کد خبر : 3846

سبک زندگی

امروزه درصد زیادی از افراد یک جامعه سعی بر این دارند که نوع پوشیدن لباس و انتخاب استایل خود را بر طبق مد روز پیش ببرند.

به گزارش ورنداز :

امروزه درصد زیادی از افراد یک جامعه سعی بر این دارند که نوع پوشیدن لباس و انتخاب استایل خود را بر طبق مد روز پیش ببرند. قطعا شما هم در اطراف خود کسانی را دیده اید که سر تا پایشان را مطابق با مد روز پیش می‌برند؛ شاید در بیشتر مواقع لباس‌هایی که به تن می‌کنند زیبا و چشم نواز نباشد، اما چون مد روز است، ترجیح می‌دهند آن را به تن کنند.

اما در مقابل این افراد، کسانی هستند که هیچ علاقه‌ای به پوشاک مد روز ندارند و تا حد امکان از پوشیدن این لباس‌ها دوری می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که به این افراد چه می‌گویند؟ در سرتاسر جهان این افراد را «آنتی فشن» یا «ضد مد» می‌گویند.

این جنبش جهانی بار‌ها از سوی افراد مشهور مانند سلبریتی ها، سیاست مداران، هنرمندان و ... مورد تشویق و حمایت قرار گرفته است. ما قصد داریم در این مقاله شما را جنبش «آنتی فشن» بیشتر آشنا کنیم و توضیحاتی کامل در این باره بدهیم.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد


آنتی فشن به چه معناست؟

شاید در گذشته خیلی از شما عزیزان این کلمه را شنیده باشید، اما خیلی راحت از کنارش گذشته باشید و معنی دقیق آن را نمی‌دانستید. ساده‌ترین معنی این کلمه، امتناع از پوشیدن لباس بر طبق مد روز است و آن را به چالش می‌کشند.

در بعضی از مواقع برخی از شرکت‌های مد و طراح لباس، لباس‌هایی را طراحی و عرضه می‌کنند که جلوه خوبی ندارند و تا متعارف هستند. وظیفه آنتی فشن‌ها این است که در این مواقع آن استایل را به چالش بکشند و آن را زیر سوال ببرند.

این کار با مسخره کردن مدل لباس، برند و طراح آن لباس انجام می‌شود؛ و قصدشان تاثیر گذاشتن بر روی افکار کسانی است که بر طبق مد روز استایلشان را انتخاب و جلو می‌برند. هدف این تمسخر و زیر سوال بردن برند پوشی این است که با افراد جامعه بفهمانند برای شیک پوشیدن لازم نیست از مد روز پیروی کنند و هر لباسی را به تن کنند.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد

پوشیدن لباس‌های مد روز سود‌های زیادی را به صاحبان برند‌های خاص و مشهور می‌رساند. علاوه بر آن، میان افرادی که لباس‌های مد روز می‌پوشند و برند پوش هستند و سایر افراد جامعه که لباس‌های ساده می‌پوشند فرق گذاشته می‌شود؛ جنبش آنتی فشن یا همان ضد مد می‌کوشد تا این فرق را از بین ببرد و شرایط طبیعی پوشاک را در جامعه حاکم کند.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد


تاریخچه آنتی فشن و چگونگی شکل گیری آن

شاید برای شما عزیزان جالب باشد که بدانید جنبش «آنتی فشن» یا همان ضد مد چگونه و در چه سالی تشکیل شد؛ این جنبش بعد از اعتراض و نا رضایتی زنان در اوایل قرن هجدهم شکل گرفت. لباس‌های مد روز در سال‌های قبل، بسیار سنگین بود و حرکت کردن، راه رفتن و به ویژه شست و شوی لباس را برای آنان بسیار سخت می‌کرد.

در اواسط قرن هجدهم در شهر نیویورک در کشور آمریکا تعدادی از خانم‌ها تصمیم گرفتند که لباس زنان را به سمت راحتی و آزادانه سوق دهند. پس با همفکری یکدیگر، گروهی با هدف اصطلاح طراحی پوشاک زنان شکل گرفت و در این راستا به کار خود ادامه دادند.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد

نام این گروه آنتی فشن، بلومر نام داشت. بلومر اسم یکی از زنان آن دوره بود که برای راحتی پوشاک زنان بسیار تلاش کرد و لباس‌های آزادانه تری را برای آن‌ها طراحی کرد. این زن، دامن راحتی که قد آن به زیر زانو می‌رسید و شلواری بسیار گشاد و آزاد طراحی کرد و آن را در بازار عرضه کرد.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد

این نوع از پوشش را زنانی داشتند که از پیراهن‌های سنگین و بلند و همچنین کلاه‌های بزرگ خسته شده بودند و نیاز به راحتی و تغییرات داشتند. رفته رفته جنبش آنتی فشن در میان جامعه پذیرفته شد و بسیاری از زنان از آن حمایت کردند. با گذشت زمان و پذیرش بیشتر آنتی فشن، گروه‌ها و طراحان لباس ضد مد بیشتری شکل گرفت و بطور جدی شروع و فعالیت کردند.

اوج شکوفایی گروه استایل آنتی فشن زمانی رخ داد که در قرن نوزدهم، بعد از طراحی و دوخت شلوار جین و تیشرت‌های ساده و عرضه آن در جامعه؛ مورد استقبال بالای جوانان جامعه شد.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد


حرف آخر درباره آنتی فشن

ما در این مقاله تلاش خود را کردیم که به ساده‌ترین روش شما عزیزان را با معنی و هدف آنتی فشن یا ضد مد آشنا کنیم. ما با معرفی تاریخچه آنتی فشن و هر آنچه که باعث این اتفاق بزرگ برای اولین بار در جامعه شده سعی بر این داشتیم که اطلاعات بالایی درباره آنتی فشن به شما بدهیم.

امروزه تنوع لباس و پوشاک بی کد و مرز شده است و نمی‌توان با قاطعیت گفت که لباس‌های آنتی فشن مورد قبول مردم قرار نمی‌گیرد؛ زیرا بار‌ها اتفاق افتاده است که لباس آنتی فشن مورد استقبال بالای جامعه قرار گرفته و در میان افراد محبوبیت بالایی به دست آورده است. مهم‌تر از هرچیزی راحتی و آزادی شما عزیزان در نوع پوشیدن لباس است، پس سعی نکنید برای اینکه طبق مد روز پیش روید؛ خودتان را محدود کنید.

ابعاد مختلف آنتی فشن, تاریخچه ضد مد, لباس ضد مد

منبع بیتوته
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی