کد خبر : 2663

سبک زندگی

خنک نگه داشتن دمای خانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده است که درست مثل نوشیدن آب سرد، بودن در اتاقی سرد نیز می تواند به سوزاندن کالری کمک کند.

به گزارش ورنداز :

۶ روش عالی برای سوزاندن کالری بدون نیاز به باشگاه رفتن،

۱- گرفتن دوش آب داغ

گرفتن دوش آب داغ راهی عالی برای آسوده شدن و به آب سپردن استرس ها و نگرانی هاست. اما چیزی که هست، گذراندن حدود یک ساعت در دوش یا وان آب داغ می تواند چربی هم بسوزاند. وقتی در حال دوش گرفتن با آب داغ هستید، بدن شما باید بیشتر تلاش کند تا دمای خود را در حالت عادی نگه دارد و همین خود به سوزاندن کالری منجر می شود. مطالعات نشان داده که یک ساعت دوش یا وان آب داغ می تواند ۱۳۰ کالری را بسوزاند و می تواند استراتژی خوبی برای کاهش وزن باشد.

۲- نوشیدن آب سرد

زمانی که آب سرد می نوشید، بدن تان باید آن را به دمای بدن برساند و همین به طور موقت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

۳- بو کردن وانیل

پژوهشگران دریافته اند که افراد چاقی که از چسب پوست با رایحه ی وانیل استفاده می کردند، کمتر هوس خوردن شیرینی جات می کردند. اگر از چسب خوش تان نمی آید، می توانید از عطرهایی با رایحه وانیل استفاده کنید که هم باعث می شوند بوی خوشمزه ای داشته باشید و هم اشتهایتان را کور می کنند.

۴- انجام کارهای خانه

تی کشیدن زمین و شستن ظرف شاید آزاردهنده باشد اما کارهای خانه علاوه بر این که باعث برق زدن خانه از تمیزی می شود، می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. یک ساعت شستن و خشک کردن یک سینک پر از ظرف می تواند به سوزاندن ۱۰۰ کالری کمک کند و تمیز کردن حمام به مدت ۳۵ دقیقه به اندازه ۳۵ دقیقه قدم زدن بر روی تردمیل کالری می سوزاند.

۵- نوشیدن چای سبز

چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است، می تواند سوخت و ساز بدن تان را افزایش داده و به بدن تان کمک کند تا راحت تر چربی را تجزیه کند

۶- کم کردن دمای خانه

خنک نگه داشتن دمای خانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده است که درست مثل نوشیدن آب سرد، بودن در اتاقی سرد نیز می تواند به سوزاندن کالری کمک کند.

منبع روزیاتو
ارسال نظر

تبلیغات متنی