کد خبر : 7920

زعفران اصل | زعفران تقلبی

یکی از راه های تشخیص زعفران اصل چشیدن آن است، زعفران اصل مزه ی تلخی دارد و نباید مزه ای غیر از آن مثل مزه ی شیرین بدهد.

به گزارش ورنداز :

یکی از راه های تشخیص زعفران اصل چشیدن آن است، زعفران اصل مزه ی تلخی دارد و نباید مزه ای غیر از آن مثل مزه ی شیرین بدهد.

۱- چشیدن زعفران

یکی از راه های تشخیص زعفران اصل چشیدن آن است، زعفران اصل مزه ی تلخی دارد و نباید مزه ای غیر از آن مثل مزه ی شیرین بدهد.

در صورت داشتن مزه ی شیرین قطعا به آن مواد قندی مثل آب قند جهت سنگین شدن وزن آن اسپری شده است، پس به این مورد هم حتما توجه داشته باشید.

۲- سر شاخه های رشته زعفران باید شیپوری شکل باشند

اگر خیلی دقیق تر رشته های گل زعفران رو بررسی کنید متوجه می‌شوید که رشته‌های زعفران اصل شیپوری شکل هستند که یکی از مهمترین موارد تشخیص زعفران اصل به شمار می رود.

۳- تشخیص زعفران از روی رنگ آن

رنگ زعفران اصل تیره هست. بسیار شاهد این هستیم که افراد در مواجه با رنگ تیره زعفران گمان می‌کنند که زعفران کهنه است و یا مرغوب نیست اما اصلا اینگونه نیست و باید توجه داشته باشیم که رنگ زعفران اصل تیره بوده و روشن نیست.

اگر زعفران رنگی غیر از زرشکی تیره داشته باشد و یا رنگ غیر عادی در مقایسه با زعفران اصل کاملا مشخص می شود که آن گیاه زعفران نیست بلکه می تواند توسط گیاه گلرنگ جایگزین شده باشد.

۴- تقلب زعفران با گیاه گلرنگ

گیاه گلرنگ یکی از گیاهانی است که در تقلب زعفران به شدت از آن استفاده می شود و برای فردی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد نکته بسیار مهمی است و باید تفاوت های آن را با زعفران، کاملا متوجه شود.

سودجویان گلرنگ را رنگ کرده و با زعفران قاطی می‌کند تا وزن آن را بالا ببرند. این گیاه عطر و طعم زعفران اصل را ندارد و همچنین ساختاری متفاوت با زعفران اصل دارد پس با کمی دقت می‌توانید آن را به خوبی تشخیص دهید.

۵- زعفران اصل و تازه عطر تندی دارد

آیا زعفران تازه عطر و بوی تندی دارد؟

در جواب باید گفت که بله زعفرانی که تازه چیده شده باشد بوی بسیار تندی دارد و به محض اینکه درب آن باز می شود فضای داخل اتاق از عطر آن پر می شود، البته زعفرانی که چند سال از چیدن آن گذشته باشد عطر و بوی بسیار ضعیفی دارد و به راحتی نمی تواند فضا را معطر کند.

۶- سرعت رنگ دهی زعفران

زعفران اصل و درجه یک سرعت رنگدهی بسیار پایینی دارد و این فاکتور یکی از عوامل مهم در تشخیص زعفران اصل می‌باشد. اگر زعفران را بعد از خرید دم کردید و در حین دم کردن متوجه شدید که زعفران در حد چند ثانیه رنگ داد باید بدانید که زعفران شما تقلبی است.

زعفران اصل برای رنگ‌دهی به حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و در صورتی که در زمانی کمتر از این به طور مثال ۵ دقیقه دم بکشد می‌تواند نشان از تقلبی بودن زعفران باشد. ممکن است برای برای افزایش رنگ زعفران به آن رنگ افزوده باشند تا هم وزن آن سنگین‌تر شود و هم رنگ‌زایی بیشتری داشته باشد.

۷- افزایش وزن زعفران

اگه زعفران خود را از جای مطمئنی خرید نکرده اید باید انتظار این را داشته باشید که ممکن است وزن زعفران خریداری شده افزایش داده‌اند.

رشته های زعفران را به مواردی که در پایین اشاره میکنم آغشته میکنند و وزن زعفران را چند درصدی افزایش می‌دهند.

۸- زعفران چرب نیست

یکی از راه‌های تشخیص زعفران اصل میزان چربی رشته‌های زعفران است. برای این تست کافی‌ است رشته های زعفران را بین کاغذ کاهی و یا روزنامه قرار دهید. اگر روی کاغد روغن و چربی مشاهده کردید، زعفران تقلبی است اما اگر زعفران پودر شد زعفران اصل می‌باشد.

اصلی‌ترین روش تشخیص زعفران اصل چیست؟

اگر با وجود تمام راه‌هایی که اشاره کردیم هنوز هم فکر می‌کنید تشخیص زعفران اصل دشوار است یک راه‌حل دیگر برای شما داریم که با وجود آن می‌توانید به صورت ۱۰۰ درصدی از بابت اصل بودن زعفرانی که خریداری می‌کنید مطمئن باشید.

اصلی ترین روش تشخیص زعفران اصل خرید مستقیم از مزرعه است. هنگامی که شما زعفران را از مزرعه و به صورت مستقیم از کشاورز خریداری می‌کند در واقع به منشا اصلی تولید و فروش زعفران متصل شده‌اید و دیگر واسطه‌ای در این بین نخواهد بود که بخواهد تغییر و تقلبی در زعفران به‌وجود بیاورد. ماه‌چین با ایجاد شبکه‌ای از مزارع در سراسر کشور به منظور تامین زعفران اصل مستقیم از مزرعه در کنار شما خواهد بود.

برای خرید زعفران اصل می‌توانید روی کشاورزان مجموعه ماه‌چین حساب کنید و از زعفران خود و خواص ناب آن لذت ببرید.

اگه این مقاله به آگاهیتون کمکی کرده خیلی خوشحال میشیم که این مقاله رو بین دوستانتون به اشتراک بزارید و در آخر اگه سوالی در مورد این مقاله دارید در قسمت دیدگاه‌ها بپرسید تا خیلی زود جواب بدیم.

چه روش هایی برای تشخیص زعفران اصل وجود دارد؟

اولین روش تشخیص زعفران این است که شکل ظاهری سر شاخه های رشته زعفران باید شیپوری شکل باشند، تشخیص زعفران از روی رنگ آن روش دوم است و از طریق چشیدن زعفران هم می توان اصل بودن آن را تشخیص داد.

 

حجم ویدیو: 3.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36
منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی