کد خبر : 6311

خانه|وسیله

تابلو فرش‌ها نام فرش‌هایی است که به علت کوچکی و شباهتی که به تابلو داشته و به علت کاربردی که دارند، تابلو فرش نام گرفته‌اند.

به گزارش ورنداز :

تابلو فرش‌ها نام فرش‌هایی است که به علت کوچکی و شباهتی که به تابلو داشته و به علت کاربردی که دارند، تابلو فرش نام گرفته‌اند.خانه‌ای را در نظر بگیرید که در دل یک شهر بزرگ قرار دارد، بعد از شلوغی و دغدغه‌های روزانه وارد خانه می‌شوید و در بدو ورود، تابلو فرشی زیبا از طبیعت، گل و گیاه و جمله‌ای زیبا یا عکس خانوادگی خودتان را می‌بینید. آرامش خاصی به شما القا شده و در نگاه اول می‌توانید تمام خستگی روز را فراموش کنید. 

تابلو فرش در دکور منزل

به فرشی که با نقش‌های هنری اعم از: انسان، طبیعت، چهره‌ها، تاریخ، گیاهان و غیره بافته شده و به کمک قابی زیبا، به اثری هنری تبدیل شده، تابلو فرش می‌گوییم. معمولا، تابلو فرش‌ها، بیانگر یک داستان و روایتگر یک تصویر هستند. یک هنر خاص، پیچیده و در عین حال سخت است که در پایان کار، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش‌های ماشینی در کارخانه‌ها و توسط ماشین‌ها، تولید و بافته می‌شوند. مدل ماشینی این تابلوها به صورت ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه بافته می‌شوند. این مدل تابلو فرش‌ها از نظر قیمتی ارزان‌تر از نوع دستبافت هستند.

تابلو فرش‌های دستباف

زیباترین تابلو فرش‌ها با بهترین کیفیت و طرح و نقش اصیل ایرانی را می‌توان در این دسته از تابلوها مشاهده کرد. از تابلو فرش می‌توان به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند، گرانبها و همچنین ماندگار استفاده کرد. این تابلو می‌تواند بهترین هدیه باشد زیرا در سالن پذیرایی و در جایی قرار می‌گیرد که در دید همگان است

نقشه تابلو فرش‌ها

تابلوها با موضوعات و طرح و نقشه‌های مختلف، به بازار عرضه می‌شوند. از نمونه موضوعات این تابلوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو با موضوع منظره: در این تابلوها نمای زیبایی از رودخانه، جنگل، دریا و غیره استفاده شده است.
  • با موضوع چهره : چهره افراد مشهور جهان یا بر حسب سفارش، چهره خود و دیگران نیز بافته می‌شود.
  • تابلو گل، تابلو با طرح‌های ترکیبی، تابلو نقاشی‌های نقاشان بزرگ و نامی، تابلو با موضوع حیوانات و تابلو با موضوعات قرآنی که در کشور ما طرفداران زیادی دارد.

در هنگام خرید تابلو فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • در هنگام خرید تابلو فرش، به صحبت‌های فروشندگان توجه کنید و از تجربه آن‌ها بهره ببرید؛ اما در آخر با توجه به سلیقه و بودجه خود، خریدتان را انجام دهید.
  • شما به راحتی می‌توانید با خواندن اطلاعات تابلو فرش‌ها که معمولا در پشت هر تابلویی درج شده است، اطلاعات لازم در مورد آن تابلو را کسب کنید.
  • اگر می‌خواهید تابلو فرشی شما، توسط استاد خاصی بافته شده باشد، حتما آن را از بافنده خریداری کنید تا تابلو فرش تقلبی را به جای اصل به شما نفروشند.

چگونه از تابلو فرش نگهداری کنیم؟

  • به هیچ وجه تابلو فرش را، تا یا لوله نکنید.
  • به هیچ وجه بر روی تابلو فرش میخ نزنید.
  • تابلو فرش را، بدون قاب (به‌صورت مستقیم) روی دیوار، مخصوصا دیوارهای گچی یا آهکی نصب نکنید.
  • تابلو فرش را با قاب شیشه‌ای به دیوار نصب نکنید.
منبع مجله دلتا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی