کد خبر : 25005

تمیز کردن سرویس بهداشتی | ترفندهای تمیز کردن سرویس بهداشتی

ترفندهای خانگی تمیز کردن سرویس بهداشتی را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

 

ترفندهای خانگی تمیز کردن سرویس بهداشتی را در این مطلب میخوانید .

ترفندهای خانگی تمیز کردن سرویس بهداشتی

سرکه و لیمو ترش

 استفاده از سرکه و لیمو ترش یک راه آسان برای پاک کردن جرم و مواد آهکی است که پاک کننده های شیمیایی از پس تمیز کردن آنها بر نمی آیند. سرکه و لیمو ترش به دلیل اسیدی بودن این جرم ها را به خوبی در خود حل کرده و سبب درخشندگی سرامیک ها میشوند.

طریقه استفاده : یک لیمو را از وسط برش دهید و بر روی سطح جرم گرفته بمالید، در صورت نبود لیمو آبلیمو نیز موثر است. سپس با استفاده از یک دستمال که مقداری سرکه بر روی آن ریخته شده کف را دستمال کشی کنید. در آخر بعد از گذشت چند دقیقه مواد را از سطح زمین پاک کنید.

نکته : سرکه و آبلیمو نباید با شوینده های شیمیایی مخلوط شوند‌.

ترفندهای خانگی تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

نوشابه

نوشابه برای پاک کردن سطوح سرامیکی و دستشویی ها مانند یک معجزه عمل میکند. تمیز کردن قابلمه سوخته، تمیز کردن شیشه و کندن آدامس از روی سطوح مختلف با نوشابه امکان پذیر است.

طرز استفاده : نوشابه را بر روی سطح مورد نظر خود بریزید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند سپس با دستمال سطح را پاک کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یک لکه بر بسیار قوی است که جرم موجود بر روی سطوح مختلف را به خوبی پاک میکند. این ماده به دلیل خاصیت اسیدی که دارد همراه مواد آهکی و جرم ها واکنش داده و آنها را در خود حل میکند.

 
 

طرز استفاده : کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید سپس آن را روی سطح مورد نظر خود بریزید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند سپس آن را با یک دستمال پاک کنید.

 
 

وایتکس

وایتکس یکی از معمول ترین پاک کننده های سطوح است. وایتکس به دلیل قدرت بالایی که دارد به آسانی لکه های مختلف را از روی سطوح مختلف پاک میکند. البته مراقب باشد نباید آن را با هیچ شوینده دیگری مخلوط کنید زیرا سبب آزاد شدن گاز های بسیار مضر و سمی می شود .

 
 

طرز استفاده : کمی وایتکس را با آب قاطی کنید سپس روی سطح مورد نظر بریزید و طی بکشید. بعد از گذشت چند دقیقه با آب آبکشی نمایید. هنگام استفاده وایتکس حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

 
 

جوش شیرین، سرکه و آمونیاک

این ترکیب به راحتی لکه های روی سرامیک و جرم های بین درز ها را از بین میبرد و باعث درخشندگی سطوح می شود.

 
 

طرز استفاده : نصف پیمانه سرکه را با یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه کامل آمونیاک ترکیب کنید و آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا از غلظت آن کم شود، سپس بر روی سطح مورد نظر بریزید و طی بکشید.

الکل و مایع ظرفشویی

این ترکیب به سبب قلیایی بودن حتی برای سطوح گرانیتی نیز مناسب است. اما توجه داشته باشید هنگام کار با الکل بهتر است حتما از ماسک استفاده کنید.

 
 

طرز استفاده : یک چهارم پیمانه الکل و چند قطره مایع ظرفشویی را با مقداری آب مخلوط کنید. محلول را روی سطح با استفاده از اسپری بپاشید و با یک دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

نکته : پیش از استفاده این محلول را در قسمتی از سرامیک تست کنید تا مطمئن شوید با سطح مورد نظر شما سازگار است.

 
 

شوینده های صنعتی

شوینده های تولید شده در کارخانه ها تمیزی چند برابری بر جای میگذارند اما این شوینده ها به مرور باعث آسیب به سرامیک ها و سطوح می شود. گاز حاصل از این شوینده ها طی طولانی مدت برای ریه ها و سلامت افراد نیز بسیار آسیب زننده است.

 
 

فرچه شویی

فرچه شویی یک روش جدید برای از بین بردن جرمها و کثیفی های روی سطوح با استفاده از دستگاه های مخصوص است. این دستگاه ها توسط شرکت های نظافتی و مراکز کفسابی در اختیار شما قرار داده میگیرد.مواد شوینده شیمیایی که برای تمیزکاری منزل استفاده می شوند جدا از هزینه به مرور زمان آسیب های جدی به سلامت افراد وارد میکنند. در این مطلب ما سعی داریم چند روش خانگی با استفاده از مواد ساده و در دسترس را به منظور پاک کردن سطوح، کف و سرامیک ها به شما معرفی کنیم با ما همراه شوید.

منبع یتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی