کد خبر : 7550

قلمه زدن انگور | آموزش قلمه زدن انگور

کسانی که علاقه زیادی به باغبانی دارند میتوانند انگور را از طریق بذر در خانه در گلدان بکارنند در این مطلب با انواع کاشت انگور در خانه آشنا میشوید .

به گزارش ورنداز :

‎کاشت انگور 

قلمه زدن انگور در خانه 

کسانی که علاقه زیادی به باغبانی دارند میتوانند انگور را از طریق بذر در خانه در گلدان بکارنند در این مطلب با انواع کاشت انگور در خانه آشنا میشوید 

قلمه زدن انگور یکی از راحت ترین و اقتصادی ترین روش ها واسه تکثیر اونه بدون اینکه نیاز به خرید نهال اون داشته باشین

‎بهترین موقه برای  جدا کردن قلمه های انگور از گیاه مادری اواخر پاییز بعد از خزان برگها و یا زمستونه و سپس میتونید قلمه ها را در مکانی نسبتا گرم یا خزانه پرورش بدین یا داخل روزنامه و پلاستیک داخل یخچال بزارین و 1ماه قبل از آخرین سرما ریشه دارش کنید تا موقع بهار آماده کاشت باشه

‎موقع تهیه قلمه_انگور توجه کنید که برش پایین قلمه را درست از زیر گره قطع کنیم و برش بالایی را حدود 2 سانتی متر بالاتر از آخرین گره و طول قلمه معمولا بین 20الی25سانتی متر و قطر قلمه بهتره بین 8 تا 12 میلیمتر در نظر گرفته بشه

‎اگه تکنیکهای بهتری رو بلدین حتما کامنت کنید.

 

می توانید بذور انگور را به آسانی از نزدیک ترین نهالستان خریداری کرده و یا آن را از میوه ی انگور جمع آوری کنید. انگور را به خانه آورده و بذور آن را جدا کرده و آن ها را در یک محل خشک برای مدت یک هفته تا ده روز ذخیره کنید. در این جا در نظر گرفتن چند نکته ضروری می باشد.
بذور انگور را در گلدان های کوچک و پر از خاک قرار دهید. مطمئن شوید که بذور را تنها در نصف اینچ از لایه ی خاک کشت کرده اید. گلدان را در کیسه ی پلاستیکی قرار داده و آن ها را به خوبی پوشش دهید.
این گلدان را حداقل 30 تا 90 روز در یخچال نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که دما زیر 40 درجه سانتی گراد باشد، به طوری که خفتگی جوانه تسهیل یابد و در عین حال نباید بذور یخ بزنند.
در مرحله بعد، بذور را از یخچال بیرون آورده و اجازه دهید به دمای اتاق برگردند. آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چون این کار می تواند باعث مرگ بذور انگور گردد.
بذور را تا زمان جوانه زنی در کیسه های پلاستیکی قرار داده، سپس می توانید آن ها را در یک منطقه ی خشک قرار دهید. هنگام انجام این کار مطمئن شوید که خاک درون گلدان مرطوب باشد و در عین حال اشباع از آب نباشد.
بعد از آن که گیاهان به رشد حداقل 8 سانتی متر رسیدند، آن ها را به گلدان های جداگانه انتقال دهید. این گلدان ها را در سایه نگه داشته و جهت حفاظت در برابر باد و باران آن ها را پوشش دهید. برای مدت 10 تا 15 روز گلدان ها را نگه دارید. سپس گیاه را به یک محل دائمی در باغچه منتقل کنید.نکاتی جهت پرورش انگور

 

هنگام کاشت بذور در خاک، مطمئن شوید که مکانی که جهت کشت انتخاب می کنید، روشن و آفتابی بوده و همچنین سرد نباشد. منطقه ای انتخاب کنید که دارای شیب کافی و به خصوص شیب روبه جنوب غربی باشد. فاکتور مهم بعدی آبیاری و تامین آب برای گیاهان می باشد. بذور انگور را در خاک رسی و یا خاک با زهکش فقیر کشت نکنید، چون این خاک ها کیفیت میوه را تحت تاثیر قرار می دهند. بهترین رقمی که مناسب منطقه و جو حاکم بر آن منطقه می باشد را انتخاب کنید. گیاهان را به فاصله ی 7 تا 8 فوت دور از هم کشت کنید، این فاصله بسیار ضروری می باشد.
همچنین به عنوان یک بخش از تربیت گیاه، باید نحوه ی ایجاد داربست انگور را نیز فرا گرفت، این داربست ها حمایت قوی را برای انگور فراهم می آورند. مورد بعدی تامین کودهای مناسب مانند کمپوست، کودهای حیوانی و کودهای شیمیایی (در صورت نیاز) می باشد. هرس درختان انگور نیز کاملا ضروری می باشد. این موارد برای تسهیل چرخه ی زندگی انگور ضروری می باشد.
با در نظر گرفتن تمام نکات بالا و کاشت مناسب بذور بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

 

حجم ویدیو: 9.19M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • فری

    در فصل بهار و تابستان و پاییز هم میشه نسبت به تکثیر انگور اقدام کرد
    از طریق خواباندن قستمی از شاخه انگور در درون ظرف پلاستیکی
    بعد از مدتی ریشه میزند که به سهولت آنرا از تنه درخته اصلی جدا بکنید

  • ناشناس

    راضیه کارگر

  • حسین

    فرمایش فرمودی همچی که قلمه ها رو قط کردیم موقه گذاشتنش تو لیوون ناگهان سپس باید چه کنیم که سزاوار باشد و شایسته و بایسته و لفظ قلم؟

  • ناشناس

    تا می توانیم کشاورزی را رونق بدهیم

  • ناشناس

    همه جور نوشتی مگر چگونگی ریشه دار کردن در آب.

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    مرسی

  • جواد

    حتی تا نیمه فروردین هم میشه قلمه زد فقط باید خوب آب بدی تا ریشه بزنه من خودم بعد از قلمه زدن میکارمش یک ماه بعد ریشه میزنه فقط باید خشبی بیشتری داشته باشه تو بهار رشد خوبی هم داره

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی