کد خبر : 8297

دوش گرفتن | بهترین زمان

شما می توانید هر زمان که دلتان خواست به حمام بروید اما اگر این زمان را برای دوش گرفتن انتخاب کنید به سلامت خود کمک کرده اید

به گزارش ورنداز :

دوش گرفتن برای سلامتی و پاکیزگی ما ضروری است. در واقع متخصصان پوست توصیه می کنند که روزانه بین 5 تا 10 دقیقه دوش بگیرید. اما بهترین زمان برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

بسیاری از افراد علاقه دارند که صبح ها دوش بگیرند و برخی نیز این کار را در شب انجام می دهند. با وجود اینکه زمان دوش گرفتن به ترجیحات خود شما بستگی دارد، افرادی که شب ها دوش می گیرند از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار می شونددوش گرفتن در شب باعث آرام شدن بدن و ذهن شما شده و باعث می شود سریع تر به خواب بروید و خواب بهتری را تجربه کنید. محققان بر این باورند که اگر 90 دقیقه قبل از خواب دوش بگیرید، 10 دقیقه سریع تر از حد معمول به خواب خواهید رفت.در طول روز پوست و موی ما باکتری ها و آلودگی زیادی را جذب می کند. دوش گرفتن در شب ها باعث از بین رفتن این آلودگی ها شده و در نتیجه از آکنه و دیگر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

3. بیرون بودن در طول روز بدین معنی است که شما گرد و غبار بسیاری را به بدن خود جذب کرده و در ادامه به رخت خواب خود منتقل می کنید. دوش گرفتن شبانه مانع این کار شده و در نتیجه به تسکین علائم حساسیت فصلی کمک می کند.

4. معمولا صبح ها کار زیادی وجود دارد و دوش گرفتن در آن زمان به معنی خشک کردن با عجله موها است. اما شب ها به دلیل عدم وجود مشغله زیاد می توانید اجازه دهید موهای شما به آرامی خشک شده و این کار باعث شادابی مو و عدم رسیدن آسیب به آنها می شود.در حالی که دوش صبحگاهی راهی عالی برای شادابی قبل از مواجهه با روز است، دوش گرفتن در شب می تواند به شما در جلوگیری از بوی بد بدن کمک کند. دوش گرفتن با آب سرد قبل از خواب ممکن است به کاهش تعریق شبانه که بسیاری از افراد از آن رنج می برند، کمک کند.دوش گرفتن با آب گرم قبل از خواب باعث تسکین تنش ماهیچه ها شده و می تواند از گرفتگی عضلات پا در طول شب جلوگیری کند که در نتیجه خواب آرامی را به شما هدیه می دهد.

منبع طلا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی