کد خبر : 6326

کاخ سلطنتی

این پله ها از تنه ی یه درخت در سال 1851 تراشیده شده کاخ شاهزاده خانم لیختنشتاین، لدنیس، جمهوری چک

به گزارش ورنداز :

اطراف باغ با بوته های گیاهان پرچین و زمین آن با فرشی از گل های زیبا پوشیده شده بود. زنان نجیب زاده در این باغ های معطر و رنگارنگ پیاده روی می کردند و مردان هم در پارک جنگلی که پشت این باغ وجود داشت، غرور خود را با شکارهایشان به نمایش می گذاشتند. قصر لدنیس شما را به قصه های کودکی تان می برد، به جایی که آرزو می کنید کاش در این قصر بمانید و شاهزاده آن باشید.

کاخ سلطنتی

این قصر متعلق به خاندان ثروتمند لیختن اشتاین بود که فضای شاهانه طبقه همکف آن نقش تالار پذیرایی را داشته و میهمانان که برای بازدید از لیختن اشتاین ها مراجعه می کردند به این محل دعوت می شدند. طبقه اول برای زندگی اعضای خانواده آماده شده بود که در حال حاضر یک تور مخصوص گردش در اتاق های این طبقه که آپارتمان های شاهزادگان نام دارد، برگزار می گردد. طبقه دوم که اتاق بچه ها بود اکنون گالری عکس است. این مجموعه دارای موزه هایی است که در یکی از آنها می توانید سر واقعی یک ماموت را ببینید.

کاخ سلطنتی

محله لدنیس همواره بین مردم دوست داشتنی و محبوب بوده است. اولین بار چهار هزار سال قبل کشاورزها در آن زندگی می کردند. با ابداع پول و امکان نمایش ثروت، قلعه اولیه بازسازی و در قرن 17 میلادی تبدیل به قصر شد. اما به نظر می رسید صاحبان این عمارت با ساکنان ماقبل تاریخ آن احساس همدردی می کردند چون یک غار دست ساز هم در قصر ایجاد نموده بودند. در اواخر قرن 17 میلادی، یک سالن اسب دوانی با مدیریت مهندس مشهور جی. بی. فیشر ارلاخ در قصر ساخته شد. این سالن امروز قدیمی ترین بخش قصر به شمار می رود که تقریباً بهتر از بقیه قسمت ها نگه داری شده است.

 

در ابتدا این قصر تحت مالکیت خاندان Sirotci بود اما به دلیل عدم مهارت آنها در اداره امور، خیلی زود مالکیت عمارت از دست آنها خارج شد. خانواده لیختن اشتاین که مهارت و دانش خوبی در تجارت داشتند در مدت زمان کوتاهی ثروتمند شدند و توانستند این قلعه منحصر به فرد را بسازند. در آن موقع بیشتر ساختمان ها نمایی قرون وسطایی داشتند اما قلعه لدنیس بین سال های 1846 تا 1858 و به سبک گوتیک مدرن انگلیسی ساخته شد. چندین بنای رومانتیک هم در پارک انگلیسی ساخته شد که یکی از آنها معبد آپولو است.

 

در سرانجام جنگ کاخ سلطنتیجهانی دوم و به دنبال ملی سازی کمونیستی، بخش عظیمی از تجهیزات اصلی قلعه دچار خسارت شد. لیختن اشتاین ها هر چه که می توانستند از پرتره های بسیار زیبا گرفته تا مبلمان های گرانقیمت، جعبه های جواهر و بسیاری از وسایل ارزشمند را در سال 1943 با خود به لیختن اشتاین کنونی بردند. خوشبختانه نتوانستند تمام مبلمان ها، راه پله ها یا کاغذ دیواری ها را با خود ببرند. بنابراین امروز در بازدید از این قلعه می توانیم از دیدن راه پله های چوبی حکاکی شده، کاغذ دیواری های چینی که با گل های زیبا، پرنده ها و شمایلی از مردم چین تزئین شده اند و تابلوهای زیبا لذت ببریم.

کاخ سلطنتی

این عمارت تابستانی زیبا تعجب و تحسین شما را برمی انگیزد. نمای آن ترکیبی از معماری باروک، کلاسیک و نئو گوتیک است. اشراف زادگان از این عمارت عظیم و رویایی که فقط در قصه پری ها می توان مثل آن را یافت، فقط در حد یک خانه ییلاقی استفاده می کردند. آنها اوایل بهار به این عمارت آمده و برای گذراندن زمستان دوباره به بخش مرکزی Valtice برمی گشتند.

این پله ها از تنه ی یه درخت در سال 1851 تراشیده شده

 

کاخ شاهزاده خانم لیختنشتاین، لدنیس، جمهوری چک

کاخ سلطنتی

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی