کد خبر : 3919

سلامت

در تحقیقات اخیر ثابت شده است افزایش دما در شب می تواند خطر بروز مرگ را در مردان ایجاد کند

به گزارش ورنداز :

افزایش دمای شبانه تهدیدی برای جان مردان

طبق تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده ، با  افزایش دما در شب‌های تابستان احتمال مرگ مردان بیشتر خواهد شد به طوری که حتی یک درجه سانتی‌گراد افزایش دما بیش از گرمای معمول فصلی می‌تواند به افزایش 4 درصدی مرگ و میر‌های قلبی عروقی منجر شود. بر اساس این تحقیقات به نظر می‌رسد این خطر فقط مردان را تهدید می‌کند و زنان تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرند.

 

تیمی از دانشگاه تورنتو به بررسی مرگ و میر در میان افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله پرداخت. نتایج نشان دادند بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵، ۳۹ هزار و ۹۱۲ مورد مرگ ناشی از بیماری قلبی (۹/۶۸درصد مردان) در انگلستان و ولز و ۴۸۸ مورد مرگ در شهرستان کینگ ثبت شده است.در انگلستان و ولز، افزایش یک درجه سانتی‌گرادی در دمای معمول شبانه تابستان با افزایش ۱/۳درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی در میان مردان ۶۰ تا ۶۴ ساله و نه مردان مسن‌تر یا گروه‌های سنی مختلف زنان همراه بوده است.

 

در شهرستان کینگ هم  افزایش یک درجه‌ای دما منجر به افزایش۸/۴درصدی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در میان مردان ۶۵ ساله و کمتر شده است.مشکلات قلبی عروقی می‌تواند شامل حمله یا ایست قلبی باشد و از نشانه‌های اولیه سکته قلبی می‌توان به تعریق، سرگیجه، حالت تهوع و درد یا سنگینی قفسه سینه اشاره کرد.

منبع سیمرغ
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی