کد خبر : 4960

دارک وب و دیپ وب

در این گزارش به تفاوت‌های دو اصطلاح در فضای مجازی که ممکن است آن‌ها را بشناسید، پرداخته شده است.

به گزارش ورنداز :

اصطلاحاتی وجود دارد که در مواجهه با اینترنت اهمیت زیادی دارند و باید برای افزایش آگاهی از ارتباطات الکترونیکی این اصطلاحات را بشناسیم. شاید در بین این اصلاحات، دو اصطلاح مشابه به نظر برسند اما هرکدام معنای کاملاً متفاوتی دارند، Dark Web و Deep Web.

دیپ وب، بخشی از اینترنت است که موتور‌های جستجو نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، مانند داده‌های دولتی خصوصی، داده‌های بانکی، داده‌های ابری و غیره. این اطلاعات حساس و خصوصی است بنابراین دور از دسترس هستند و گروه خاصی از افراد می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

در حالی که دیپ وب به محتوای آنلاین رمزگذاری شده‌ای اشاره دارد که توسط موتور‌های جستجوی سنتی ایندکس نشده اما Dark Web ناشناس ماندن کاربر را فراهم می‌کند و افراد در این بخش از اینترنت کار‌های غیرقانونی را بدون اینکه گرفتار شوند، انجام می‌دهند.

۵ تفاوت اصلی بین Dark Web و Deep Web

۱. Deep Web (دیپ وب) بخشی از اینترنت است که محتوای بانکی آن توسط موتور‌های جستجوی وب استاندارد ایندکس نمی‌شود. Dark Web (دارک وب یا وب تاریک) محتوای اینترنت است که در شبکه‌های تاریک که از اینترنت استفاده می‌کنند وجود دارد و برای دسترسی به این بخش به نرم افزار، تنظیمات یا مجوز‌های خاص نیاز است.

۲. Deep Web بخشی از اینترنت نامرئی است، اما Dark Web شبکه‌ای از بزرگترین فعالیت‌های جنایی و تروریستی آنلاین در جهان است.

۳. اطلاعات در Deep Web توسط موتور‌های جستجوی معمولی ایندکس نمی‌شوند، اما در Dark Web محتوا فقط در شبکه‌های شخصی رمزگذاری‌شده یا پیکربندی‌های همتا به همتا در این بخش از اینترنت در دسترس است.

۴. در Deep Web مجموعه عظیمی از وب سایت‌های دیده نشده وجود دارد، در حالی که Dark Web تنظیم نشده است و آدرس‌های IP آن عمداً پنهان شده اند.

۵. بخش Deep Web با نام کاربری و رمز عبور معتبر و از طریق موتور‌های جستجوی معمولی قابل دسترسی است، اما دسترسی به Dark Web تنها با استفاده از نرم افزار‌های تخصصی و خاص امکان پذیر است.

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

تبلیغات متنی