داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون ها و کارگروههای مختلف مجلس همواره از کارگران و قشر ضعیف جامعه دفاع کردم و در جلسات متعددی نیز با وزرای اقتصادی دولت از جمله وزیر کار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و... برگزار شده با جدیت تمام مشکلات را گوشزد کرده اما باید گفت که دست دولت خالی و منابع مالی دولت ضعیف شده است.

پاک فطرت در بخش دیگر از سخنان خود گفت: فرقی بین مدیران ناسالم با مدیرانی که تخصص ندارند نیست، دولت باید در راستای مشکلات جامعه کارگری با احصاء و دسته بندی مشکلات قشر کارگر لوایحی را به مجلس ارائه و طرح ها و پیشنهادات این حوزه به مجلس داده شود تا نمایندگان مجلس که برخی از آنها خودشان هم از بازنشستگان هستند، پیگیر مطالبات باشند و به نفع معیشت کارگران رای مناسب دهند.

بازنشستگان در تامین هزینه های درمان مانده اند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز بازنشستگان، در تامین هزینه های درمان خود و همسرانشان درمانده اند درحالیکه در بیشتر کشورهای جهان تجاربی ارزنده در حوزه رفاه و درمان بازنشستگانشان وجود دارد که ما از آنان باید بهره ببریم و آنان را شرمنده خانواده های خود و فرزندان و نوه هایشان نکنیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین گفت: قرار بود دولت لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق را به مجلس بیاورد و اکنون ۵ ما از تاریخ ارائه این لایحه گذشته و لازم است که سریعا این لایحه به مجلس ارایه شود.

وی ادامه داد: در بحث جراحی اقتصادی نیز باید دولت هدف از این جراحی را شفاف با مردم در میان بگذارد، زیرا مردم مَحرم نظام اسلامی اند و در تمام صحنه های کشور یار و همراه نظام بوده و نباید چیزی را از آنها پنهان کرد.

پاک فطرت در ادامه اظهارداشت: جنگ بین اوکراین و روسیه را نباید فقط جنگ بین دو کشور دانست، بلکه این جنگ نوعی جنگ بین المللی است که باعث شده تا اقتصاد و معیشت مردم بیشتر کشورهای جهان تحت تاثیر این جنگ قرارگیرد، امروز تامین نهاده های دامی و محصولاتی مثل گندم و ذرت سخت شده و بیشتر کشورهای تولید کننده این اقلام از جمله روسیه و اوکراین حاضر به فروش و صادرات نیستند و همین مساله باعث شده تا قیمت جهانی این محصولات افزایش یابد و با این وضع بحرانی اقتصاد منطقه ای و جهانی باید بتوان در کنترل کشور و مدیریت بحرانهای موجود خیلی دقت کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان  یادآور شد: دولت و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را در برخورد با مفسدان اقتصادی داشته اند و اتفاقات خوبی در راستای سلامت اداری کشور خواهد افتاد، معتقدم باید افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان برابر با تورم موجود باشد وگرنه افزایش حقوق به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند.

 

منبع ایرنا
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    خوبه قضیه نعل و میخ واضح بود نفهمیدیم چی شد

  • ناشناس

    افزایش حقوق حتی اگر 100درصد باشد اثر چندانی بر روند سخت زنده گی بازنشسته نخواهد داشت زیرا جلادان اقتصادی قبل از اینکه مردم را بکشند ابتدا پوستش را می کنند وبعد مرده را سر می برند.واین امری است که دولتها از آن بهره برده وادامه ریاست خویش را در گرو استمرار این قصه بی سروته می دانند وای بحال ما که در موقع رأی دادن متوجه بی تدبیری خود نیستیم

  • ناشناس

    من یک سال میخوام عمل کنم نمیتونم چون با بیمه ۳۰ ملیون میخوام

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی