کد خبر : 8346

آسیب از فعالیت جنسی

آسیب‌های ناشی از فعالیت جنسی و راه درمان آنها

به گزارش ورنداز :

 

آسیب‌های ناشی از فعالیت جنسی و راه درمان آنها 

۱- شکستگی آلت تناسلی مردانه

تشخیص این حالت اصلا دشوار نیست. خونمردگی آلت و درد شدید آن مشخص کننده شکستگی آلت تناسلی مردانه است. خونمردگی ممکن است تا پوست بیضه یا فاصله بین مقعد و آلت ادامه داشته باشد. بیشتر بیماران بیان می‌کنند که صدایی مانند شکستگی یا کلیک شنیده و بلافاصله آلت از حالت شق خارج شده است. در این بیماران ممکن است دستگاه ادراری هم آسیب دیده باشد و نیاز به تصویربرداری پزشکی دارد.

۲- شقاق مقعد

شایع‌ترین آسیب ناشی از نزدیکی از راه مقعد، شقاق است. اما نیاید همیشه شقاق را به حساب فعالیت جنسی از راه مقعد گذاشت. برخی بیماری‌ها مانند بیماری کرون، عفونت ها مانند ایدز و سرطان هم ممکن است با شقاق مزمن تظاهر پیدا کنند

۳- آسیب بافت نرم کمر و گردن

کشیدگی و گرفتگی بافت نرم کمر شامل ماهیچه‌ها و لیگامان‌های نگهدارنده استخوان‌هاست. در این صورت بیمار هنگام برخی از حالات تغییر وضعیت بدن، درد احساس می‌کند و گاهی از شدت درد برخی حرکات را انجام نمی‌دهد. به همین ترتیب، گاهی احتمال آسیب به بافت نرم گردن در هنگام رابطه جنسی وجود دارد.

۴- ایجاد خونمردگی در پوست بدن

گاهی آسیب ناشی از فعالیت جنسی باعث پارگی مویرگ‌های سطحی و ایجاد لکه خونمردگی می‌شود. برای کاهش آن، گذاشتن کیسه یخ با کمی فشار (کمپرس سرد) از روی یک حوله در ۲۴ ساعت نخست می‌تواند مفید باشد. اگر خونمردگی در دست یا پا باشد بالاتر گرفتن آنها نسبت به سطح قلب هم مفید است. به طور معمول وسعت خونمردگی پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت تثبیت می‌شود. از این به بعد گرم گرفتن محل به تسریع در بهبود، کمک می‌کند.

منبع تازه های پزشکی برای همه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی