کد خبر : 26307

گیاه آپارتمانی | گیاه آپارتمانی برای خوش شانسی

گیاهان آپارتمانی باعث زینت منزل میشوند اما بعضی از آن ها فواید بیشتری از زینت بخشی دارند در ادامه با ما همراه باشید .

به گزارش ورنداز :

گیاهان آپارتمانی باعث زینت منزل میشوند اما بعضی از آن ها فواید بیشتری از زینت بخشی دارند در ادامه با ما همراه باشید .

اگر میخواهید گیاهانی زیبا و سالم داشته باشید این موارد را رعایت کنید .

این ۷ گیاه آپارتمانی را در خانه نگه دارید تا همیشه خوش شانس باشید 

یکی از تفکراتی که از گذشته بین مردم رواج داشته، این است که برخی از گیاهان، خوش یمن شناخته می‌شوند. در حال حاضر نیز اصول فنگ‌شویی، برخی از گیاهان را گیاهان خوش شانس یا گیاهان دارای انرژی مثبت معرفی می‌کند.از گذشته تا به امروز مردم همواره به دنبال راهی هستند تا حال و هوای طبیعت را به خانه خود بیاورند. از این رو بسیاری از افراد، در منزل خود از انواع گیاهان آپارتمانی نگهداری می‌کنند. اما این که چه گیاهانی می‌تواند اتمسفر خانه را مملو از انرژی‌های مثبت نماید بسیار با اهمیت است.

برخی از گیاهان آپارتمانی از دیدگاه علم فنگ شویی خوش یمن بوده و پیشنهاد می‌شود در منزل نگهداری شوند.

۷ گیاه آپارتمانی خوش یمن مطابق اصول فنگ‌شویی

۱. درخت پاچیرا یا درخت پولپاچیرا 

گیاه لاستیکی یا فیکوس

کمک به تصفیه هوا در محیط خانه

یکی از فواید نگهداری فیکوس در خانه یا محل کار، تصفیه کردن هواست. این گیاه نه تنها به فضای داخلی محیط رنگ باطراوت می‌بخشد، بلکه در پاکسازی هوای آلوده هم تاثیر زیادی دارد. گیاهان آپارتمانی مواد شیمیایی و آلاینده‌های محیط را جذب کرده و اکسیژن آزاد می‌کنند.

مطابق با مطالعاتی که توسط بخش هوای پاک سازمان ناسا در سال 1898 صورت گرفته، گیاهان فیکوس مانند فیکوس لیراتا قادر است با حذف آلاینده‌های خطرناک، به پاک کردن هوای محیط خانه یا محل کار کمک زیادی کند. از آنجا که این روزها اغلب ساکنین شهرها در آپارتمان با هوای آلوده شهر زندگی می‌کنند، پاکسازی هوای محیط ساختمان تاثیر زیادی در روحیه آن‌ها دارد.

فواید فیکوس در منزل
بنزن، آمونیاک و فرمالدئید از جمله مواد آلاینده رایج در بسیاری از شهرهای بزرگ است که در محیط خانه و محل کار راه پیدا می‌کنند. وقتی آب از برگ‌های انجیر برگ کمانچه (فیکوس) تبخیر می‌شود، اکسیژن به داخل خاک کشیده می‌شود و باکتری‌ها را فیلتر می‌کند تا مواد شیمیایی را از بین ببرد و بتوانید هوایی تازه را نفس بکشید.

فراموش نکنید در بین انواع گیاهان آپارتمانی، انجیر برگ کمانچه به دلیل پهن و بزرگ بودن برگ‌ها، بیش از سایر گیاهان تنفس می‌کند و به یک پاک‌کننده طبیعی هوا تبدیل می‌شود.

۴. گل اسپاتی فیلوم

۵. گیاه ارکیده

  • مسکن مناسبی برای درمان سردرد و دندان‌درد است.
  • دم‌کرده  ارکیده  در جهت درمان ناراحتی‌های کلیه، مثانه و معده موثر گزارش شده است. ...
  • برای درمان کم‌خونی، تشنج و سرماخوردگی استفاده از  ارکیده  مفید است.

۶. گیاه شمعدانی

فواید گل شمعدانی

این گیاه زیبا استرس را پایین می آورد. همچنین بر کاهش التهاب ، تقویت سلامت کلیه و تسکین درد ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

شمعدانی بر سیستم عصبی مغز نیز تاثیر دارد و این گیاه نسل هاست که مورد استفاده قرار گرفته است. اگر برگ های گیاه شمعدانی را دم کنید ، میتوانید دمنوش آن بخورید.

چنین خاصیتی بخاطر تاثیر ترکیبات ارگانیک بر سیستم غدد درون ریز است که باعث میشود به ساختن هورمون های استرس و التهاب کمک فراوانی کند.

اگر شما هنگاهی که استرس دارید ، یک فنجان دمنوش از برگ این گیاه را بنوشید ، به آرامش عجیبی میرسید

گیاه بامبو

گل بامبو نشانه چیست؟

بامبو (Bamboo) از گیاهان بومی آسیا است. این گیاه با توجه به ارتفاع بلندی که دارد به عنوان درخت در نظر گرفته نمی شود. بلکه بامبو از خانواده ی گراس، علوفه، گندمیان و به طور کلی متعلق به گروه گیاهان علفی است. بامبو را به عنوان بلندترین علف دنیا می شناسند.

به طور کلی هر گیاه با توجه به شکل ظاهری اش دارای نماد خاصی است. از آن جایی که چوب بامبو استوار و محکم است یکی از نشانه های بامبو قدرت و استواری می باشد. علاوه بر این در آسیا گل بامبو را به عنوان نماد خوش شانسی و ثروت می شناسند. گروهی دیگر از افراد بامبو را نماد سلامتی نیز می دانند.به طور کلی هر گیاه با توجه به شکل ظاهری اش دارای نماد خاصی است. از آن جایی که چوب بامبو استوار و محکم است یکی از نشانه های بامبو قدرت و استواری می باشد. علاوه بر این در آسیا بامبو را به عنوان نماد خوش شانسی و ثروت می شناسند. گروهی دیگر از افراد بامبو را نماد سلامتی نیز می دانند.

 

گیاه یشم

جذب ثروت با گیاه آپارتمانی یشم

همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین تاثیراتی که با نگهداری از گیاه آپارتمانی یشم می‌توانید شاهد آن باشید جذب ثروت می‌باشد، قطعا تا کنون در مورد انرژی بسیار زیاد فنگ شویی چیزایی زیادی شنیده اید، در فرهنگ چینی بسیار از افراد معتقد هستند که وجود گیاه یشم در خانه می‌تواند در جذب ثروت تاثیر زیادی داشته باشد و به طوری که نگهداری از این گیاه در نقاط مختلف خانه باعث افزایش این انرژی می‌شود.

برگ‌های گیاه یشم شباهت بسیار زیادی به سکه دارند و جذب ثروت را آسان تر و سریع تر می‌کنند، بهتر است توجه داشته باشید که این گیاه آپارتمانی یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا می‌باشد که در چند سال گذشته مورد تایید ناسا نیز قرار گرفته است.

​روش های نگهداری گیاهان گیاهان به این موارد نیاز دارند 

 

نور کافی مهیا کنید!

یکی از مهم ترین نیازهای گیاهان طبیعی رسیدن نور کافی به اون ها برای داشتن رشد مناسب و شاداب موندنه! اگر می خواهید گل های زیبایی داشته باشید نور مناسب هر گیاه رو مهیا کنید.

لازمه این کار دونستن این نکته ست که هر گیاه به چه مقدار نور نیاز داره. برخی گیاهان نور مستقیم و زیاد و بعضی دیگه نور کم و غیر مستقیم نیاز دارن. برخی دیگه هم با نور متوسط حال بهتری خواهند داشت.

پس تحقیق کنید و ببینید گیاهانی که از اون ها نگهداری می کنین، به چه میزان نور برای رشد مناسب و داشتن حال خوب نیاز دارن.

هوای تازه؛ نیاز ضروری گیاهان

یکی دیگه از ضروری ترین نیازهای گیاهان طبیعی، تنفس در هوای تازه و تمیزه! هوای آزاد کمک می کنه تا گیاهان آپارتمانی روند رشد رو بهتر طی کنن و شاداب تر باشن؛ پس هر از گاهی در و پنجره ها رو باز بذارید تا گلدون های شما در معرض هوای آزاد قرار بگیرن و بهتر نفس بکشن.

آبیاری زیاد برابر با پوسیدگی!

بعضی افراد تصور می کنن زیاد آب دادن به گیاهان طبیعی رشد اونها رو بیشتر میکنه ولی باید بگیم این تصور اشتباهی هست. نیاز گیاهان به آب با هم دیگه متفاوته و ما باید بدونیم به هر گیاه آپارتمانی چه مقدار آب بدیم تا بهتر رشد کنن.

زیاد آب دادن به گل ها، تنفس ریشه اونها رو مختل کرده و باعث پوسیدگی اونها خواهد شد. برای آبیاری بهتر گیاه، باید مطمئن بشید که کف گلدون چند سوراخ داشته باشه و زه کشی گیاه مناسب باشه.

یکی دیگه از راه های تشخیص زمان آبیاری، تست کردن خاک گلدون هست که اگه سطح خاک خشک شده باشه زمان خوبی برای آب دادن به گیاه هست

دمای فضا رو ثابت نگه دارید

متعادل موندن دما در فصول مختلف، باعث میشه تا به گیاهان آپارتمانی شما شوک وارد نشه و رشد یکنواخت خودشون رو داشته باشن. به گفته کارشناسان، دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد، برای رشد اکثر گیاهان طبیعی که در منزل نگهداری میشن، مناسبه.

خاک و گلدان مناسب فراهم کنید

رسیدگی به خاک گیاهان طبیعی و همینطور انتخاب گلدون مناسب، موضوع مهم دیگه ای هست که باید مورد توجه قرار بگیره. برخی گیاهان به خاک برگ نیاز دارن و برخی دیگه خاک ماسه ای رو می پسندند.نکته مهم اینه که خاک گیاهان رو فشرده نکنیم تا فضای کافی برای رسیدن اکسیژن به ریشه گیاه وجود داشته باشه.

عوض کردن گلدان هم باید در زمان مناسب صورت بگیره تا به گیاه شما آسیبی وارد نشه. معمولا وقتی ریشه گیاه به انتهای گلدون می رسه و از سوراخ کف گلدون بیرون می زنه، زمان خوبی برای تعویض گلدون هست.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع ویستا
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • منیژه

    به قول قدیمی ها چشمه باید خود بجوشه با اب ریختن چشمه روان نمیشه اینا همه خرافات وجرت وپرت چینی هاست

  • ناشناس

    من گل بشم بامبووفیکوس راداشتم پس چرا هیچ شانسی ندارم

  • بهناز

    درود..صرف نظر از جذب پول وشانس ووو...اینجور مطالب که البته پستوانه ی علمی نداره ولی ازاین نظر که میتونه اینا ایجاد انگیزه کنه که گیاهان وطبیعت وحیوانات رو دوست داشته باشیم وازشون مرافبت کنیم ، خوب البته خوبه..سپاس برای معرفی گیاهان وسایت خوبتون..🦋🌺🌳🌷🌲🌻🐟🦜🐧🦆🦮🐈🦚🌾🌴🌵🌳

  • مریم

    درموردگیاهانی که گفتین من ازهمه ی این گیاهان دارم ولی هیچ تغییر ی توی زندگیم ندیدم تازه اوضاع مالیم تازه بدترهم شده ؛همش چرت وپرته فقط یه زیبایی به خونه میده همین

  • ناشناس

    خوش شانسی تو فکر آدمه

  • رقیه

    ازنظرمن خلی عالی بود باخواندنش کلی انرژی گرفتم

  • 31047

    سلام

  • رز

    به نظر من گل وگیاه علاوه بر زیبایی باعث آرامش میشوند وآرامش ثروت بزرگیست

  • سیما حیدری

    سلام طبق تجربه و نظر پزشکان مزاج انسانها با هم فرق میکند همه گلها هر کدامشان مواد ترکیبی خاصی دارند و روی هر شخص تاثیر متفاوتی دارند شخص باید هر گلی را امتحان کند که وقتی نزدیک آن برای مدتی است حالش بهتر میشود یا بدتر میشود گلها درست مثل غذا میمانند تأثیرشان گاهی اوقات در افراد مختلف متفاوت است و باید گل را هم مزاج درمانی کرد

  • محسن

    تو خونه اکثر ما ایرانیها از این گل‌های آپارتمانی هست درحالیکه بدشانس ترین آدمهای کره زمین هستیم

  • مهدی


    خوشانسی راه داره باید بلدش باشی

  • سلام

    اگه میخواین خنده وشادی به خونه هاتون بیاد گیاه گل بیارین. گل.. 🌿🤣😅

  • ناشناس

    من کاری ندارم هرگیاهی چه احساسی داره ، فقط می‌دونم فضای سبز در هر کجا باشه انرژی مثبت میده روحیه خوبی به آدم میده چطور پارک می‌رید و از فضای سبز لذت می‌برید

  • ناشناس

    تمام گیاهان اکسیژن تولید میکنن جز درخت گردو.کلا تمام گیاهان باید دوست داشت نه برای بازار گرمی اسم چند گیاه برد.

  • ناشناس

    سلام گل و گیاه خیلی خوبه حس زندگی میده ولی ثروت و برکت را باید از خدا خواست خداوند منبع ثروته

  • صحرایی

    بنظر من ثروت همان آرامش هست و اینجا منظور اینه ک گل و گیاه باعث آرامش میشه ک بهترین ثروت هست

  • ناشناس

    من 6ماه یشم داشتم بعد دیدم چند کارخانه مال من هست ،،،،خ خ خ

تبلیغات متنی