کد خبر : 7630

سهام عدالت | جاماندگان

برای برای ثبت نام سهام عدالت جدید چکار باید کرد؟ مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست و مشمولان برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش ورنداز :

ثبت نام سهام عدالت از جاماندگان قرار است از اواخر همین ماه یا اواسط تیرماه آغاز شود. طبق اخبار اعلامی ثبت نام سهام عدالت همه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد صاحب سهام عدالت شوند.

طبق اعلام معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، سود سهام عدالت جاماندگان تا نیمه دوم تیرماه واریز خواهد شد. پس جاماندگان سهام عدالت می توانند سود سهام عدالت خود را ماه آینده دریافت کنند. البته ممکن است تغییراتی نیز در دریافت سود سهام عدالت ایجاد شود. زیرا در این یکی دو سال اخیر بحث سهام عدالت و سود سهام عدالت بسیار داغ بوده است و همواره بحث و جدل در آن وحود داشته است. طبق آخرین اخبار همه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد صاحب سهام عدالت شوند. 

اما برای برای ثبت نام سهام عدالت جدید چکار باید کرد؟ مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست و مشمولان برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کنند؟ 

قرار است که از خرداد یا تیرماه سال جاری، ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت آغاز شود. اما آنگونه که مقامات مسئول خبر داده‌اند ثبت‌نام سهام عدالت در این مرحله با مراحل قبل تفاوت دارد. در ادامه به چند سوال مهم درباره روند جدید ثبت‌نام سهام عدالت پاسخ می‌دهیم.

چه کسانی سهام عدالت جدید می‌گیرند؟
امسال تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت قرار دارند. یعنی اگر افرادی عضو این دو نهاد بوده‌اند اما قبلا مشمول سهام نشده‌اند یا افرادی که به تازگی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند، امسال باید منتظر دریافت سهام عدالت جدید باشند.
مدارک لازم برای ثبت‌نام
آنگونه که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده مشمولان جدید قرار نیست برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند و مدارکی را فراهم کنند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداریرا انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک و یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

این روند درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد هم صادق است. یعنی این افراد هم نباید برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند. چون روند ثبت‌نام جاماندگان به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.
سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا جاماندگان نیازی به دربافت سجام دارند و باید در جایی ثبت‌نام کنند؟ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر کسی سهام عدالت ندارد نیاز به گرفتن سجام نیست، اضافه کرد: مراجعه این افراد به دفاتر پیشخوان دولت و کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام سجام بی‌فایده بوده که هزینه اضافی است.

زمان ثبت‌نام سهام عدالت
قرار بور از خرداد ماه امسال ثبت‌نام مشمولان جدید آغاز شود. اما آنگونه که اخبار جدید می‌گویند فرایند ثبت‌نام از تیرماه 1401 آغاز می‌شود. بنابراین از چند روز آینده روند ثبت‌نام سهام عدالت این دو گروه آغاز می‌شود و امسال فعلا سهام عدالت تنها به این دو گروه تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پیش از این هم اعلام شد که سامانه جدیدی تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود که سهام عدالت متوفیان را تعیین تکلیف می‌کند.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟
ارزش سبد 532 هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی 25 خرداد، به 14 میلیون و 789 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت 14 میلیون و 318 هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم 27 میلیون و 864 هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته 27 میلیون و 96 هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد 492 هزار تومانی طی روز چهارشنبه با 13 میلیون و 712 هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل 13 میلیون و 334 هزار تومان بود.

 

منبع روابط گستر
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • محمد

    تامی مابایدچشم انتظاری بکشیم من وخانواده ام وبرادرانم هزارتومان هنوز ازاین دولت حقوقی نگرفتیم وحقوق نگیر وبابیکاری بیکارهستیم کارنیست خداروخوش میاد خیلی ها بگیرن که نیازندارند وامثال من که نیازندارند چندین سال محروم باشندازاین سهام

  • ناشناس

    من کارگر تامین اجتماعی هستم.سهم‌من چی میشه این وسط. عجیب نیست یه کارمند دولت سهام عدالت و مزایای دیگه داره و من ندارم؟

  • ناشناس

    بقیه چی؟بقیه رو جزء آدم حساب نکردین؟ ما دهک سوم هستیم ما دهک سومی ها و بقیه دهک ها هم تو ایران زندگی میکنیم دیگه.

  • ناشناس

    سلام من هیچ درآمدی ندارم و تحت پوشش هیچ ارگانی نیستم سهام عدالت هم ندارم تکلیف چیه

  • ناشناس

    من اگر سهام عدالت به خودم و دوخواهر مجردم تعلق بگیره تا عمر دارم هم نوکر خداوند متعال همان کریک ترین کریمان و هم نوکر جناب آقای رییسی و صدالبته رهبر محبوبم امام خامنه ای خواهم بود پناه می برم بر خداوند بزرگ و بخشنده
    الهی به امیدتو

  • ناشناس

    ای بابا، گندتون بزنن بعده10، 12سال ازثبتنام سهام عدالت باوجود ثبتنام برامون نیومدحالابعداینهمه سا ل انتظارقراره فقط ازتحتپوشش کمینه ثبتنام شه وبهزیستی. خدالعن تتون کنه. مگه ماهاادم نیستیم.همون کمیته وبهزیستی بازیچیزی بهشون میده.بیمه هم کدارن. مابیچارهاچی؟ نچیزی بهمون میدن بیمه حتی ندارم. اونوقت بازم باس بهموناکمیرسین بهشون بدین. ازخدابیخبرا، مگه ما چیمون بیشترازاوناست کبهشون مید ین وسهامم میدین ماکه جایی پشتیبانمون نیست بایدبمیریم دیگه ها؟ خدانشناسا، چشم خدارودوردید ین ودرحقه ماهرجوربلدین ظلم کنین ولی خ دابیجواب نمیذاره

  • ناشناس

    من که کمیته بهزیستی نیستم و طلاق گرفتم با ی بچه آواره ام کی باید سهام ثبت نام کنم

  • فرهاد

    خداوکیلی الان بعداز اینهمه تبلیغ دادن سهام جاماندگان و در بوق و کرنا کردن هرروزه ،حقتون نیست از بالا تا پایینتونو فحش کش کنیم ؟

  • 851

    تو دیگه چقدر بدبختی آخه

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی