کد خبر : 3142

اشپزی

سمبوسه عربی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه عربی است که با ترکیبات متفاوتی درست می شود،

به گزارش ورنداز :

سمبوسه عربی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه عربی است که با ترکیبات متفاوتی درست می شود،

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

جعفری ۱ پیمانه

پیازچه ½ پیمانه

سیر ۲ حبه

روغن مایع به مقدار کافی

آرد ۱ قاشق غذاخوری

آب ۳ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا ۱ بسته

فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، زیره سبز و نمک به مقدار کافی

مرحله دوم

حالا جعفری و پیازچه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه جعفری و پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس پیاز و سیر را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه سیر به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، زیره سبز و نمک را به همراه جعفری و پیازچه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم مواد میانی سمبوسه به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا کاملا پخته شوند. در ادامه آرد را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا خمیر یوفکا را از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی درون خمیر می ریزیم و به صورت مثلثی می پوشانیم و در انتهای خمیری مقداری از مخلوط آرد و آب می مالیم تا خمیر به هم بچسبد و مواد از خمیر خارج نشوند

مرحله هفتم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که سمبوسه ها درون آن شناور بمانند روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود

مرحله هشتم

در نهایت سمبوسه ها را درون روغن مایع قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سمبوسه ها کاملا سرخ شوند. در آخر روغن اضافی سمبوسه ها را با دستمال حلوه ای می گیریم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع همشهری
ارسال نظر

تبلیغات متنی