کد خبر : 25709

مورچه فراری دادن مورچه

در این مطلب چند روش نابود کردن مورچه را میخوانید

به گزارش ورنداز :

نابود کردن مورچه 

در این مطلب چند روش نابود کردن مورچه را میخوانیدمورچه ها، حشرات ریز آزار دهنده

مورچه ها از جمله حشرات ریزی می باشند که بیشتر در فصول گرم و در گوشه و کنار خانه ما پیدا می شوند. مورچه ها در گروه های دسته جمعی با هم زندگی می کنند از این رو با دیدن تعداد اندکی از آن ها، می بایست به دنبال لانه اصلی آن ها بگردید. مورچه ها اگر چه حشراتی هستند که تهدید آن چنانی برای سلامت ما به حساب نمی آیند اما در صورت آلوده نمودن مواد غذایی، می بایست تمامی مواد غذایی دور ریخته شوند.

نابود کردن مورچه ها 

از این رو برای در امان ماندن مواد غذایی و به خصوص آشپزخانه تان از گزند مورچه ها، می بایست راه حلی مفید جهت فراری دادن مورچه ها در خانه پیدا کنید

روش های کارساز و مفید در فراری دادن مورچه ها در خانه

باید توجه داشته باشید که مورچه ها از جمله حشراتی می باشند که دارای شامه بسیار قوی می باشند و در محل های کثیف زندگی نموده و به سمت مواد غذایی ریخته شده ، جذب می شوند. از این رو بی احتیاطی در نگه داشتن ظرف شکر و یا ریخته شدن مقدار کمی آب لیمو بر روی میز آشپزخانه و یا در گوشه  کنار آشپزخانه تان، می تواند گروه دسته جمعی از مورچه ها را به سمت خود بکشاند.

همچنین از جمله مکان هایی که اکثر مورچه ها به وفور جمع می شوند، شکاف و یا درز دیوار ها می باشد. از این رو می بایست برای جلوگیری از لانه نمودن مورچه ها، تمامی درز و شکاف های خانه تان را بپوشانید.

یک روش کارآمد دیگر جهت از بین بردن و فراری دادن مورچه ها، این است که با پیدا نمودن سوراخ و شکاف هایی که محل ورود و خروج مورچه ها می باشد را با صابون پر نمایید. این روش می تواند بسیار تاثیر گذار در فراری دادن مورچه ها واقع گردد.

یک روش دیگر نیز استفاده از نمک می باشد. کافی است که مقدار مناسبی نمک را در مسیر تردد مورچه های مزاحم و یا گوشه و کنار خانه تان بپاشید تا از شر آن ها رهایی یابید.

استفاده از ادویه های موثر در فراری دادن مورچه ها در خانه

یک روش بسیار مفید دیگر نیز استفاده از، میخک می باشد. مورچه ها نسبت به این ادویه ، بسیار حساس بوده و از این رو با بو کشیدن آن، حتماً پا به فرار خواهند گذاشت. از این رو کافی است که مقداری میخک را در مسیر  تردد لانه مورچه ها قرار دهید.

یکی از روش های مهم در دور نمودن و فراری دادن مورچه ها در خانه، استفاده از فلفل می باشد. فلفل ها انواع مختلفی دارند . در این میان فلفل سیاه بسیار کارآمد تر و قوی تر از سایر دیگر فلفل ها عمل می نماید. اما باید به این نکته توجه کرد که فلفل ها باعث مرگ و میر صد در صد مورچه ها نمی شوند اما می تواند آن ها را از محل زندگی تان فراری دهند.

از این رو کافی است کمی فلفل را در محل آمد و شد مورچه ها به خصوص در جلوی لانه آن ها بپاشید. ( حتماً در مقدار استفاده از فلفل ، جوانب احتیاط را رعایت نمایید. چرا که بسیاری از افراد نسبت به فلفل و بوی آن بسیار حساس بوده و به آن آلرژی دارند.) با این عمل، مورچه ها دیگر در نزدیکی خانه شما تردد نخواهند نمود.

یک ادویه مناسب دیگر در بیرون نمودن مورچه ها از خانه و محیط آشپزخانه تان، استفاده از برگ بو می باشد. کافی است که مقداری از برگ بو را در محل لانه مورچه ها بریزید تا دیگر با هیچ مورچه ای در حوالی آشپزخانه تان روبرو نشوید.

استفاده از ترکیباتی با بوی تند جهت فراری دادن مورچه ها در خانه

یکی دیگر از ترکیبات بسیار مفید در امور خانه داری، استفاده از سرکه سفید می باشد. سرکه، نقش مهمی در نظافت و پاکیزگی و از بین بردن میکروب ها دارد. از این رو یک اثر مفید آن در از بین بردن و فراری دادن مورچه ها در خانه می باشد.

کافی است که شما مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را با هم ترکیب نموده و در درون یک بطری اسپری بریزید. سپس لانه مورچه ها را که پیدا نموده اید به درون آن اسپری نمایید. سرکه، خاصیت اسیدی داشته و همچنین بوی تندی دارد از این رو مورچه ها با کشیدن بوی سرکه، به راحتی از میان می روند.

از جمله ادویه هایی که بوی تندی داشته و در فراری دادن مورچه ها در خانه ی شما بسیار مفید و کارساز می باشد، استفاده از ادویه دارچین می باشد. کافی است که نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب، ترکیب نمایید. سپس یک پارچه تمیزی برداشته و مقداری از ترکیب فوق را بر روی آن بریزید.

سپس دستمال آغشته شده به دارچین را در مسیر تردد مورچه ها و حتی در نزدیکی لانه آن ها بر روی زمین بکشید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر اثری از رد مورچه ها در خانه شما یافت نخواهد شد.

همچنین یکی روش بسیار قدیمی که از نسل مادر بزرگ های ما به ارث رسیده است، استفاده از نفت می باشد. البته امروزه کمتر نفت پیدا می شود. اما در صورت یافتن نفت، می توانید مقدار کمی از آن را در محل لانه مورچه ها بریزید. نفت می تواند در عرض چند ثانیه تمامی مورچه ها را از خانه تان حذف نماید.

یکی دیگر از مهمترین مواد در فراری دادن مورچه ها در خانه استفاده از آب لیمو می باشد . از آنجا که مورچه ها، بویایی قوی دارند و لیمو نیز خاصیت اسیدی دارد. مورچه ها با بو کشیدن لیمو، دچار خفگی شده و در عرض چند دقیقه از بین خواهند رفت.

استفاده از میوه در جهت فراری دادن مورچه ها

یکی از میوه ها موثر در فراری دادن مورچه ها از خانه تان، استفاده از خیار می باشد. بوی خیار برای مورچه ها غیر قابل تحمل می باشد. از این رو کافی است که مقداری از پوست خیار را هر روز در مسیر لانه مورچه ها قرار دهید.

بعد از چند روز متوجه خواهید شد که چقدر از جمعیت مورچه ها در محل کاسته م شود. در صورت تمدید و تکرار این عمل، دیگر اثری از مورچه ها را در محل زندگی تان نخواهید دید.

یکی دیگر از میوه هایی که می تواند در فراری دادن مورچه ها مناسب باشد، استفاده از سیب می باشد. گفته می شود که سیب دارای اسیدی می باشد که می تواند در دور نمودن مورچه ها از منزل تان کارساز واقع گردد.

بنابراین لازم است که سیب را رنده نموده و یا تکه هایی از آن را در مسیر ورودی لانه مورچه ها قرار دهید. مورچه ها با بو کشیدن جذب آن شده اما بعد از مدتی از میان خواهند رفت.

یک روش دیگر جهت رهایی از شر مورچه های مزاحم استفاده از پودر پرتقال می باشد. بنابراین کافی است که شما مقداری پوست پرتقال را درون مخلوط کن بریزید. سپس حدود یک لیوان آب گرم را نیز به مخلوط کن تان اضافه نمایید.

ترکیبی که به این صورت بدست می آید، پوره نرمی بوده که از آن می توانید در مسیر لانه مورچه های مزاحم بریزید و برای همیشه از شر این مهماجمان کوچک خلاصی یابید

حجم ویدیو: 3.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25
ارسال نظر

تبلیغات متنی