کد خبر : 5539

ساعت هوشمند|هورمون |استرس در بدن

وقتی بدن انسان در معرض اضطراب یا استرس قرار می گیرد، هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند که با نوهعی ساعت هوشمند جدید قابل اندازه‌گیری است.

به گزارش ورنداز :

 آزمایشات آزمایشگاهی تنها راه اندازه گیری میزان کورتیزول در بدن است که برای تشخیص برخی بیماری های روانی مانند افسردگی و استرس ناشی از ضربه روانی استفاده می‎شود.

براساس گزارش 24.ae.؛ تیمی از دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده موفق به ساخت ساعت هوشمندی شدند که سطح کورتیزول در عرق را اندازه گیری می کند. آن‌ها در چارچوب مطالعه گزارش شده توسط مجله علمی "Science Advances" اشاره کردند که این روش دقیق است و نیازی به نمونه خون ندارد و راهی آسان برای تعیین سطح استرس است.

 وب‌سایت TechExplore که متخصص در فناوری است، به نقل از محقق سام امامینگاد، متخصص در زمینه مهندسی برق و محاسبات در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «به دلیل اندازه کوچک مولکول‌های کورتیزول، سطح غلظت آن در عرق به سطح آن در بدن انسان نزدیک است."

ساعت هوشمند برای اندازه گیری هورمون استرس در بدن

ساعت هوشمند جدید مجهز به نوارهای باریکی است که حاوی چسبی برای جمع آوری قطرات عرق از سطح پوست و حسگرهایی برای نظارت بر کورتیزول و اندازه گیری سطح آن در عرق است.

تیم مطالعه در حال کار بر روی ایجاد دستگاه‌هایی است که می‌توانند با حسگرهای زیستی برای نظارت بر سطح مولکول‌های برخی مواد یا هورمون‌ها در بدن برای تشخیص برخی بیماری‌ها یا شرایط سلامتی قرار گیرند.

 

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی