کد خبر : 4738

سلامت

مطالعه‌ای تازه نشان داده است خواب بیش از یک ساعت در طول روز، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش ورنداز :

مطالعه‌ای تازه نشان داده است خواب بیش از یک ساعت در طول روز، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

محققان توضیح داده اند: به نظر می‌رسد بین چرت روزانه و آلزایمر یک رابطه دو طرفه وجود داشته باشد؛ به گونه‌ای که چرت‌های طولانی‌تر و مکرر بعد از یک سال با ضعف شناختی همراه است و شناخت ضعیف‌تر با چرت‌های طولانی‌تر و مکرر بعد از یک سال همراه است.

بیماری‌های مرتبط با زوال شناختی می‌توانند تغییرات دیگری در عملکرد شناختی ایجاد کنند و آلزایمر واقعاً یک اختلال چند علامتی است، از جمله مشکل در خواب، تغییر در حرکت، تغییر در ترکیب و بدن، علائم افسردگی، تغییرات رفتاری و غیره.

محققان بیش از ۱۴۰۰ بیمار را تا ۱۴ سال به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی حافظه و پیری مورد مطالعه قرار دادند. شرکت‌کنندگان از یک حسگر مچ‌بند استفاده می‌کردند که به طور مداوم فعالیت آن‌ها را تا ۱۰ روز ثبت کرده و سالی یک‌بار برای آزمایشات و تست‌های شناختی مراجعه کرده اند و همچنین هر دوره طولانی مدت از بی تحرکی آن‌ها در طول روز از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر به عنوان یک چرت تلقی می‌شد.

هنگامی که مطالعه شروع شد، بیش از ۷۵ درصد از شرکت کنندگان هیچ نشانه‌ای از هیچ گونه اختلال شناختی نداشتند، ۱۹.۵ درصد اختلال شناختی خفیف و بیش از ۴ درصد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.

بیماری آلزایمر از تجمع دو پروتئین آمیلوئید بتا و تاو در مغز ناشی می‌شود. در حالی که بدتر شدن عملکرد شناختی شناخته شده‌ترین علامت بیماری آلزایمر است، تجمع این پروتئین می‌تواند در نقاط مختلف مغز، ساقه مغز و نخاع، علائم مختلفی را ایجاد می‌کند.. این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش دفعات و مدت چرت زدن در طول روز ممکن است یکی از این علائم باشد.

بوچمن گفت: وقتی بیماری و محل آن را شناسایی کردید، می‌توانید روی درمان‌های بالقوه کار کنید. پروتئین‌ها یا ژن‌هایی وجود دارند که ممکن است از تجمع تاو و بتا جلوگیری کنند، یا راه‌های بالقوه‌ای برای کاهش تجمع آن‌ها وجود دارد.

منبع خبر آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی