کد خبر : 7649

لوبیا دریاییه سفید | مزایا

لوبیا دریایی یا سفید به دلیل پوست سفید خود شناخته شده است. این نوع لوبیا یکی از ۱۳۰۰۰ گونه حبوبات می‌باشد که رنگ سفید کرمی منحصر به فردی دارد. فواید لوبیا دریایی یا سفید را می توان به مشخصات غذایی غنی آن ها نسبت داد. مصرف لوبیا دریایی ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. از سویی انرژی را تقویت می کند، حافظه را بهبود می‌بخشد، به درمان دیابت

به گزارش ورنداز :

 

لوبیا دریایی یا سفید به دلیل پوست سفید خود شناخته شده است. این نوع لوبیا یکی از ۱۳۰۰۰ گونه حبوبات می‌باشد که رنگ سفید کرمی منحصر به فردی دارد. فواید لوبیا دریایی یا سفید را می توان به مشخصات غذایی غنی آن ها نسبت داد. مصرف لوبیا دریایی ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. از سویی انرژی را تقویت می کند، حافظه را بهبود می‌بخشد، به درمان دیابت

لوبیا دریایی یا سفید چیست؟ چه فوایدی برای بدن دارد؟

 می دانیم که لوبیا دریایی یا سفید از جمله حبوبات است اما به این دلیل این نوع لوبیا را دریایی نهاده اند که این لوبیا در قرن بیستم جزء اصلی غذای نیروی دریایی ایالات متحده بود. این لوبیا دارای شاخص گلیسمی پایین (از ۲۷ تا ۴۰ درصد) است. خبر خوب برای بیماران دیابتی.لوبیا دریایی یا سفید به دلیل پوست سفید خود شناخته شده است. این نوع لوبیا یکی از ۱۳۰۰۰ گونه حبوبات می‌باشد که رنگ سفید کرمی منحصر به فردی دارد. فواید لوبیا دریایی یا سفید را می توان به مشخصات غذایی غنی آن ها نسبت داد. مصرف لوبیا دریایی ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. از سویی انرژی را تقویت می کند، حافظه را بهبود می‌بخشد، به درمان دیابت کمک می‌کند و برای کاهش وزن مفید می‌باشد. در این مطلب شما مزایای بی شمار در مورد لوبیای سفید یا دریایی و طرز تهیه آن را خواهید خواند. به خواندن ادامه دهید.مشخصات مواد مغذی این لوبیا آن را برای سلامت فوق العاده مفید معرفی می کند. لوبیا دریایی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی مانند منگنز و فولات است. این لوبیا حاوی پروتئین، ویتامین B1، منیزیم و مس می باشد. نکات دیگری نیز وجود دارد که این لوبیا می تواند برای شما مفید باشد. به خواندن ادامه دهید.

مزایای لوبیا دریایی یا سفید چیست؟

کاهش خطر بیماری قلبی

مطالعات نشان می دهد که مصرف این نوع لوبیا می تواند سطح کلسترول خوب HDL را افزایش دهد. فولات موجود در لوبیا، سطح هموسیستئین را کاهش می دهد. سطح بالای هموسیستئین منجر به بیماری قلبی می شود. این لوبیا سرشار از منیزیم می باشد. رگهای خونی را شل می‌کند و فشار خون را کاهش می دهد.فیبر موجود در لوبیا یکی از مواد مغذی فوق العاده مهم آن است. سطح کلسترول را کاهش می دهد و برای سلامت قلب مهم است.

لوبیا دریایی یا سفید باعث افزایش انرژی می شود

فولات موجود در این نوع لوبیا می تواند منبع خوبی برای تامین انرژی باشد. میزان بالای فیبر در لوبیا سبب تبدیل غذا به انرژی در بدن می شود.

بهبود حافظه با لوبیا دریایی

لوبیا دریایی حافظه را بهبود می بخشد. فولات موجود در لوبیا به سلامت مغز و حافظه کمک می کند. این نوع لوبیا دارای ویتامین B1 است که در عملکرد شناختی نقش دارد. این ویتامین برای سنتز استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی ضروری و حیاتی است. کمبود این انتقال دهنده عصبی می تواند منجر به آلزایمر و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن شود. کمبود فولات همچنین با آلزایمر و پارکینسون مرتبط است. لوبیا دریایی از دو طریق به درمان دیابت کمک می کند. اولا شاخص گلیسمی پایینی دارد دوم فیبر موجود در آن به کاهش سطح قند خون کمک می کند. پروتئین موجود در فیبر نیز در این زمینه کمک می کند. سطح قند خون را کنترل و خستگی در افراد مبتلا به قند خون بالا را از بین می برد.فیبر موجود در لوبیا همچنین شما را سیر نگه می‌دارد. به این معنی که به اندازه قبل غذا نخواهید خورد. این می تواند به معنای دریافت کمتر کربوهیدرات و در نتیجه گلوکز کمتر در جریان خون باشد.

لوبیا دریایی می تواند به کاهش وزن کمک کند

لوبیاها کالری کم و فیبر بالایی دارند، به همین دلیل است که می توانند مکملی عالی برای رژیم کاهش وزن باشند. پروتئین ها و نشاسته مقاوم موجود در آن ها همچنین به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری و در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

برای ورزش بدنسازی مفید است

لوبیا دریایی منبع عالی پروتئین و فیبر است – دو مورد ضروری در ورزش بدنسازی. فیبر به حفظ وزن طبیعی کمک می کند. همچنین انسولین را حفظ می کند، که برای رشد عضلات مهم است. از طرفی فیبر همچنین به جذب مواد مغذی مختلف که اغلب توسط بدنسازان مصرف می شود، کمک می کند.

لوبیا دریایی سلامت پوست را بهبود می‌بخشد

یکی مزایای لوبیا دریایی کمک بهبود سلامت پوست است. مس موجود در لوبیا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلامت پوست را افزایش می دهد. با رادیکال های آزاد که سبب بروز علائم پیری زودرس می شود، مبارزه می کند.

این ها مواد مغذی و دلایلی هستند که نشان می دهد لوبیا دریایی برای بدن شما مفید است. به سادگی آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

طرز تهیه لوبیا دریایی یا سفیداگر از لوبیاهای کنسرو شده استفاده می کنید، مطمئن شوید که قبل از استفاده به درستی آبکشی کرده اید.

اما اگر از لوبیا خشک استفاده می کنید، قبل از پخت آن، لوبیا را کامل خیس کنید. می توانید لوبیا را آبکشی کنید و بر روی آن را با یک اینچ آب سرد بپوشانید و بگذارید یک شب کامل در دمای اتاق خیس بخورد. قبل از استفاده دوباره آن را آبکشی کنید.لوبیای خیس شده معمولا حدود ۶۰ دقیقه می پزد. برای هر فنجان حبوبات نپخته می توانید از سه فنجان آب استفاده کنید. همچنین می توانید لوبیاها را مزه دار کنید تا طعم خوبی داشته باشد – برگ بو یا حبه سیر یا شاخه های سبزی را به آب پخت اضافه کنید. همچنین می توانید هنگام پختن لوبیا کمی نمک به آن اضافه کنید تا طعم آن ها بهتر شود.

سوپ لوبیای نیروی دریایی

مواد لازم:

۱ بسته ۱۶ اونسی لوبیا خشک

۶ فنجان آب

۱ عدد پیاز خرد شده

۲ ساقه کرفس خرد شده

۱ قوطی گوجه فرنگی خرد شده

با ۱ حبه سیر ریز شده

۱ قاشق غذاخوری جعفری خشک

½ پوند ژامبون خرد شده

۱ مکعب آبگوشت مرغ قاشق چایخوری پودر سیر

و برگ بو

۱ قاشق چایخوری نمک

۳ فنجان آب

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

دستورالعمل:

همه مواد به جز نمک و فلفل را در قابلمه ای با هم مخلوط کنید. حرارت را کم کنید و درب ظرف را بگذارید و حدود ۲ ساعت بجوشانید. حالا کمی آب اضافه کنید. نمک و فلفل را برای گوارا ساختن طعم و مزه آن بیفزایید و دو ساعت دیگر نیز بجوشانید. می توانید برگ بو را دور بریزید. همچنین می توانید لوبیا سبز را در سالاد عصرانه خود قرار دهید.لوبیا دریایی یکی از گونه های حبوبات بسیار مغذی است و یک مکمل سالم برای رژیم غذایی شما، کم کالری و سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی. این نوع لوبیا گزینه خوبی برای افزودن به رژیم کاهش وزن یا بهبود سلامت قلب، عروق و ایمنی کلی بدن شما است. لوبیاهای کنسرو شده باید قبل از استفاده آبکشی شوند، در حالی که لوبیاهای خشک باید قبل از پختن به خوبی خیس شوند تا از فواید لوبیا دریایی بیشترین بهره را ببرید. لوبیا دریایی یک افزودنی خوشمزه و همه کاره در رژیم غذایی شما در سوپ ها، سالادها یا خورش ها می باشد.

منبع خبرنما
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    عالی

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی