کد خبر : 7584

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از دو درصد رشد داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد.

به گزارش ورنداز :

سهام عدالت در پایان چهارمین هفته خرداد، بیش از یک درصد رشد داشت. همچنین شاخص کل بورس ۲٫۸ درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

سهام عدالت در پایان چهارمین هفته خرداد، حدود یک درصد افت داشت. همچنین شاخص کل بورس ۱٫۴ درصد افت کرد و در سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی ۲۵ خرداد، به ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۹۶ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان بود.

بدین ترتیب ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۸۷۳ هزار تومان رسید.

جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد. در این مورد سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمارها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند.

به نقل از مشرق، وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این درحالیست که حدود ۷۰ درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶ هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند. حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، جزو جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا زیر پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند. اما باتوجه به پیگیری‌ها همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند. زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری آن را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند. قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.

وی تاکید کرد: گاهی افراد سودجویی هستند که به جاماندگان مراجعه می‌کنند. به آنها پیامک می‌زنند که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید مبلغی را به حساب‌شان واریز کنند. این درحالیست که هیچ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، زیرا سازمان بهزیستی به صورت متمرکز همه اقدامات در این زمینه را انجام داده است.

 

منبع تجارت‌نیوز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    فروشم ازادکنید

  • ناشناس

    پس ما که‌ اصلا سهام عدالت نداریم چی

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی