کد خبر : 4585

قوی ترین|بوکس

مردان قوی هیکل یا قوی ترین مردان (Strongmen) با اولین حضورشان در دنیای بوکس در حوزه های جدیدی برای خودشان به شهرت رسیده اند که از آن میان می توان به مارتین فورد، ادی هال و هافثور پی یرشون اشاره کرد. 

به گزارش ورنداز :

پی یرشون و هال ماه گذشته در یک مسابقه بوکس بین قوی ترین مردان با هم روبرو شدند که در نهایت این ستاره ایسلندی بود که توانست رقیب بریتانیایی اش را شکست دهد. اخیراً نیز مارتین فورد قرار بود با هالک ایرانی یا همان سجاد غریبی در رینگ روبرو شود که در لحظات آخر مسابقه بین این دو لغو شده و هر کدام از آن ها دیگری را مسئول این اتفاق اعلام کرد.

 

 

 

غریبی توسط هالک برزیلی با نام واقعی روماریو دو سانتوس آلوز نیز به مبارزه دعوت شده بود. ادی هال و هافثور پی یرشون همچنان قصد دارند به حضور در داخل رینگ ادامه داده و انتظار رویارویی با قوی ترین مرد لهستان به نام ماریوژ پودزیانوفسکی را می کشند. در ادامه این مطلب قصد داریم قوی ترین مردانی که وارد عرصه بوکس شده اند را رتبه بندی کنیم.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۱- هافثور پی یرشون

هافثور پی یرشون بدنبال رسیدن به قهرمانی قوی ترین مردان جهان در سال ۲۰۱۸ وارد دنیای بوکس شد. او بعد از دریافت لقب قوی ترین مرد جهان به سرعت هال را به مبارزه طلبید و سال ها برای این مبارزه تمرین کرد. حدود ۲۰۶ سانتیمتر قد داشته و برای حضور در رینگ بیش از ۶۰ کیلوگرم از وزن خود کاست. پیش از مسابقه اش با هال، پی یرشون در مسابقه هایی نمایشی برابر استیون وارد و سایمون والیلی مبارزه کرده و در نهایت اولین پیروزی خود را مقابل دوون لارات قهرمان مچ اندازی کانادایی تجربه کرد. او در ادامه و بعد از چند سال صبر توانست ادی هال را در داخل رینگی در شهر دبی شکست دهد، علیرغم اینکه در اوایل مسابقه در اثر ضربه سنگین حریفش روی زمین افتاده بود. به نظر نمی رسد که به سرعت مسابقه دیگری بین این دو برگزار شود و پی یرشون به احتمال فراوان به سراغ حریف دیگری خواهد رفت تا دومین پیروزی رسمی اش را بدست آورد.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۲- ادی هال

ادی هال قوی ترین مرد جهان در سال ۲۰۱۷ است که با تبدیل شدن به قوی ترین مرد جهان در این سال به شهرت رسید. او حدود ۱۹۳ سانتیتمر قد داشته و برای مبارزه با مرد ایسلندی وزنش را به ۱۴۲ کیلوگرم کاهش داد. این ورزشکار بریتانیایی سال هاست در زمینه بوکس تمرین کرده و به خاطر مصدومیت بازو یک بار با تعویق مسابقه ای با رقیب ایسلندی مواجه شده بود. اما در اولین حضور خود در رینگ علیرغم اینکه در ابتدا توانست رقیب همیشگی اش را زمین بزند اما در نهایت با امتیاز مسابقه را واگذار کرد. او بعد از شکست در این مسابقه تتویی روی بدن خود انجام داد تا شانس تکرار این مسابقه را بالاتر ببرد اما هنوز مشخص نیست که او بتواند انتقام شکستش را از پی یرشون بگیرد. هال پیش از شکست از مرد ایسلندی مدعی شده بود که رقیب بعدی وی پودزیانوفسکی خواهد بود اما هنوز مذاکرات در مورد مبارزه بعدی وی صورت نگرفته است.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۳- ماریوژ پودزیانوفسکی

پودزیانوفسکی در دوران حضورش در مسابقات قهرمانی قوی ترین مردان جهان به شهرت رسیده و در زمینه هنرهای رزمی ترکیبی و دنیای MMA نیز فعالیت داشته است. او پیش تر با برند لهستانی KSW  که در زمینه هنرهای رزمی ترکیبی فعالیت دارد قرارداد بسته و در قفس به رکورد ۱۶ برد و ۷ شکست دست یافته است. این ستاره لهستانی  حدود ۱۸۶ سانتیمتر قد داشته و وزنش نیز حدود ۱۰۹ کیلوگرم است که باعث شده بتواند به راحتی وارد دنیای مبارزه در قفس شود. او حتی یک بار با اریک «باتربین» ایش بوکسور مشهور مبارزه کرد و او را در داخل قفس شکست داده است. هنوز مشخص نیست که او به مبارزه با ادی هال در داخل رینگ بوکس رضایت می دهد یا خیر. همچنین او می تواند رقیبی بالقوه برای مارتین فورد و هافثور پی یرشون باشد که به دنبال رقیب بعدی خود هستند.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۴- مارتین فورد

مارتین فورد یک بازیگر و بدنساز است که به خاطر فیزیک قابل توجهش در شبکه های اجتماعی به شهرت رسید، هر چند بازیگری نیز بخشی از فعالیت اوست. او جثه بسیار قابل توجهی دارد و حدود ۲۰۳ سانتیمتر قد دارد و در سنگین ترین وزن خود به ۱۵۰ کیلوگرم وزن رسید اما پس از اینکه قرار شد مسابقه ای بین وی و هالک ایرانی صورت گیرد، با رژیم غذایی و تمرینی تازه ای توانست وزنش را کاهش دهد. مبارزه بین این دو سنگین وزن قرار بود اوایل هفته اخیر در سالن The O2 در بریتانیا برگزار شود اما این مسابقه چند روز قبل تر لغو شد و فورد علت کنسل شدن این مبارزه را نگرانی از «سلامت روانی» حریف خود اعلام کرد. فورد به مدت ۶ ماه برای این مسابقه تمرین کرده بود، اگر چه پیش از این نیز در دنیای MMA فعالیت کرده بود.

مارتین فورد نیز پیش تر با برند KSW در لهستان قرارداد امضا کرده و از تمایل خود برای مبارزه در قفس در حوزه هنرهای رزمی ترکیبی گفته بود. به نظر می رسد چالش های جدیدی در راه این قهرمان بریتانیایی باشد که قول داده انتقام دوستش ادی هال را از هافثور پی یرشون بگیرد. هر دوی این ورزشکاران برای مبارزه اعلام آمادگی کرده و برنده آن ها می تواند در صدر بهترین قوی ترین مردانی قرار گیرد که وارد دنیای بوکس شده اند.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۵- هالک ایرانی

سجاد غریبی به خاطر فیزیک خاصش که باعث شد به او لقب هالک ایرانی داده شود در شبکه های اجتماعی به شهرت رسید، فیزیکی که باعث شد وی بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب اینستاگرامی اش داشته باشد. قد او ۱۸۸ سانتیمتر عنوان شده و وزنش نیز حدود ۱۷۷ کیلوگرم تخمین زده می شود اما خودش مدعی شده که برای مبارزه با مارتین فورد، وزنش را کاهش داده است. اگر چه این مسابقه هیچگاه برگزار نشده و هر یک از آن ها دیگری را به خاطر لغو شدن این مسابقه سرزنش کرده است، غریبی یک سری پیام های نگران کننده در حساب اینستاگرامی خود پیش از مسابقه منتشر کرده بود که بیشترشان به خاطر اتفاقات و انتقادهایی بود که پس از رویارویی این دو در دبی به وی شده بود.

بسیاری از کاربران بعد از رویارویی غریبی و فورد در دبی وی را به فتوشاپ کردن متهم کرده و مدعی شدند که آنچه در دبی دیده شد هیچ تناسبی با فیزیکی که غریبی پیش تر در شبکه های اجتماعی نشان داده بود ندارد. پس از لغو شدن مبارزه با فورد، غریبی درخواست کرده که رقیب جدیدی برای وی تعیین شود تا اولین تجربه اش در رینگ را کسب کرده و مارتین فورد را «ترسو» خطاب قرار داده بود. غریبی مدعی شده است که مارتین فورد به دلیل ترس از رویارویی با او، از مسابقه کنار کشیده است. هالک برزیلی که از سال ها پیش آمادگی خود را برای مبارزه با هالک ایرانی اعلام کرده بود، بعد از کنسل شدن مسابقه سجاد غریبی و مارتین فورد، بار دیگر درخواست خود برای مبارزه با غریبی در داخل رینگ را مطرح کرده است.

رتبه بندی قوی ترین مردانی که وارد دنیای بوکس شدند

۶- هالک برزیلی

هالک برزیلی که نام واقعی او روماریو دو سانتوس آلوز است حدود ۱۰۵ کیلوگرم وزن دارد که برای مردی با قدی حدود ۱۸۰ سانتیمتر قابل توجه است. هالک برزیلی نیز مانند هالک ایرانی یک ستاره مشهور در شبکه های اجتماعی کشورش است و بعد از شروع تمرینات جدی اش در سال ۲۰۱۹ به شهرت جهانی رسید. آلوز در سال ۲۰۱۳ نزدیک بود دستش را به خاطر تزریق روغن سینتول از دست بدهد که بدنش به آن واکنش نشان داده و نزدیک بود دست های وی قطع شوند. او اکنون به دنبال مبارزه ای در دنیای هنرهای رزمی ترکیبی یا جوجیتسو برزیلی است زیرا در سه سال اخیر در هر دو حوزه تمرینات جدی داشته است. علیرغم برتری وزنی و قدی قابل توجه هالک ایرانی، هم نام برزیلی اش او را به مبارزه دعوت کرده است . اگر چه هنوز مشخص نیست که نبردی بین این دو رخ می دهد یا خیر اما هالک برزیلی می تواند رقیبی واقع گرایانه تر برای هالک ایرانی باشد که سخت به دنبال حریفی جدید می گردد.

منبع روزیاتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی