کد خبر : 7865

آرتروز | درمان آرتروز

آرتروز یکی از عمده بیماری هایی است که در سنین میانسالی به سراغ شما می آید همچنین بخشی از این بیماری ناشی از عدم مصرف برخی موادغذایی مغذی است.

به گزارش ورنداز :

افرادی که آرتروز دارند یا مفاصل آن ها دچار درد و التهاب است می توانند با چند راهکار تغذیه ای به بهبود بیماری مفاصل خود کمک کنند.

با این که هر فرد ممکن است نوع خاصی از مشکل مفاصل و شرایط ویژه ای داشته باشد، اما مواردی وجود دارند که عموما برای تمام این دردها مفیدهستند.

برای این دسته از افراد بهتر است رژیم غذایی آن ها سرشار از میوه و سبزیجات باشد. مواد آنتی اکسیدان موجود در این موادغذایی باعث بهبود التهاب و در نتیجه کاهش درد و ورم می شود.

مصرف امگا3 از طریق خوردن ماهی و گردو نیز برای این افراد بسیار مفیداست. مصرف ماهی به صورت 2 بار در هفته توصیه می شود. هفته ای دوبار در سفره تون باشه خوبه گردو را هم می توانید همراه صبحانه و میان وعده میل کنید.اگر ماهی دوست ندارید و یا نمی توانید مصرف کنید، از مکمل های امگا3 نیز می توان استفاده کرد.

مصرف روغن های مناسبی مانند روغن زیتون و کانولا مفید است. انواع مغزها را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید. فقط دقت کنید اگر مغزی مانند بادام یا بادام زمینی باعث حساسیت یا افزایش درد برای شما می شوند ان ها را حذف کنید.

سعی داشته باشید گوشت های قرمز و به ویژه چربی حیوانی و همین طور امعا و احشای پر از کلسترول را محدود کنید.این چربی های اشباع و کلسترول دشمن مفاصل هستند. به جای ان ها ماهی و مرغ را بیشتر مصرف کنید و همین طور حبوبات و به ویژه سویا نیز برای دردهای شما بسیار مناسب هستند.

اما مهم تر از هر چیز دیگری وزن شما است، زیرا هر چه وزن بیشتری بر روی مفاصل باشد خطر التهاب ان ها نیز بیشتر می شود. به طور کلی چاقی باعث بروز التهاب می شود. اگر شما دچار اضافه وزن هستید توصیه می شود رژیم لاغری را جدی بگیرید.اما به یاد داشته باشید که از رژیمی استفاده کنید که مصرف میوه و سبزیجات در ان جایگاه خوبی داشته باشد.

 

منبع سایت طلا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی