کد خبر : 4661

دعا | دعا برای رفع خواب بد

در هنگام دیدن خواب بد بهتر است این دعا خوانده شود

به گزارش ورنداز :

 

در هنگام دیدن خواب بد بهتر است این دعا خوانده شود

 

دعا رفع خواب بد 

برای خواب بد چه سوره ای بخوانیم

دعا دفع کابوس

 

دفع کابوس از طریق سوره ای که مانع خواب می شود یا دعای شاید یکی از مواردی باشد که بسیاری از  کسانی که از آن خواب های آزاردهنده و خواب های بد رنج می‌برند به دنبال آن می‌گردند. نباید فراموش کرد که همانطور که رویاهای خوب انسان را شاد می‌کند، خواب‌های بد ترسناک نیز آرامش افراد را بر هم می‌زند. اگر خیلی وقت ها کابوس یا خواب بد می‌بینیم، به این معناست که عامل آن شیطان است. به همین دلیل باید در خواب از شر شیطان به خدا پناه برد. در ادامه می‌گوییم برای خوب بد چه سوره ای بخوانیم.

دعا رفع خواب 

 

  1. از حضرت محمد (ص) سوال شد برای خواب بد چه سوره ای بخوانیم؟ ایشان نقل کردند که اگر کسی سوره مریم را بنویسد و به همراه داشته باشد از خواب بد و خوفناک در امان خواب بود. همچنین در حدیث آمده است فرد جز چیزهای خوب در خواب نبیند و اگر آن را در منزل نگه دارد ترس از خانه برود.
  2. امام باقر (ع) برای خواب بد سوره‌های ناس، فلق (معوذیتن) و آیه الکرسی را سفارش کرده اند. در این باب از ایشان نقل شده است:

” مَنْ‌ أَصَابَهُ‌ فَزَعٌ‌ عِنْدَ مَنَامِهِ‌ فَلْیَقْرَأْ إِذَا أَوَى إِلَى فِرَاشِهِ- الْمُعَوِّذَتَیْنِ وَ آیَةَ الْکُرْسِی‌؛”

  کسى که ناراحتی یا ترسی در خواب به وی دست دهد باید هنگامی که به خوابگاه خود رود معوذیتن و آیة الکرسى را بخواند.

  1. آیت الله بهجت درباره اینکه برای خواب بد چه سوره‌ای بخوانیم گفته: سوره‌هایی که با “قُل” شروع می‌شود را قبل از خواب بخوانید. این سوره‌های مبارکه عبارتند از سوره توحید، سوره ناس، سوره کافرون، سوره فلق و سوره جن.
  2. یکی دیگر از سوره‌هایی که برای خواب بد به خواندن آن سفارش شده است، 11 مرتبه سوره قریش پیش از خواب است.
  3. دیدن مداوم کابوس برای هر فردی آزاردهنده است. بنابراین هر کس خواب‌های آزاردهنده ببیند باید 4 آیه آخر سوره کهف را بخواند و این نیز به او کمک می‌کند.

دعای پیامبر برای رفع خواب بد

دعای پیامبر برای رفع خواب بد، دعایی است که حضرت جبرئیل بر ایشان آموختند. در زندگینامه حضرت زهرا (س) آمده است که ایشان روزی خواب بدی دیده و برای تعبیر آن به پیامبر اکرم (ص) مراجعه کردند. حضرت محمد (ص) پس از شنیدن خواب دو رکعت نماز ادا کردند و با خدای خود درباره این خواب مناجات کردند. اینجا بود که جبرئیل بر ایشان نازل شد و علت مشاهده چنین خواب‌هایی را شیطانی به نام ذهار معرفی کرد. سپس به حضرت محمد (ص) گفت اگر تو یا یکی از مومنین خواب بد و خوفناکی دیدید بگوئید:

“وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ بِمَا عَاذَتْ بِهِ اَلْمَلاَئِکَةُ اَلْمُقَرَّبُونَ وَ أَنْبِیَاؤُهُ اَلْمُرْسَلُونَ وَ عِبَادُهُ اَلصَّالِحُونَ مِنْ شَرِّ مَا رَأَیْتُ وَ مِنْ شَرِّ رُؤْیَایَ”

 

سپس سوره‌های حمد و فلق، ناس و توحید (قل هو الله احد) را بخوانید و سه مرتبه آب دهان را به سمت چپ خود پرت کنید. با این کار دیگر ضرری از آن خواب بد بر شما وارد نخواهد شد.

 

دعا برای رفع خواب بد

دعا برای رفع خواب بد

توصیه‌هایی در رابطه با خواندن دعا برای رفع خواب بد از امامان معصوم در روایات و احادیث آمده است. برخی از این دعاها و آیات را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  1. امام صادق (ع) می‌فرمایند: هر زمان کسی خواب بد و ناخوشایندی دید و بیدار شد، بهتر است پهلو به پهلو شده و آیه 10 از سوره مجادله را بخواند:
 
 

«إِنَّمَا النَّجْوَی مِنَ الشَّیْطَانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَلَیْسَ بِضَارِّهِمْ شَیْئًا إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ»

سپس بگویید:

«عذت بما عاذت به ملائکة الله المقربون و انبیاوه المرسلون و عباده الصالحون من شر ما رأیت و من شر الشیطان الرجیم»

  1. در روایتی دیگر به نقل از امام صادق (ع) روایت شده است که برای دور ماندن از هراس شبانه زنی توصیه به خواندن دعای زیر کرده اند:

34 مرتبه الله اکبر، 33 مرتبه سبحان الله، 33 مرتبه الحمدلله و 10 مرتبه:

“لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ یُمِیتُ وَ یُحْیِی بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ لَهُ اخْتِلافُ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ هُوَ عَلی‌ کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیر”

  1. یکی دیگر از موارد دعا برای رفع خواب بد و داشتن خواب آرام و راحت به این شرح است. باید وضو گرفته و با وضو وارد رختخواب شوید. پیش از خواب این ذکر را بخوانید:

“بِاسْمِکَ رَبِّیْ وَضَعْتُ جَنْبِیْ، وَبِکَ أَرْفَعُهُ، فَإِنْ أَمْسَکْتَ نَفْسِیْ فَارْحَمْهَا، وَإِنْ أَرْسَلْتَهَا فَاحْفَظْهَا بِمَا تَحْفَظُ بِهِ عِبَادَکَ الصَّالِحِیْنَ”

سپس آیه الکرسی و سوره‌های توحید، فلق و ناس را بخوانید. و در آخر دو آیه پایانی سوره بقره را بخوانید:

“آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ

 

لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ”

سخن آخر

دیدن کابوس و خواب بد به طور مکرر بسیار آزار دهنده است. در این مقاله به شما گفتیم که برای خواب بد چه سوره‌ ای بخوانید و چه دعاهایی به رفع خواب بد کمک می‌کند. بسیار مواقع علل کابوس استرس و اضطراب اغلب ناشی از حوادث ناگوار زندگی و اتفاقات آزاردهنده است. با توکل به خدا و امید به او می‌توان آنها را پشت سر گذاشت و به آرامش روحی رسید. اگر این مطلب را مفید می‌دانید می‌توانید آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع الا متو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی