کد خبر : 4098

عامل آلودگی آب‌های زیر زمینی

عواملی مانند فاضلاب‌های شهری، شیرابه‌های ناشی از دفع غیر اصولی زباله‌ها در محلدفن باعث ورود آلودگی به آب‌های زیر زمینی می‌شود.

به گزارش ورنداز :

درخصوص آلودگی آب‌های زیر زمینی و منشاء آن می‌توان به انواع فاضلاب‌های شهری، شیرابه‌های ناشی از دفع غیر اصولی زباله‌ها در محل دفن، فعالیت‌های نیروگاه‌های هسته ای، فعالیت‌های نفتی و تخلیه پساب صنایع اشاره کرد که نتیجه این آلودگی ورود منابع قابل توجهی از فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی، نیترات، مواد رادیواکتیو و آلودگی‌های نفتی به منابع آب زیرزمینی است.

به گفته این کارشناس محیط زیست، در لایه‌های زیر زمین سازند‌های مختلف زمین شناسی وجود دارد که این سازند‌ها در تماس با لایه‌های اشباع از آبی که نقش ایجاد کننده سفره‌های آب زیرزمنی را دارد در تماس قرار داشته و این لایه‌ها خود می‌تواند دربر دارنده ترکیبات نامطلوبی باشد که این ترکیبات نامطلوب و پایه‌ای می‌تواند در تماس با آب‌های زیرزمینی آن را آلوده کند که البته این مورد محدود است و عمده آلودگی‌ها ناشی از فعالیت‌های انسانی است.

پیش از این مدیر دفتر بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفته بود، متأسفانه شاهد کاهش ۳۶ درصدی ورودی آب در سد‌های پنج گانه تهران هستیم.

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

تبلیغات متنی