کد خبر : 24683

بوی بد حمام | از بین بردن بوی بد حمام

برای اطلاع از نحوه از بین بردن بوی بد حمام با کافور، سرکه سیب و....با ما در ادامه همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

 از بین بردن بوی بد حمام

برای اطلاع از نحوه از بین بردن بوی بد حمام با کافور، سرکه سیب و....با ما در ادامه همراه باشید.

اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که حمام شما مانند گذشته بوی تازگی ندارد، در ادامه این مطلب راه‌‌حلی مناسب برای این مشکل را بررسی کرده‌ایم. در این مطلب از ویکی گردی، ۱۸ روش خوشبو نگه داشتن حمام و راه‌هایی آسان برای خلاص‌شدن از شر بوی بد دستشویی را به شما معرفی خواهیم کرد

با گذشت زمان، کپک در دوغاب بین کاشی‌ها جمع می‌شود و شما را با بوی کپک‌زدگی در حمام و سرویس بهداشتی روبه‌رو می‌کند. دوغاب، هر نوع مایعاتی را همچون ادرار به خود جذب می‌کند و به‌مرورزمان باعث می‌شود حمام و سرویس بهداشتی بوی بدی دهد. تمیزکردن عمیق و رفع ترک‌های دوغاب و لکه‌های کپک‌زده، راهی عالی برای خوشبو کردن حمام سرویس بهداشتی است.

روش‌های جالب برای از بین بردن بوی بد حمام:

۱_استفاده از کافور

کافور یک راه عالی برای از بین بردن بوی بد و خوشبو کردن حمام است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری کافور را در حمام خود قرار دهید تا همه بوهای بد را جذب کند. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید تا بوی حمام شما بهتر شود. کافور علاوه‌بر معطربودن، برای جذب رطوبت، مانند زغال فعال، عالی عمل می‌کند.

۲_استفاده از لیمو

می‌توانید از لیمو برای پاک‌کردن لکه آب و کف‌های صابون از روی کاشی‌ها، تمیزکردن ظروف شیشه‌ای و آینه‌ها و از بین بردن زنگ‌زدگی استفاده کنید. همچنین بهترین خوشبو کننده دستشویی و حمام است. دو راه برای استفاده از لیمو در حمام وجود دارد:

    روش اول این است که برش‌های لیمو را در نزدیکی قسمت‌های بدبو قرار دهید. لیمو در خنثی‌کردن بوها عالی عمل می‌کند.

    روش دیگر خوشبو نگه‌داشتن حمام، مخلوط‌کردن ½ فنجان آب‌لیمو، ۲ فنجان آب داغ و ۱/۸ فنجان آب‌لیموی تازه است. این خوشبو کننده دست ساز را در یک اسپری بریزید و با آن روی لوازم حمام خود اسپری کنید. این محلول بهتر است بعد از تمیزکردن حمام استفاده شود.

۳_استفاده از تفاله قهوه

در نگاه اول استفاده از تفاله قهوه غیرمعمول‌ترین روش خوشبو نگه داشتن حمام است؛ اما پس از به‌کارگیری این روش، خواهید فهمید که راهی عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی‌ است. مقداری از آن را روی کف حمام یا توالت خود بپاشید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه یا بیشتر بماند و بعد جارو کنید. از آن‌جایی‌که تفاله‌های قهوه دارای رایحه‌ای قوی و باطراوت هستند، در جذب و پوشاندن بوها عالی عمل می‌کنند.

۴_استفاده از سرکه به‌عنوان ازبین‌برنده بوی بد حمام

سرکه سفید نه‌تنها بوی بد حمام را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند رسوبات توالت و فاضلاب را هم تمیز کند. علاوه‌بر این، می‌توانید فیلتر شیرهای خود را باز کنید و آن را در یک کاسه پر از سرکه قرار دهید تا تمیز شود. همچنین می‌توانید از مخلوط سرکه و نمک برای تمیزکردن حمام استفاده کنید.

۵_سطل زباله را خالی کنید

یکی دیگر از مقصران اصلی بوی بد در حمام، سطل زباله است؛ اما خوشبختانه خیلی راحت می توان مشکل را رفع کرد. سطل زباله را حتی اگر پر نبود، خالی کنید. علاوه بر این بعد از خالی کردن، چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را داخل سطل زباله و کیسه خالی بریزید. در این حالت هر زمان که در سطل باز شود، بوی عطر در فضا می پیچد.

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی