کد خبر : 3372

مربا |لیمو ترش

مربای پوست لیمو ترش از جمله مربا‌های خوش‌عطر و خوشمزه‌ای است که برای تزئین انواع دسر و کیک نیز از آن استفاده می‌کنند. پخت این مربا بسیار راحت بوده و به‌راحتی می‌توان آن را در منزل تهیه کرد.

به گزارش ورنداز :
مربای پوست لیمو ترش از جمله مربا‌های خوش‌عطر و خوشمزه‌ای است که برای تزئین انواع دسر و کیک نیز از آن استفاده می‌کنند. پخت این مربا بسیار راحت بوده و به‌راحتی می‌توان آن را در منزل تهیه کرد.
طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش مجلسی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

دستور تهیه مربای پوست لیمو ترش

مربای پوست لیمو ترش یکی از انواع مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش در ادامه با سایت آموزشی دلگرم همراه باشید.
مربای لیمو ترش از جمله مربا‌ های خوش‌عطر و خوشمزه ‌ای است که برای تزئین انواع دسر و کیک نیز از آن استفاده می ‌کنند.

مواد لازم مربای پوست لیمو

  • پوست لیمو ترش ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • پودر زعفران نوک قاشق چایخوری
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش

مرحله اول
برای تهیه مربای پوست لیمو ترش ابتدا قسمت های داخلی (تفاله) پوست لیموها را جدا می کنیم، سپس آنها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح پوست لیموها را بپوشاند.

مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس ۳ دقیقه زمان می دهیم تا پوست لیموها درون آب بجوشند. پس از گذشت این زمان پوست لیمو ترش ها را از داخل آب جوش خارج می کنیم.

yektanet-logo-sign
تبلیغ

 

 

مربای پوست لیمو ترش

مرحله سوم
حالا پوست های لیمو را درون آبکش می ریزیم. مرحله جوشاندن پوست های لیمو را ۴ مرتبه انجام می دهیم تا تلخی آنها به طور کامل گرفته شود، سپس آنها را درون یک ظرف حاوی آب می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم
پس از گذشت ۵ ساعت پوست های لیمو را مجددا داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تا سطح روی پوست های لیمو آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید.

مرحله پنجم
پس از اینکه ۳۰ دقیقه از جوشیدن پوست های لیمو گذشت، شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم تا شکر به طور کامل حل شود و شربت مربا به قوام برسد. حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان بریا قوام آمدن شربت مربا زمان نیاز است.

مرحله ششم
پس از اینکه شربت مربا کمی غلیظ شد، پودر زعفران و پودر هل را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد. پس از اینکه مربا به قوام رسید، حرارت زیر آن را کم کنید تبلیغ

مرحله هفتم
در این مرحله یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این زمان مربا را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله هشتم
توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه می توانیم از این مربای خوشمزه به عنوان صبحانه استفاده کنیم، می توانیم از آن برای هضم غذا و بهبود عملکرد معده نیز استفاده کنیم، کافیست بعد از غذا یک قاشق از این مربای خوشمزه را نوش جان کنید.

8 مرحله برای درست کردن مربای پوست لیمو ترش

منبع دلگرم
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی