کد خبر : 3609

پوشیدن جوراب |مرد

شما هم از دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید چون جوراب شما داخل کفش است و دیده نمی‌شود، نباید خیلی مورد توجه قرار گیرد و قانون خاصی برای آن در نظر گرفت؟ اگر این‌طور است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. پیشنهاد ما این است که از دسته مردانی نباشید که با کت‌وشلوار و لباس‌شان جوراب‌های نامناسبی به تن می‌کنند

به گزارش ورنداز :

اول از همه بدانید که هر مناسبتی جوراب خاص خود را می‌طلبد

جوراب خاص

جوراب‌ها عناصر جدا نشدنی از کمد لباس‌های شما هستند. این را بدانید که همه می‌توانند به اجزای بزرگی مثل کت یا شلوار توجه کنند، کسی می‌تواند خاص بودن خود را به اثبات برساند که در دقت به جزئیات پیشرو باشد. این جزئیات است که چه در عروسی فامیل خود شرکت کرده باشید چه عضو یک تیم بسکتبال باشید و در زمین حضور داشته باشید، می‌تواند چشم‌ها را به سمت شما برگرداند.

نباید جورابتان سوراخ باشد

شاید با خواندن این جمله با خودتان بگویید خوب این را که همه می‌دانند. درست است، این را همه می‌دانند اما هنوز هم هستند کسانی که معتقدند پوشیدن جوراب سوراخ آنقدرها هم مهم نیست (آخر چه کسی وارد کفش ما می‌شود و جوراب ما را چک می‌کند؟). پس برای اینکه هیچوقت این فکر به ذهنتان رسوخ نکند هر روز صبح قبل از پوشیدن جوراب به این فکر کنید که ممکن است پس از برگشتن از سر کار زمانی‌که در مترو یا خودروتان نشسته‌اید و به فکر فرو رفته‌اید، ناگهان دوستتان از شما بخواهد که به سفره‌خانه‌ی معروف شهر بروید تا بتواند از حضورتان در جشن تولدش بهره ببرد. اگر جورابتان سوراخ باشد چه می‌کنید؟ حاضرید قید مهمانی تولد دوستتان را بزنید؟ در نتیجه، برای هر مراسمی باید حواستان باشد که جورابتان سالم و بدون سوراخ باشد.

در مراسم ترحیم جوراب روشن نپوشید

باز هم ممکن است با خودتان فکر کنید آخر چه کسی در مراسم ترحیم به پوشیدن جوراب رنگی فکر می‌کند؟ باید بگوییم منظور ما فقط جوراب‌های رنگی نیستند. بهتر است در این مراسم از پوشیدن جوراب‌های سفید یا طوسی خیلی روشن هم بپرهیزید. به هر حال لباس‌های تیره‌ای که به تن کرده‌اید، با جوراب‌های تیره هماهنگی بیشتری دارند

۴ موقعیت و ۴ مدل جوراب مختلف

قوانین انتخاب جوراب

معمولا مردها یا کت‌وشلوار به تن دارند، یا پیراهن و شلواری معمولی انتخاب کرده‌اند، یا تصمیم گرفته‌اند کاملا اسپورت باشند یا اینکه با یک شلوارک استایل خود را تکمیل کرده‌اند. ما برای هر یک از این موقعیت‌ها توصیه‌های خاصی داریم، در ادامه خواهید دید.

۱. با کت‌وشلوار این جوراب‌ها را بپوشید

معمولا شما کت‌وشلوار را برای مراسم‌های خیلی رسمی انتخاب می‌کنید. درست است؟ پس بهتر است که جورابی که با آن انتخاب می‌کنید این حالت رسمی را حفظ کند. البته در استایل‌های امروزی جوراب‌های رنگی و طرح‌دار مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع کاملا بستگی به شخصیت شما دارد.

ممکن است درست مثل نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، دوست داشته باشید همه شما را با جوراب‌های خاصتان بشناسند و حتی در مورد آن در روزنامه‌ها بنویسند، پس در این حالت به کلی قوانین ما را فراموش کنید، اما این موضوع را هیچ‌گاه نادیده نگیرید که پوشیدن جوراب سفید ساده با یک کت‌وشلوار سفید، درست مانند خودکشی است. همچنین استفاده از جوراب‌های ساق کوتاه یا کالج با کت‌وشلوار را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم. جوراب بلند اولین و آخرین انتخاب برای کت‌وشلوار است.

۲. در باشگاه این جوراب‌ها را بپوشید

موضوع مهم در این قسمت این است که باید از جنس جوراب‌هایی استفاده کنید که عرق نمی‌کنند و باعث نمی‌شوند کفش شما بو بگیرد. ضمن اینکه پوشیدن جوراب ساق کوتاه در هنگام ورزش نشان می‌دهد که شما کاملا آدم غیرحرفه‌ای هستید. پس در ظاهر هم که شده، غیر‌حرفه‌ای بودن خود را نشان ندهید. حتما جورابی بلند با جنسی نخی به پا کنید. رنگ آن کاملا بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. همچنین سعی کنید به ضخامت جوراب نیز توجه داشته باشید. نباید باعث شود کفش، پایتان را اذیت کند.

۳. با شلوارک خود، این جوراب‌ها را بپوشید

یادتان است گفتیم زمان پوشیدن کت‌وشلوار و ورزش حتما به جوراب‌های بلند فکر کنید؟ با شلوارک، اصلا به این موضوع فکر هم نکنید. جوراب‌های نیم ساق یا کوتاه بهترین انتخاب برای استایل شما با شلوارک است. تصور کنید که شلوارک شما کمی از زانو بالاتر است و حال شما جورابی را انتخاب کرده‌اید که فقط بخش کوچکی از زانو به پایین را آزاد گذاشته است، در این حالت بهتر است یک شلورا بپوشید و خودتان را راحت کنید. پس با شلوارک‌ها جوراب‌هایی کوتاه بپوشید تا بخش بیشتری از پا پیدا باشد.

۴. در ساحل این جوراب‌ها را بپوشید

شما در ساحل به پوشیدن جوراب فکر می‌کنید؟ مگر یکی از ترس‌های همه‌ی ما خیس شدن جوراب‌هایمان نیست؟ پس اصلا در ساحل به پوشیدن جوراب فکر هم نکنید. قطعا شما وقتی به ساحل می‌روید یا کفش‌هایتان را بیرون می‌آورید یا اینکه از صندل استفاده می‌کنید که در هر دو حالت پوشیدن جوراب اصلا پیشنهاد نمی‌شود. بگذارید انگشتان پا در ساحل نفس بکشند و نور خورشید را جذب کنند.

سردرگم شدید؟ نگران نباشید در ادامه چند قانون اساسی را بیان کرده‌ایم که با دقت به آن‌ها می‌توانید در انتخاب جوراب نیز هوشنمدانه عمل کنید.

چند قانون اساسی برای انتخاب جوراب مردانه

خریدجوراب

انتخاب هوشمندانه یک جفت جوراب مردانه نشان می‌دهد که شما به عنوان یک مرد دقیقا می‌دانید که شیک بودن یعنی چه. شما باید بدانید که، چه مدل جورابی را باید با بروگ بپوشید؟ آیا جوراب طرح‌دار با کفش کتانی جایز است؟ ساق شلوار خود را تا چه اندازه باید بالا بزنید؟ آیا جوراب و صندل همیشه قابل قبول هستند؟

اما دیگر نترسید این نوشته با ارائه­‌ی چند قانون اساسی پوشیدن جوراب با توصیه‌های آگاهانه از مد و حس شوخ طبعی، به سؤالات بی‌پاسخ بالا جواب می‌دهد و دستورالعمل‌های روشنی را برای هر جنبه از دنیای استایل جوراب تعیین می‌کند.

وقت آن است که در مورد کشوی جوراب خود تصمیم جدی بگیرید

روزی روزگاری، یکی از والدین یا هیئت مدیره مدرسه ممکن است تصمیم گیرنده‌ی اصلی در مورد پوشیدن جوراب شما بوده باشد، که البته این موضوع را فقط دهه شصتی‌ها به خوبی درک می‌کنند. اما با بالا رفتن سن، این مسئولیت مستقیماً بر دوش ما (یا از نظر فنی، مچ پا) می‌افتد. خوشبختانه، لازم نیست نابغه باشید تا یاد بگیرید چگونه جوراب بپوشید و همه­‌ی قوانین جوراب مد مردانه همراه با این امتیاز را بیاموزید. در واقع، این اکسسوری ساخته‌‌ای بسیار باستانی است و ما هر بار که یک جفت جوراب زیبا و جدید را می‌پوشیم، به معنای واقعی کلمه، راه اجدادمان را دنبال می‌کنیم. درست است، در یک برش فوق‌العاده جالب در تاریخ، این رومی‌­ها بودند که روند مد کردن جوراب را از پوست و موی حیوانات آغاز کردند.

پس از آن با کمی نبوغ، بازی جوراب­‌ها نسبتاً بدون تغییر باقی ماند. یعنی تا زمانی که ماشین بافندگی در سال ۱۵۸۹ اختراع شد، فرصتی برای تولید انبوه جوراب‌های پشمی جدیدتر که قبلاً با دست می‌ریسیدند را فراهم کرد. به سرعت در سال ۱۹۳۸، زمانی که نایلون پا به بازار گذاشت، روند جوراب­‌سازی را برای همیشه تغییر داد. پس از آن، انواع بافت‌­ها، پارچه­‌ها و حتی الگوها به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند.

برش­‌های جدیدتر کمک کردند جوراب­‌ها فرم مناسبی داشته باشند و اغلب با مطلوب‌ترین پارچه‌های امروزی از جمله پنبه، پشم و ابریشم بافته می‌شوند. جوراب­‌ها همچنین در فرهنگ عامه جایگاهی دارند، جایی که داستان­‌های دنیای غرب دیدگاه­‌های متفاوتی در مورد پر کردن جوراب با هدایا دارند، مانند جوراب­‌هایی که در زمان کریسمس می­‌بینیم. اما، چه آن‌ها را با هدایا پر کنید و چه با پاهایتان، جوراب‌ها به عنوان یکی از پایه‌های سبک و استایل باقی مانده‌اند و مانند کت و شلوار، باید بیش از یک نوع جوراب داشته باشید.

با این حال، اگر زیاد به آنچه به پا می‌کنید فکر نکرده‌اید، وقت آن است که در بازی جوراب خود تجدید نظر کنید و با زمان پیش بروید. جوراب‌ها نه تنها می‌توانند لباس‌های شما را سرگرم‌کننده‌تر یا شیک‌تر کنند، بلکه با محافظت از پاهای شما در برابر تعریق و خراشیده شدن، نقش حیاتی در بهداشت شخصی دارند. با این حال، مهم‌ترین تاثیر آن‌ها ممکن است این باشد که چگونه به ما اعتمادبه‌نفس می­‌دهند به جلو قدم برداریم.

از انتخاب پارچه گرفته تا الگوی آن، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد یک مرد با لباسی که می‌پوشد بگویید. بنابراین با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه جوراب‌های مناسب را متناسب با نیازها و شخصیت خود انتخاب کنید.

چه جورابی برای مردان مناسب‌تر است؟

جوراب مردانه مناسب

در مورد پوشیدن جوراب، قوانین کمی وجود دارد. فقط کافی‌ست بدانید که وقتی یک جفت جوراب می‌پوشید، باید آن را تا آخر بالا بکشید (لطفاً بدون تا زدن). سازندگان جوراب، جوراب‌هایی را با طول‌های مشخصی تولید می‌کنند، بنابراین شما باید آن‌ها را همانطور که هستند، بپوشید. با این حال، فقط کاری را انجام دهید که احساس خوبی به شما می‌دهد. البته تا زمانی که قصد ندارید جوراب را با صندل یا شلوارک بپوشید!

همانطور که گفته شد، دنیای جوراب‌ها می‌تواند شامل مجموعه‌ای از انتخاب‌های متنوع و البته سخت باشد، از جوراب‌های ورزشی گرفته تا جوراب‌های مجلسی و در انواع برش‌ها، سبک‌ها، الگوها و اندازه‌ها. بنابراین، برای پیدا کردن جوراب مناسب برای نیازهای شما باید به چند سوال پاسخ دهید تا به شما در تصمیم­‌گیری آگاهانه کمک کند. ابتدا، با تعریف آنچه از روز خود انتظار دارید شروع کنید. آیا متناسب با نیاز، رسمی یا ورزشی خواهد بود؟ آیا در محل کار یا مسافرت استفاده می‌شود؟ این سؤالات اساس انتخاب جوراب را تعیین می‌­کنند. بنابراین اجازه دهید به چند گزینه‌ی اساسی بپردازیم.

جوراب نخی، بهترین انتخاب برای روزهای کاری

قانون خریدجوراب

یک جوراب نخی کوتاه، انتخابی عالی برای یک روز معمولی است. آن‌ها را با کفش‌های کتانی ست کنید تا کارهایتان را انجام دهید. با دوستانتان در پارک ملاقات کنید یا به سادگی در خانه بنشینید. امروزه این جوراب‌ها در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را با انواع لباس‌های خود ست کنید.

قطعا در روزی که مدت زمان زیادی کفش به پا دارید و به جاهای مختلفی می‌روید، دوست دارید یک جوراب نرم و لطیف در عین حال متناسب با لباس‌تان به پا داشته باشید. جوراب­‌های ضخیم به دلیل توانایی آن‌ها در تسکین عضلات خسته و افزایش گردش خون، به خصوص در پروازهای طولانی یا هر زمان دیگری که برای مدتی در حالت نشسته هستید، انتخابی عالی هستند. پس کمی به ضخامت جوراب دقت کنید. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که ضخیم بودن جوراب به معنی راحت نبودن‌ نیست.

قد جوراب هم یک پارامتر مهم است

قد جوراب

در فروشگاه‌های که فقط جوراب می‌فروشند بروید. می‌بینید که با انواع جوراب با قد و سایزهای مختلف رو‌به‌رو خواهید شد. بهترین قد بای شما کدام است؟ در ادامه توضیح می‌هیم.

انواع جوراب با توجه به قد ساق

اگر از کوتاه‌ترین شروع کنیم می‌رسیم به جوراب‌های مچی، بعد از آن جوراب ساق­‌دار ( بالاتر از مچ پا تا وسط ساق پا) و در نهایت جوراب تا بالای زانو (اگرچه این موارد نادرتر و اغلب گرانتر هستند).

هنگامی که طول مناسب جوراب را انتخاب کردید، جزئیات ریزتر مورد توجه قرار می­گیرند، بنابراین بیایید نحوه‌ی انتخاب جوراب مناسب را بررسی کنیم.

جوراب مچی

همانطور که از نام آن پیداست، این جوراب‌های ورزشی کوتاه به دلیل طول کوتاه‌ترشان که به‌خوبی در کفش‌های تنیس قرار می‌گیرند، برای فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند. آن‌ها همچنین دارای ترکیب نایلونی برای جذب عرق، طراحی توری قابل تنفس برای راحتی و زبانه در پاشنه هستند تا مطمئن شوید که به پایین نمی‌­لغزند، مهم نیست که چقدر در اطراف حرکت می­‌کنید و فعالیت دارید.

جوراب ساق‌دار

برای بسیاری از مردان، جوراب­‌های ساق‌پا (یا ساق‌دار) جوراب‌هایی هستند که بیشتر مجموعه­ جوراب آن‌ها را تشکیل می‌دهند. این دسته، بالای مچ پا، اما زیر زانو قرار می‌گیرند و وقتی با شلوار پوشیده می‌شوند، انتخابی راحت و شیک هستند. به طور کلی، این جوراب‌ها معمولاً بسته به قیمت آن‌ها دارای تنوع زیادی هستند و در گسترده‌ترین رنگ‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شوند.

معمولا مردان شیک‌پوشی که کت و شلوار می‌پوشند و راحتی جوراب‌های بلندتر را ترجیح می‌دهند، از این مدل استفاده می‌کنند. برخلاف جوراب‌های سنتی تا مچ پا، جوراب‌های بلند تا روی زانو این اطمینان را به شما می‌دهند که اگر در طول روز پا را تکان می‌دهید و شلوار شما بالا می‌رود، مشکلی پیش نمی­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌آید. این جفت‌های خاص در رنگ‌های سرگرم‌کننده و در عین حال شیک عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی آن‌ها را بپوشید.

جوراب بالای زانو

انتخاب مناسبی برای هیچ استایلی در مردان نیست. در واقع سعی کنید این جوراب‌ها را انتخاب نکنید چون شما دامن به تن ندارید که بخواهید از پوشیدن جوراب شلواری صرف‌نظر کرده و جوراب بلند رو جایگزین آن کنید.

انتخاب جورابی با الیاف مناسب

الیاف مناسب جوراب

اکنون که اندازه‌ی صحیح جوراب را انتخاب کردید، بیایید در نظر بگیریم که کدام الیاف جوراب برای انتخاب شما مناسبت بوده و به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

پشم به دلیل توانایی در خنک نگه داشتن پا در طول ماه‌های سوزان تابستان و گرم نگه داشتن پاها در زمستان سردتر، یک انتخاب بسیار محبوب است. پشم ممکن است با الیاف دیگر ترکیب شود تا به آن استحکام، دوام و سایر عوامل مثبت اضافه شود یا جوراب ارزان‌تر تولید شود.

پنبه مانند پشم به دلیل خاصیت تنظیم دما مورد توجه است و این گزینه‌ی سبک‌وزن، برای ورزشکاران عالی است. پنبه مقرون‌به‌صرفه­‌تر از پشم است، همچنین می­‌تواند برای ایجاد جوراب­‌های بادوام و راحت ترکیب شود.

جوراب­‌های الیاف مصنوعی هم مهم هستند خصوصا اگر ورزشکار هستید. این جوراب­‌های سبک‌وزن در جلوگیری از تعریق چندان موثر نیستند، اما انعطاف‌پذیری، آن‌ها را به جورابی برای استفاده­­‌ی طولانی مدت و با دوام زیاد تبدیل می­‌کند.

ترمه، ابریشم و سایر الیاف­‌های مجلل و گران‌قیمت اغلب برای کراوات و سایر اکسسوری‌های خاص مورد استفاده قرار می­گیرند. معمولا کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد یک جوراب ابریشمی به پا کند.

بهتر است از هر قد جوراب، جنس مختلفی هم داشته باشید تا بتوانید برای رویدادهای مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب رنگ و الگوی مناسب جوراب

طرح مناسب جوراب

اکنون زمان آن است که وارد بخش سرگرم کننده‌­ی انتخاب جوراب شوید: رنگ و طرح. این همان زمانی است که بهتر است که دیگر بی‌خیال قوانین شوید و آن‌ها را فراموش کنید.

باب دیلن معتقد است که وقتی نوبت انتخاب طرز و الگو است، امروزه دیگر مانند گذشته نیست که همه تمایل داشته باشند جوراب مشکی یا سرمه‌ای بپوشند. زمان تغییر کرده است و ممکن است شما مدیری را ببینید که یک جوراب با طراح باب اسفنجی پوشیده است. دنیای مد برای مردان امروزی دنیایی از الگوها و رنگ‌ها است.

جوراب‌های خنثی برای رویدادهای رسمی عالی هستند، اما این کاملاً قابل قبول است که جوراب‌هایتان را با یک دستمال گردن یا کراوات جذاب هماهنگ کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که، رنگ‌های یکدست همیشه یک انتخاب مطمئن برای لباس‌های روزمره‌ی شما هستند، اما آیا به نظرتان زندگی آنقدر کوتاه نیست که بخواهیم همیشه یک طرح جوراب با یک رنگ خاص بپوشیم؟

اگر می‌خواهید لباس‌هایتان را جذاب کنید، جوراب‌ها راهی آسان برای اضافه کردن رنگ، بافت یا طرح‌ها هستند بدون اینکه احساس کنید نورافکن روی شماست. به عنوان مثال، اگر یک کراوات راه‌راه دارید، یک جوراب راه‌راه مشابه را برای داشتن ظاهری آراسته انتخاب کنید.

در مورد جوراب­‌های جدید، بهترین شرط این است که با قلب خود پیش بروید. اگر اعتمادبه‌نفس دارید، یک کمدین هستید، یا فقط از طنز قدردانی می­‌کنید، جوراب‌های جدید را می‌­توان برای تاثیرگذاری عالی پوشید. فقط سعی کنید به رنگ­‌های سرگرم‌کننده و الگوهای فصلی پایبند باشید، نه اینکه خیلی عجیب و غریب شوید. مثلا شب یلدا با پوشیدن یک جفت جوراب با طرح هندوانه می‌توانید خاص باشید.

در نهایت، چندین موقعیت وجود دارد که بدون جوراب بودن، نیز می­‌تواند یک گزینه باشد. وقتی در ساحل یا کویر هستید قطعا داشتن جوراب چندان راحت نیست. همچنین برای جلوگیری از تعریق و بوی نامطبوع، باید کفش راحتی با چرم مرغوب بپوشید. روزهای بدون جوراب می­‌توانند رهایی‌بخش و راحت باشند و کاملاً جای خود را دارند، اما در بیشتر موارد، انتظار می­‌رود حداقل ۳۰۰ روز در سال جوراب بپوشید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه قد، پارچه یا رنگ جورابی را انتخاب کنید، بیایید با چند جوراب ساده که ناامیدتان نمی‌کنند آشنا شوید.

قوانین پوشیدن جوراب برای یک ظاهر معمولی و ساده

قوانین جوراب مردانه

جوراب معمولی با دو چیز مشخص می‌شود: طول جوراب و رنگ آن. هر چه کوتاه‌تر و جسورتر باشد، بهتر است. به عنوان مثال، یک جوراب بسیار معمولی و ب‌دردسر مثلا به رنگ آبی روشن، تقریباً بلندتر از مچ پا است و در پیاده‌‌روی به خوبی کار می­‌کند. جوراب‌های معمولی ممکن است الگوهای سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند ولی تصاویر آن‌ها جدی‌تر است؛ مثلا طرح آن‌ها به جای باب اسفنجی، چند شکل هندسی است. قطعا این طرح جوراب را زیاد دیده‌اید. پدران ما بیشتر این مدل جوراب را پوشیده‌اند.

بنابراین چگونه جوراب راحتی مناسب برای لباس خود انتخاب کنید؟

  1. جوراب بلند تا بالای مچ پا انتخاب کنید.
  2. اگر تابستان است، پنبه را انتخاب کنید. در زمستان، پشم را انتخاب کنید.
  3. مطمئن شوید که رنگ جوراب شما حداقل با یک رنگ لباس شما مطابقت دارد.

این اصول کلی را همه‌جا می‌توانید در نظر بگیرید. چه بخواهید سرکار بروید یا اینکه بخواهید با دوست‌تان در اطراف خانه قدم بزنید.

قوانین پوشیدن جوراب برای ظاهر رسمی

جوراب رسمی

جوراب رسمی موضوعی بسیار پیچیده­‌تر است و معمولاً با کیفیت پارچه‌ی آن و متعاقباً قیمت مشخص می­‌شوند. جوراب رسمی اغلب از پشم خالص یا پنبه یا پارچه‌های مجلل­‌تر مانند ابریشم یا ترمه تولید می­‌شود. جوراب‌های رسمی معمولاً نسبت به جوراب‌های معمولی بسیار بلندتر هستند.

با این اوصاف، چگونه می‌توانید جوراب رسمی مناسب لباس خود را انتخاب کنید؟

  1. یک جوراب تا زانو انتخاب کنید.
  2. بسته به بودجه‌ی خود، یک جوراب ۱۰۰ درصد ترمه یا ابریشمی انتخاب کنید.
  3. مشکی، خاکستری یا سرمه­‌ای بپوشید تا با رنگ اصلی کت و شلوار شما مطابقت داشته باشد (الگوهای عجیب و غریب را محدود کنید).

می­‌توانید این ظاهر را با کمی آزادی عمل در یک رویداد کاری یا رویداد اجتماعی بپوشید. جوراب‌های طرح‌دار ممکن است گزینه‌ی خوبی باشند، اما از رنگ­‌های روشن و چاپ­‌های بزرگ اجتناب کنید. در مورد یک استایل مشکی ساده، جوراب تمام مشکی را انتخاب کنید و سعی کنید به جنس پارچه دقت کنید.

همانطور که می‌بینید، جوراب‌ها کاربردی خیلی بیشتر از لیز خوردن روی سرامیک، سرگرمی و یک تکه پارچه دارند. یک جفت جوراب مناسب می‌تواند یک دست لباس را کاملاً و به زیبایی با هم ست کند تا چشم‌­نواز بشوند؛ حتی می‌توانند کت‌وشلوارهای شما را از سادگی خارج کرده و به امضای شما تبدیل کند.

آیا باید جوراب­‌هایم را با اکسسوری­‌های خود هماهنگ کنم؟

بستگی دارد. پاسخ معمولاً بله است، شما باید جوراب خود را با الگوی دستمال یا پیراهن خود هماهنگ کنید. با این حال، چند نکته وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک جفت کفش فانتزی می­‌پوشید که به خودی خود نمادی از سبک هستند، اضافه کردن هر نوع جوراب شلوغ و طرح‌دار احتمالاً زیاده‌روی است. همین امر را می‌توان در مورد کفش­‌های متالیک یا کفش­‌های کتانی پر زرق و برق نیز گفت. اما، اگر لباس شما نقطه‌ی کانونی قابل تشخیص دیگری ندارد، اکنون زمان آن است که به سراغ آن جوراب‌های پولکا نقطه‌ای بنفش بروید تا کمی طرح به آن اضافه کنید.

در پایان

با جدیت تمام می‌گویم، در پایان روز، آنچه مهم‌تر است این است که پاهای شما خشک، راحت، محافظت شده و ترجیحاً تمیز باقی بمانند و فراتر از آن، فرصتی هیجان­‌انگیز است برای بیان اینکه چه کسی هستید و چه سبکی است که با آن خود را تعریف می­‌کنید.

 

منبع askmen, spy
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی