کد خبر : 5338

کودک| قلدری|محافظت

کارشناسان می‌گویند اگر متوجه شدید کودک شما مورد قلدری قرار گرفته است، خونسرد باشید و سریعاً نتیجه گیری نکنید.

به گزارش ورنداز :

برخی از کودکان از مصادره وسایل و مخارج روزانه شان به دست همسالان خود رنج می برند و توان مقابله با آنها را ندارند.  برخی از کودکان در مدرسه در معرض باج گیری روزانه قرار می‌گیرند و همیشه تحت کنترل همسالان خود هستند. روانشناسان و مشاوران اصلاح رفتار، نکاتی را بررسی کردند که به والدین کمک می‌کند در صورت باج گیری از فرزندشان به درستی عمل کنند.

مادران باید اهمیت حفظ و حراست از اموال را به فرزندان خود بیاموزند.  اگر مادر می داند که فرزندش توسط همکلاسی خود مورد اخاذی قرار می‌گیرد باید در رفتار خوب مهارت داشته باشد تا بدون سرزنش و ضرب و شتم فرزندش به خوبی به حرف های او گوش کند.

حمایت از حقوق مالکیت

این کار با تربیت و راه‌هایی برای آگاه کردن فرزندتان از حقوق مالکیت از داخل خانه شروع می‌شود.

الگو باشید

برای کودک الگو باشید و سعی کنید موقعیت هایی را برای او تعریف کنید تا به او بیاموزید که چگونه با همکلاسی استثمارگر خود رفتار کند و کودکی شجاع بدون ایجاد خشونت نسبت به دیگران باشد.

حمایت درست از کودک

از فرزندتان حمایت کنید و زمانی که مورد قلدری قرار می‌گیرد و پول یا وسایلش را می‌گیرند، او را تنبیه نکنید. باید به او کمک کنید تا با آگاهی از بروز دوباره مشکل جلوگیری کند.

آگاهی کودک از معنای بخشش و بهره کشی

برای فرزندتان از تفاوت بین ارزش دادن و کمک به دیگران با استثمار و باج گیری توضیح دهید. بعضی از بچه‌ها با همسالان خود که پول یا خوراکی ندارند، همدردی می‌کنند و هرچه دارند به آنها می دهند.

با مسئولان مدرسه صحبت کنید

باید از مسئولان مدرسه کمک بگیرید و از آنها بخواهید از فرزندتان حمایت کنند. مسئولان مدرسه باید به کودک کمک کنند تا از شر همسالان استثمارگر خود خلاص شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

تبلیغات متنی