کد خبر : 8575

غذای سوخته | پاک کردن | قابلمه

چطور غذای سوخته را از کف قابلمه یا ماهیتابه پاک کنیم؟

به گزارش ورنداز :

چطور غذای سوخته را از کف قابلمه یا ماهیتابه پاک کنیم؟

بهترین آشپزها نیز گاهی غذای سوخته تحویل می دهند. گاهی به دلیل زیاد کردن شعله یا درست شدن ته‌دیگ کف قابلمه را می‌سوزانیم. گاهی نیز برای اینکه زود غذا را درست کنیم زیر آن را زیاد می‌کنیم و غذا به ماهیتابه‌ می‌چسبد. حالا به دنبال دلیل سوختن کف قابلمه یا ماهیتابه نیستیم. ممکن است به هر دلیلی این اتفاق بیفتد. ما در اینجا می‌خواهیم بگوییم که چطور می‌توانیم کف قابلمه سوخته را تمیز کنیم جوری که انگار غذایی در آن نسوخته است.

1- حرارت

قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا بجوشد. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا موادی که به کف قابلمه چسبیده شل و شناور شود. 

اگر قابلمه از فلز غیرواکنش‌دهنده درست شده باشد می‌توان لیموترش یا پوست آن را به آب اضافه کرد تا اسیدیته لیمو به کنده شدن مواد کف قابلمه کمک کند. بعد قابلمه را مثل همیشه بشویید تا لکه‌های باقی‌مانده پاک شوند. این روش بسیار خوب جواب می‌دهد.

2- جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های کاملاً طبیعی این است که تابه را خیس کنید و به مقدار لازم جوش شیرین بریزید تا حالت خمیری درست شود. از یک تکه فویل آلومینیومی مچاله شده برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید و طبق معمول ظرف را بشویید. این روش در شبکه‌های اجتماعی توصیه شده و بسیار کارآمد بوده است.

3- براق‌کننده ظروف

از محلول‌های براق‌کننده‌ای استفاده کنید که معمولاً آن‌ را روی ظرف‌هایی که در ماشین ظرفشویی می‌گذارید می‌ریزید. اگر سوختگی بسیار زیاد است می‌توانید از ژل‌های حلّال نیز استفاده کنید. حتماً به دستورالعمل‌هایی که روی بسته نوشته شده دقت کنید.

4- گازپاک‌کن

شوینده‌هایی که برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده می‌شود معمولاً برای از بین بردن بقایای غذا و تکه‌های سوخته آن بسیار خوب است. حتی با گازپاک‌کن می‌توانید قابلمه‌هایی را که سیاه شده تمیز کنید. محصول را روی لکه‌ها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب داغ بشویید. حواستان باشد که بخار حاصل از این پاک‌کننده ممکن است برای پوست خوب نباشد پس حتماً دستکش دست کنید و موارد احتیاطی را رعایت کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ انلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی