کد خبر : 8408

موج سوار | حمله کوسه

موج‌سواران پایین تخته‌هایشان برچسب چشم می‌چسبانند تا کوسه‌ها را بترسانند

به گزارش ورنداز :

موج‌سواران پایین تخته‌هایشان برچسب چشم می‌چسبانند تا کوسه‌ها را بترسانند

برچسب‌های چشم بین موج‌سواران بسیار محبوب شده. سازنده این برچسب‌ها می‌گوید که این کار باعث می‌شود کوسه‌ها فکر کنند چیز عجیبی دیده‌اند.

موج‌سواران برچسب چشم‌ را به قسمت زیرین تخته‌ خود می‌چسبانند تا کوسه‌های سفید دیگر به آن‌ها حمله نکنند. کوسه‌های سفید معمولاً به موج‌سواران حمله می‌کنند. آن‌ها شکارچیانی هستند که ترجیح می‌دهند از پایین یا پشت به طعمه‌شان حمله کنند.

برچسب‌های چشم‌های کوسه (Shark Eyes) که موج‌سواران و بازماندگان حمله کوسه‌ها در مؤسسه شانان ورال تولید کرده‌اند، چشم‌های بزرگی هستند که کوسه‌ها را غافلگیر می‌کنند. مؤسسه شارک آیز همچنین دستگاه‌هایی را تولید کرده که پالس‌های الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کند که باعث می‌شود وقتی کوسه‌ها بیش از حد به آدم نزدیک شوند در آن‌ها تشنج ایجاد شود.

به دلیل رشد جمعیت فوک‌ها در سواحل آمریکا، در چند سال گذشته تعداد کوسه‌های سفید رشد فزاینده‌ای داشته است. به همین دلیل موج‌سواران این چشم‌های بزرگ را به پایین تخته‌هایشان می‌چسبانند تا از حمله کوسه‌ها جلوگیری کنند. تعداد کوسه‌ها در سواحل آمریکا باعث ایجاد نگرانی برای موج‌سواران و استفاده از وسایل مختلف برای جلوگیری از حمله کوسه‌ها شده است.

این روش تنها یکی از روش‌هایی است که موج‌سواران از آن برای در امان ماندن از حمله کوسه‌ها بهره گرفته‌اند. حمله کوسه‌ها ممکن است کم اتفاق بیفتد ولی اگر این اتفاق روی دهد باعث مرگ موج‌سوار می‌شود و زنده ماندن از دست کوسه بسیار سخت است.

کوسه‌های سفید بزرگ شکارچیان خوبی هستند. کارشناسان اعتقاد دارند که چسباندن این چشم‌ها می‌تواند احتمال حمله کوسه‌ها را کمتر کند. در سال‌های اخیر در سواحل شرقی و غربی آمریکا کوسه‌های سفید زیادی دیده شده‌اند. محققان تعداد این کوسه‌ها را حدود 300 عدد در سواحل شرقی و 2400 کوسه سفید در سواحل غربی آمریکا تخمین زده‌اند.

شانان ورال در سال 2017 بعد از آنکه دوست خود را در حمله کوسه‌های سفید از دست داد شرکت شارک آیز را تأسیس کرد. محصولات این شرکت شامل تجهیزات غواصی، تخته و لباس موج‌سواری است. موج‌سواران در نظر دارند پاهای لباسشان را راه‌راه طراحی کنند تا کمتر شبیه فوک‌ها به نظر برسند و طعمه کوسه‌های سفید نشوند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی