کد خبر : 6826

کالابرگ | آخرین خبر

کالابرگ الکترونیکی در واقع همان کوپنی است که در دهه 60 به مردم داده می شد.

به گزارش ورنداز :

کالابرگ الکترونیکی در واقع همان کوپنی است که در دهه 60 به مردم داده می شد.

 

 

 

کوپن که حالا با نام کالابرگ الکترونیکی قرار است به مردم داده شود، درواقع به عنوان کمک معیشت مردم می آید. کالابرگ الکترونیکی را می توان برای خرید کالاها و اقلام اساسی استفاده کرد. کالابرگ الکترونیکی قرار است جایگزین یارانه نقدی شود و دولت به زودی این تصمیم خود را عملی می کند.

 

:

 

کالابرگ الکترونیکی در واقع همان کوپنی است که در دهه 60 به مردم داده می شد. کوپن که حالا با نام کالابرگ الکترونیکی قرار است به مردم داده شود، درواقع به عنوان کمک معیشت مردم می آید. کالابرگ الکترونیکی را می توان برای خرید کالاها و اقلام اساسی استفاده کرد. کالابرگ الکترونیکی قرار است جایگزین یارانه نقدی شود و دولت به زودی این تصمیم خود را عملی می کند.  

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر ما این ارز ترجیحی را حذف هم نمی‌کردیم مردم می‌دانستند که به دلیل تحولات بین‌المللی اتفاق افتاده و مصوباتی که در مورد حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض داشتیم، هزینه‌هایی تحمیل می‌شد که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم هم یک موج گرانی به هر حال داشتیم منتها این هم اضافه شد که دارد مدیریت می‌شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر ما این ارز ترجیحی را حذف هم نمی‌کردیم مردم می‌دانستند که به دلیل تحولات بین‌المللی اتفاق افتاده و مصوباتی که در مورد حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض داشتیم، هزینه‌هایی تحمیل می‌شد که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم هم یک موج گرانی به هر حال داشتیم منتها این هم اضافه شد که دارد مدیریت می‌شود.

مخبر یادآور شد: البته به برخی دهک‌ها هزینه‌های تحمیل می‌شود یکی از اهداف اصلی این کار این بود که یارانه‌ها هدفمند شود یعنی یک عده از این هدفمندی حداکثر استفاده را می‌کردند در ماه چند بار مرغ و گوشت و تخم مرغ استفاده می‌کردند و برخی خانواده‌ها در ماه یک شانه تخم مرغ هم نمی‌توانستند استفاده کنند باید عدالتی برقرار می‌شد این کار انجام شد و الزامات قانونی هم داشت این طور نبود که بگوییم الزاماتی ندارد آثاری هم روی همه کالا‌ها دارد که داریم روی آن کار می‌کنیم.

 

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر ما این ارز ترجیحی را حذف هم نمی‌کردیم مردم می‌دانستند که به دلیل تحولات بین‌المللی اتفاق افتاده و مصوباتی که در مورد حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض داشتیم، هزینه‌هایی تحمیل می‌شد که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم هم یک موج گرانی به هر حال داشتیم منتها این هم اضافه شد که دارد مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: نقشه راهی وجود دارد که یکی از این پازل‌ها حذف ارز ترجیحی بود برنامه‌های دیگر دولت دارد انجام می‌شود باید از مردم تشکر کنم که دارند تحمل می‌کند خواهش می‌کنم مردم حوصله کنند عُسر قبل از فرج است و یسر هم اتفاق می‌افتد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۴ کالای بسیار اساسی و مهم هفته آینده قیمت مصرف‌کننده خواهند خورد، گفت: مردم هر تخلفی را مشاهده کردند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. یک گروه کالایی مهم نیز در حال برنامه‌ریزی است و به زودی قیمت مصرف‌کننده خواهد خورد. مجوز برای تعزیرات گرفته‌ایم که برخورد‌ها را شدیدتر خواهد کرد. 

ادامه داد: نقشه راهی وجود دارد که یکی از این پازل‌ها حذف ارز ترجیحی بود برنامه‌های دیگر دولت دارد انجام می‌شود باید از مردم تشکر کنم که دارند تحمل می‌کند خواهش می‌کنم مردم حوصله کنند عُسر قبل از فرج است و یسر هم اتفاق می‌افتد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۴ کالای بسیار اساسی و مهم هفته آینده قیمت مصرف‌کننده خواهند خورد، گفت: مردم هر تخلفی را مشاهده کردند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. یک گروه کالایی مهم نیز در حال برنامه‌ریزی است و به زودی قیمت مصرف‌کننده خواهد خورد. مجوز برای تعزیرات گرفته‌ایم که برخورد‌ها را شدیدتر خواهد کرد. تعداد کالا‌های گروه پنجم بیشتر است، برنامه داریم. همه این گرانی‌ها به لحاط حذف ارز ترجیحی نیست. حقوق ورودی و عوارض بالا رفته است. ارزش افزوده و قیمت‌های جهانی هم تأثیرگذار بوده است.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که به لحاظ کالای اساسی، جزء کشور‌هایی هستیم که کالا‌های اساسی بدون هیچ اختلالی تأمین و توزیع شده است؛ گفت: امیداریم برنامه تصویب قیمت‌ها را داشته باشیم. همکاری مردم بسیار خوب بوده است. مردم با فرهنگ بالایی عمل کردند. کشور‌های اروپایی رفتند فروشگاه‌ها را غارت کردند. سهیمه بندی کردند، اما مردم ما همکاری داشتند و دولت تدبیر دیده بود، کمبود هیچ کالایی را نداشتیم. تغییر قیمت باعث شد کالا‌ها فقط و فقط کمی دیر برسد. امیدار به تثبیت قیمت‌ها هم هستیم.

 

معاون اول رئیس جمهور در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید می‌رود یا خیر، تصریح کرد: همه خرید‌های منزل را خودم انجام می‌دهم. در جنوب شهر خرید می‌کنم. هر کسی لاکچری زندگی می‌کند، باید هزینه‌اش را بپردازد.

 

مخبر در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، عنوان کرد: ما به لحاظ قانونی موظف بودیم از اول فروردین در واقع این اصلاح را صورت دهیم، یک تعارضی در مصوبه مجلس بود اول اینکه باید از اول فروردین حذف می‌شد، چراکه ارز ترجیحی دیگر وجود نداشت و از سوی دیگر گفته بودند کالابرگ. البته در همان قانون گفته بودند «یا راه‌های دیگر». چون هنوز کالابرگ آماده نشده است ناچاریم یارانه نقدی پرداخت کنیم و این را ادامه بدهیم.

 

وی پیرامون زمان اجرایی شدن کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: اجرای این طرح در دست دستگاه‌های دیگر است و دارند کار می‌کنند، اجازه دهید که زمان ندهم، اما واقعا فشار ما این است که در حداقل زمان ممکن این موضوع اجرایی شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور در رابطه با اجرای طرح پابلوت سهمیه‌بندی نان در زنجان و قزوین، ابراز داشت: ببینید نان و دارو جزو خط قرمز‌های دولت است که یک ریال گران نشوند، یعنی هرچه که الان دست مردم می‌رسد یک ریال گران نشود؛ بنابراین هر وسیله‌ای که ما نان را به دست مردم برسانیم معنایش این است که قیمت آن نباید برای مردم تغییر کند. خب اولویت اول ما به دلیل قاچاقی که در منطقه اتفاق می‌افتد به لحاظ کمبودی که در دنیا در رابطه با آرد و گندم و این‌ها اتفاق افتاده، این است که کالا با قیمت مناسب به دست مردم برسد در حالیکه با توجه به اینکه ما کالا‌ها را با یارانه به بازار عرضه می‌کردیم قاچاق را فوق العاده به صرفه می‌کرد.

 

وی اضافه کرد: کما اینکه دیدید وقتی این طرح اجرا

شد در کشور‌های همجوار قیمت بعضی از کالا‌ها چند برابر شد معلوم شد که از داخل استفاده می‌کردند.

 

مخبر تصریح کرد: اولویت ما این است که بتوانیم این را هم به صورت کالابرگ به مردم بدهیم تا اینکه بعد بتوانیم آرد را آزاد کنیم که مردم نان با همان قیمت سابق به دستشان برسد و در مقابل قیمت آرد منطقی شود که قاچاق آن به صرفه نباشد. این کار الان در زنجان انجام شده، در قزوین شروع شده است و ما تا مطمئن نشویم که بدون هیچگونه اختلالی این کار اتفاق خواهد افتاد عمومی نخواهیم کرد و همینطور پایلوت کار را ادامه می‌دهیم تا مساله تمام شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی بنزین سه بار جمله «بنزین اصلا مطرح نیست» را تکرار کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به اینکه برای اجرای طرح سهمیه‌بندی نان زمان‌بندی در نظر گرفته شده است؟، گفت: خیر، ما همینطور از استان‌های کم جمعیت شروع کردیم آرام آرام می‌بریم به سمت استان‌های پرجمعیت تا کاملا با آرامش اجرا شود. چون روی نان و دارو خیلی حساس هستیم که هیچ تغییری نکند و اگر هم روی دارو می‌بینید قیمت‌ها تغییراتی دارد اقلامی هستند که در لیست مشمول یارانه نیستند.

 

 

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • علی

    همه چی این دولت تحمیلی هست کالابرگ(کوپن)زورکی قطع یارانه زور گرانی‌ها تحمیلی ،مردم هم نابود،دولت انقلابی هم راضی

  • ناشناس

    بابا کالا برگ ندین نمی‌خواهیم همون چهار قلم یا میخوریم یا گرون می‌خریم بزارید مردم خودشون قدرت خرید داشته باشن ای خدا به کی بگیم گرفتاریم

  • امیر

    تا الان که این طرح خیلی عالی داره پیش میره

  • محمد

    لطفا نظر مردم را بپرسید .ک مردم کالابرگ میخوان یا نه.
    همون اندک یارانه را نقدی ب مردم بدید خودشون بهتراز شما مدیریت میکنن .
    نیاز ب ایجاد سازکار و هزینه برا کالابرگ نیس والا ک بار ایجاد رانت و تشکیل صف و از بین رفتن عزت نفس مردم شود.
    لطفا اهالی دولت محترم .نظر مردم را جویا شوید.

  • ب غ

    دولت یارانه نقدی چهار قلم رابه ملت داده صد اما با حذف ارزترجیحی صدقلم افزایش قیمتی شده ضمنا برخی نمایندگان یا ثروتمندان یا مسولین که سنگ اندازی میکنند بجای پول نقد چهار قلم مرغ تخم مرغ وروغن وپنیر بدهند به خود اینها بدید بخدا قسم بازم اعتراض میکنند که به بقیه پول نقد میدید به ما چهارقلم!بعد میگند به ما هم نقد بدید ضمنا اولا اساس هدفمندی نقدیست به ملت پول نقد بدید خوشحال و راضی میشند حتی دعا میکنند اما کالا کارت بدید نفرینتان میکنند دوما صادرات مرغ وتخم مرغ آزاد شد دیگه تودستشان کم میمونه بازار ش از رکود درمیاد به مردم تحمیل نکنید سوما کارمندان دولت کنار حقوقشان کالا کارت چهارقلم فوق را داشتند که میخاند عوض چهار قلم فوق بهشون وام۵۰میلیون تومنی خرید کالا بدند واین مرغ وخروسها را به مردم غالب کنند که فروش نمیره وبازارشان راکداست وجدانا خودتان وناموستان درصفهای طولانی درسرما وگرما به گدایی درنوبت میایستد؟ازسبد کالا عبرت نگرفتید چند روز ببکارماندم دنبال صف کوتاه بودم نوامیس مردم تونوبت بود چه بسا برخی منحرف هم می شدند تانوبت من شد گفتند روغن تمام شد بدون روغن سبد کالا گرفتم موقع سوارشدن به ماشین تخم مرغها هم شکست ولعنت برباعث وبانی فرستادم دفعه بعد برای دریافت سبد کالا نرفتم چون دیگه نه میتونستم بیکاربمانم اربابم اخراج می کرد ونه توان توصف ایستادن داشتم وبدین طریق سبد کالای من دزدیده شد حتما اضافی آمده خودشون برداشتند وهزارتا آدم هم مثل من،بابا چرا خودتان راوملت رابه دردسر می اندازید یارانه نقدی کاهش فاصله طبقاتی است نمیذاره نمیذاره به فساد کشیده بشند اگه مردمی هستید فقط یارانه نقدی بدید وکالا کارت رامثل سابق به خود کارمندان دولت بدید وگرنه مردم راضی نیستند وظلم کرده اید البته اینم بگم نگران و ناراحت نباشید که مردم پول دارشدند چون ادارات آب برق گاز و تلفن هم گران کردند اینها آزمون پس میگیرند اگه چیزی تهش بماند به دلخواه وسلیقه خود وسایل میخریم مثل آقا بدون صف وبدون گدایی وبدون ایستادن درسرما وگرما بااین بیماری وبدون ماندن ازکار ضمنا یارانه نقدی مستقیم به خودمان داده میشه ودرکالا کارت دزدی میشه ضمنا پرداخت قبوض پول نقد میخاد نه مرغ وتخم مرغ البته برخی مردمی هستند تاکید دارند یارانه نقدی بدید مثل علی روحانی ازشون متشکرم ضمنا اگه درقبال فروش نفت بهتون عوض دلار وپول مرغ وتخم مرغ بدند چه حالی میشید پس بدانید مردم هم چنین میشند آیا عوض حقوقهای خودتان بهتون مرغ وتخم مرغ بدند پهانه کنند که دادن حقوقهای تان تورم زاست چه حالی میشید خوب آقا چه بدید چه ندید تورم هست وشده یارانه نقدی کمک وقدرت خرید است ومردم شاد و راضی میشند عوض نفرین هم دعایتان میکنند بشما ها هم ربطی ندارد هرکسی ازده دررفع نیازش خرج کند وحقشه عدالت و انصاف و قانون هدفمندی یارانه نقدیست بیش از نصف ملت روستایی هستند وچه در شهر وچه درروستا زندگی کنند ازروستایشان مرغ وتخم مرغ وپنیر میارند نیازی به مرغ وخروس وتخم مرغ شما ندارند اگه راست میگید درکنار یارانه نقدی برنج ایرانی وماهی واجیل وپسته فندق و بادام و گردو و بادام هندی وحبوبات ومیوه جات بدید مردم اینها را تغزیه نمی‌کنند نه مرغ وتخم مرغ تودستشان مانده شمارا

  • ناشناس

    خیلی ممنونم زحمت کشیدی کشور های دیگر به سمت افق پیشرفت میرند ماشاالله ما عقب کرد کردیم
    آفرین آفرین به این همه همت

  • ناشناس

    تورا به خداقوت میدم ماکالابرگ زورکی نمی خواهیم یارانه نقدی حق مردم است لطفانقدی بدین

  • ناشناس

    به کی بگیم ما نقدی میخوایم کالابرگ نمیخوایم چرا دولت باید به مردم زور بگه نظرات مردم را جویا بشید بعدا تصمیم بگیرید

  • ناشناس

    دولت محترم کلابرگ بدرما نمی خورد کلابرگ ی چیزالکی هست

  • ناشناس

    اینا همش بهونه یارانه قطع کردن هه مخان یارانه ندهند

  • ایرانی

    ما نه یارانه می خواهیم نه کالا برگ ما هم مثل کشور عربستان کویت و دبی حق فروش نفت و گاز و فروش محصولات معادن را می خواهیم پول اینها به کجا می رود نه مسئولین دولت و نه نمایندگان کاری بکنند چرا برای مردم چرت وپرت می گویید کشور ایران یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین از هر لحاظ می باشد

  • ناشناس

    آقا ما کالا برگ نمیخایم قرار بود چهار کالا گرون بشه اللن کل اجناس خورد خوراک وسایل همه چی گرون شده نمیش چیزی خرید کرد آدم دو تا وسایل میخره همین سیب زمینی پیاز از هر کدوم حالا دو کلیو میبنی وای میشد با این پول ی گونی از اونا خرید اللن ۳ چهار تا میخری میایی میبنی پول ارزش نداره قیمت کالا بالاس واقعا چیکار کنیم اخه

  • ناشناس

    کالا برگ به درد ما نمیخوره یارانه نقدی بدید خدایا تو این گرونی اجاره قسط هزار بدبختی چیکار کنیم

  • ناشناس

    لطفا پول نقد بدین

  • محمد

    یا اینکه یارانه رو نقدی بدین یا کلا حذف کنید کار مردم شده فقط دنبال کردن اخبار یارانه ها هر روز هم دولت یه خوابی میبینه واسمون ارز ترجیحی رو حذف کردین واسه جلوگیری از قاچاق قبول با اینکه خیلی از اجناس و شغلها گرانتر شد به کنار یارانه رو نقدی بدین مردم یه خاکی به سرشون بزنن

  • حسین

    دولت محترم چرا بجای مردم تصمیم میگیری؟مگه هدف انقلاب این نبود که دولت مردمی و با رای مردم باشه؟ شما که حتی روی فرزندات نمیتونین تصمیم بگیرین وازشما حرف شنوی ندارند چرا برای ملت ومردم بزور تصمیم میگیرین ؟ کالابرگ خودتون استفاده کنین یارانه رانقد پرداخت کنین،شما بخاطر اینکه کالابرگ براتون سود داره وبجای نفری ۳۰۰نفری ۲۰۰تا۲۵۰باکالابرگ پرداخت میکنین این تصمیم گرفتین چون دادن کالا ب نفع شماست ، یارانه رانقد بدین بزارین خودمون تصمیم بگیرین ما جای خواب نداریم چجوری بریم مرغ بگیریم وبخوریم؟؟؟اگه وجدان دارین یارانه رانقد بدین

  • محمد

    دولت محترم چرا بجای مردم تصمیم میگیری؟مگه هدف انقلاب این نبود که دولت مردمی و با رای مردم باشه؟
    پس یارانه رانقدبدین ماکالابرگ نمیخوایم

  • ناشناس

    تو را خدا یارنه نقدی بدهید بهتر استتا کالابرگ تو را خدا ندهید

  • ناشناس

    مامثل گزراهستیم وخداشاهدکاراست وخدا میبیندومی شنود واصلاح میکند گرببندنددردیگری بازگشایدره‌ دیگری رزق روزی‌ بندگان با خداست

  • ناشناس

    کالابرگ .همون صفههای طولانی دهه 60 که مامانا بچه های ازشیرخوار گرفته تا بچه مدرسه ایشو میذاشتن خونه توصفهای روغن وقندو شکر وپنیر تا لنگ ظهر میموندن جلوی آفتاب یا زیر برف وبارون یاهم باباه 1روز کاریشونو از دست میدادن تا به این اقلان برسن ومخصوصا صفهای نان .بسته دیگه بسته کم خودتونو خراب کنین .یکم از حساب بانکیهاتون .یکم از شکمهای پرتون .وکیف وحال بچه هاتون توخارج بزنید وکم کنین ماهاگدا نیستیم همه کشورها بهتون میخندن بابا مردمو گشنه .چشم گرسنه بار اوردین 😠😠😠😠😠😠ماهاکالابرگ نمیخاییم نفری 700 و800 یارانه نقدی .بدین خود مردم بلدن خودشونو اداره کنن درضمن قیمتهارم ثابت نگهدارین 😠😠😠😠😠

  • علی

    کشورهای دیگه دارند پیشرفت میکنن کشور ما پس رفت میکنه. اصلا چرا نمیرید نان جو و شیر خالی بدید به مردم مردم مثل قدیم نان جو رو بزنن به شیر بخورن. البته با این وضعی که ما داریم جلو میریم به اونجا هم میرسیم به 2500 سال قبل که مردم نون جو بخورن لباسشون هم لنگ حمام بشه. از خدا بترسید مگه مملکت اسلامی نیستش یه عده دزد افتادن تو اداره ها و دستگاه های دولتی دارن دزدی میکنن تا حالا از ارض 4200 تومانی استفاده میکردن الان هم که کالابرگ بدن تولید کننده و سرمایه دارها جنس های اشغال شون رو میخوان بیارن به زور به خورد مردم بدن. بسه دیگه این همه ظلم کردن

  • علی

    کجای این طرح عالی بوده گرون شده جنس ها یا کوچیک شدن سفره مردم. البته از قدیم میگن سواره از حال پیاده خبر نداره

  • ناشناس

    خواهشا یارانه ها را نقدی بدید.کوپنی نکنید

  • ایرانی و انقلابی

    سلام یارانه وکالا برگ درکشور اسلامی مانند زمان جنگ باید به همه دهکها داده شود وحق فرد فرد هرایرانی هست ونباید فرقی بین هر ایرانی باشه این گرانی وتورم برای همه ایرانی هست چرا برای دهک ده شرایط وفرق گذاشتید دهک ده درآمد بیست میلیون درماه تا میلیاردی در ماه قرار گذاشتید این انصاف وعدالت علی علیه‌السلام نیست مردم ایران مردم خوب وامام حسینی هستند فرق نگذارید مدیون هستید به همه باید یارانه وکالابرگ بدهند به همه که اعتراض ارسال کردن وجناب رئیسی هم تاکید کرد بهشون بدهید چرا حرف گوش نمی‌کنید یکنفر دهک یک تا ۹ ارزان خرید بکنه ودهک ده۱۰ گرون خرید بکنه همه ایرانی از منابع وآب وخاک کشور حق دارند خودتان را مدیون نکنید باز هم نیاز به همه در تمام صحنه ها دارید مردم را از انقلاب ودین جدا و دور نکنید ممنون از سایت محترم خبری خواهشا به گوش مسئولین محترم برسانید تشکر

  • ایرانی و انقلابی

    این همه پیام فرستادید شکر گزار باشید که میخوان بهتون کالا برگ بدهند ویارانه هم دادند خوش به حالتونباشه به ما که یارانه را قطع کردن اگر جای ما بودید چکارمیکردید درآمدمان از همه شماها دهک ۴ تا دهک نه۹ هم کمتر هست دهک ده اجباری ما را قرار دادند یکروزه ویک شبه ما را پولدار حساب کردند به امید وخدا توکل داریم ۵۰ سال خدا بهمون نون داده مطمئنا آخر عمری هم بیشتر وبهترش هم میده لعنت به این مسئولین بی سواد که باعث بانی قطع یارانه ها ایرانی شدن مدیون هستن والسلام تشکر از خبرگزاری محترم بی‌طرف دلسوز

  • ناشناس

    اقا ما کالا برگ نمیخوام . همون یارانه رو نقدی رو واریز کنید خیلی از مشکلاتمون رو حل میکنه . یکی به گوش این دولت برسونه . ما کوپن نمیخوایم

  • ناشناس

    ما مردم یک صدا میگم نه به کالا برگ یارانه باید نقدی باشد و سلام درغیر این صورت ماشدید برخورد میکنم

  • دارا

    کالا برگ نمیخوایم همان یارانه بدین پول بدین خواهشن

تبلیغات متنی