کد خبر : 5002

چربی دور شکم

دلایل زیادی برای بروز تجمع چربی در منطقه شکم در افراد وجود دارد؛ ایجاد سایر تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. چربی شکم به چربی اطراف شکم گفته می‌شود.

به گزارش ورنداز :

گاریما گویال، متخصص تغذیه می‌گوید: اصلاح رژیم غذایی و افزودن فیبر و پروتئین بیشتر به آن، عدم مصرف الکل، اجتناب از شکر، مقابله با استرس و افزایش فعالیت بدنی برخی از تغییرات سبک زندگی هستند که افراد می‌توانند برای کاهش چربی شکم اتخاذ کنند.

دلایل زیادی برای بروز تجمع چربی در منطقه شکم در افراد وجود دارد؛ ایجاد سایر تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. چربی شکم به چربی اطراف شکم گفته می‌شود.

چربی شکم فقط یک لایه معمولی از پوست نیست، بلکه چیزی است که اندام‌های حیاتی شما مانند قلب، ریه‌ها، کبد را احاطه کرده است و می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی از دیابت، مشکلات قلبی تا سرطان سینه شود. حتی افرادی که وزن طبیعی دارند و چاق محسوب نمی‌شوند، می توانند بار بزرگی شکم را تحمل کنند و از چندین مشکل سلامتی رنج ببرند.

در حالی که ممکن است فرد احساس کند با افزایش سن، تجمع چربی در اطراف کمر اجتناب‌ناپذیر است، اما بی‌اهمیت گرفتن آن می‌تواند منجر به عواقب فاجعه‌باری شود.

رژیم غذایی با فیبر بالا
برای افزایش دریافت فیبر محلول، حبوبات، سالادها، میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنید. فیبر باعث می‌شود که غذا با جذب آب به یک ژل چسبناک تبدیل شود که تخلیه غذا از معده را به تاخیر می‌اندازد و به ما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم. ما تمایل داریم با مصرف یک رژیم غذایی با فیبر زیاد کمتر غذا بخوریم. همچنین میزان کالری جذب شده از غذا را کاهش می دهد.

از چربی‌های ترانس اجتناب کنید
سازمان غذاو داروی آمریکا به تولیدکنندگان دستور داده است که استفاده از چربی ترانس را در محصولات خود حذف کنند. غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده سرشار از چربی ترانس هستند. برچسب های مواد غذایی را به دقت بخوانید، این خطرات برای سلامتی به عنوان «چربی‌های هیدروژنه جزئی» ذکر شده است. چاقی شکمی، مقاومت به انسولین و خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

مصرف الکل را ترک کنید
مصرف الکل باعث افزایش سایز دور کمر می‌شود. اگر می خواهید دور کمر خود را کاهش دهید، از مصرف آن خودداری کنید.

پروتئین بیشتری بخورید
افزایش متوسط مصرف پروتئین یک استراتژی کاهش وزن قدرتمند و معقول است. داشتن پروتئین در برنامه غذایی روزانه می‌تواند به افزایش سیری و افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک کند. همچنین باعث ایجاد توده عضلانی بیشتر و کاهش توده چربی می‌شود.

استرس خود را برطرف کنید
استرس باعث تولید کورتیزول در بدن ما می‌شود که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود. این هورمون میل به غذا را افزایش می‌دهد و باعث رسوب چربی می‌شود. با انجام فعالیت‌هایی که دوست دارید استرس را به حداقل برسانید و سعی کنید یوگا و مدیتیشن را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

شکر را کنار بگذارید
قند از زمان های بسیار قدیم با مشکلات وزن مرتبط بوده است. شکر اساساً از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. این فروکتوز به عنوان عامل بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب نیز پیامدهای آن هستند.

منبع خبر آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی