کد خبر : 6377

اختصاصی ۵۵ آنلاین

هزینه‌ها و تورم در حال افزایش‌اند، چطور محترمانه برای دستمزد بیشتر چانه بزنیم؟

به گزارش ورنداز :

استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

هزینه‌ها و تورم در حال افزایش‌اند، چطور محترمانه برای دستمزد بیشتر چانه بزنیم؟

 

وقتی پای دستمزد در میان باشد، متقاضیان کار استانداردهای زیادی دارند. شرایط اقتصادی بر روند چانه‌زنی برای دستمزد تاثیر زیادی دارد. در کنار تورم، کمبود نیروی کار ماهر به افراد این قدرت را می‌دهد که بتوانند بیشتر درباره‌ی دستمزد خود چانه بزنند. 

 

 

 

در این مطلب، به شما یاد می‌دهیم چطور درست و محترمانه برای دستمزدتان چانه بزنید و درخواست حق‌الزحمه‌ی متناسب با زحمتتان را داشته باشید.

 

 

 مردم این روزها خیلی زودتر از قدیم حرف دستمزد را پیش می‌کشند. این روزها شرکت‌ها در همان ابتدای کار فوراّ از متقاضیان می‌پرسند که به ازای دریافت چه مبلغی حاضر به همکاری هستند. البته قصد آن‌ها از این پرسش، اغلب دانستن عدد دقیق نیست. متقاضیان هم بدون اطلاعات کافی درباره‌ی شغل و مجموع پاداش‌ها، نمی‌توانند عدد قطعی را اعلام کنند. 

 

 

قیمت‌ها در حال افزایش‌اند، حقوق مناسب باید چقدر باشد؟ 

اگر پیشنهادی برای دستمزدتان دارید و دستمزد اعلام شده کمتر از چیزی است که فکر می‌کردید، خجالت نکشید و سر دستمزد خود چانه بزنید. فقط ابتدا باید راه‌های چانه‌زنی را یاد بگیرید.

 

 

شرکت‌ها و کارخانه‌‌ها به نیروی کار خوب احتیاج دارند و با تورم فعلی، تعداد افراد متقاضی کار هم کم نیستند. اما باید جایی هم برای چانه‌زنی برای دستمزد باشد.

 

 

 

 عوامل متعددی در رقم دستمزد افراد نقش دارند؛ مثلا بیمه، موقعیت مکانی، مهارت‌های فرد، میزان بازدهی نیروی کار و شرایط اقتصادی مثل تورم و بازار کار.

 

سایت‌های کاریابی می‌توانند به افراد مشاغل مورد نظرشان را پیشنهاد کنند، اما صحبت کردن رو در رو با کارفرما مؤثرتر و مفیدتر است. البته می‌توان با افرادی که پیش از این در آن محل کار کرده‌اند صحبت کرد و از آن‌ها کمک و مشاوره گرفت. 

 

 

تورم یکی از دلایلی است که باعث می‌شود فرد برای دریافت حقوق بالاتر چانه بزند. اما این موضوع نباید تک بعدی باشد. متقاضی کار باید روی مهارت‌ها و ارزش‌های خاص و منحصربه‌فرد خودش هم تمرکز کند. مثلاً می‌تواند بگوید: «امیدوارم درباره ارزشی که برای مجموعه می‌آورم و می‌توانم براساس عملکرد، مهارت‌ها و تحصیلاتم آن را فراهم کنم هم حرف بزنیم. البته طبیعتاً عواملی مثل تورم و افزایش هزینه‌های زندگی را هم باید در نظر بگیریم.»

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی