کد خبر : 24643

سینی فر | تمیز کردن سینی فر

بهترین روش های تمیز کردن سینی فر را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

بهترین روش های تمیز کردن سینی فر را در این مطلب میخوانید 

طبقات فرتان کثیف است؟ اما آیا می دانستید که بدون مواد شیمیایی ناملایم با استفاده از وسایل ابتدایی می توانید آن ها را تمیز کنید؟ بله. کافیست با این مقاله همراه باشید و مراحل آسان چگونگی تمیز کردن سینی فر را دنبال کنید.
آموزش کامل تمیز کردن سینی فر در خانه

1. تمیز کردن سینی فر با جوش شیرین و سرکه

وسایل لازم :

  1. جوش شیرین

  2. سرکه سفید

  3. اسکاچ

  4. آب پاشمرحله 1: طبقه فر را در وان قرار دهید.

    در مرحله اول تمیز کردن سینی فر ، طبقه فر را در وان یا تشتی که با اندازه کافی بزرگ باشد تا در آن جا شود قرار دهید. آماده تمیز کردن شوید.

    مرحله 2: به طبقه فر سرکه اسپری کنید.

    آب پاش تان را با سرکه پر کنید و بعد روی طبقه فر آزادانه اسپری کنید.

    مرحله 3: جوش شیرین بریزید.

    سپس، مقدار زیادی جوش شیرین روی طبقه فر بریزید تا آن را بپوشاند. جوشیدن مواد به این معنی است قدرت تمیز کردن آن در حال انجام است!مرحله 4: طبقه فر را بخیسانید و منتظر بمانید.

    در این مرحله از تمیز کردن سینی فر ، وان یا تشت را با آب داغ پر کنید و مطمئن شوید طبقه کاملا در آب غرق شود. اجازه دهید حدود 10 دقیقه یا بیشتر در آب بماند. در این زمان متوجه می شوید غذاهایی که به طبقه چسبیده اند شروع به جدا شدن و ریختن می کنند.

    مرحله 5: طبقه فر را تمیز کنید.

    طبقه را از آب بیرون بیاورید و یک اسکاچ یا ابر نرم روی آن بکشید و تمیز کنید. اگر دوباره به این محلول نیاز داشتید، قبل از اینکه روی طبقه اسکاچ بکشید آن را با سرکه و جوش شیرین بیشتر بپوشانید.

    برای تمیز کردن سینی فر ، اگر نیاز بود مراحل 3 و 4 را تکرار کنید تا طبقه فر کاملا تمیز شود.

  5. مرحله 4 : ریختن آب گرم روی ورقه ها

    سپس مقدار کافی آب گرم را روی ورقه های داخل تابه بریزید تا تمامی قسمت های سوخته تابه را بپوشاند. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید.

    مرحله 5 : برداشتن ورقه ها بعد از گذشت 3 دقیقه

    بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر، ورقه ها را از داخل تابه برداشته و دور بریزید.

    مرحله 6 : خالی کردن مایع داخل سینک

    مایع درون تابه را با احتیاط داخل ظرفشویی خالی کنید.

    مرحله 7 : شستن و آبکشی کردن تابه

    تابه را با کمک یک اسفنج تمیز کرده و سپس آبکشی کنید. با این روش تابه یا سینی فر شما براق و بدون لکه خواهد شد.تمیز کردن سینی فر با ورق آلومینیوم

    1. سینی فر را چند ساعت در آب گرم خیس کنید تا لکه‌های موجود در سطح آن خیس بخورند.

    2. ورق آلومینیوم را مچاله کنید تا به شکل توپ درآید.

    3. سینی را از آب خارج کنید و با ورق آلومینیوم روی سطح آن بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

    4. سطح سینی را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

    راهکارهایی مفید برای نگهداری فر

    مراقبت و نگهداری فر اجاق گاز بسیار مهم‌تر از نحوه استفاده آن است. در صورتی که از فر اجاق گازتان به درستی مراقبت نکنید به زودی باید هزینه‌های بسیاری را جهت تعمیرات و یا تعویض قطعات آن خرج کنید.

    فر و اجاق گاز وسایلی هستند که تا حد زیادی از لحاظ نگهداری به یکدیگر شباهت دارند. پس سعی کنید تمام مواردی که برای نگهداری اجاق گاز منزلتان در نظر میگیرد برای نگهداری فر نیز مد نظر داشته باشید. در صورتی که فر شما به صورت جداگانه از اجاق گازتان باشد نگهداری از آن تا حدی راحت‌تر است.از آن جایی که فرها وسایلی هستند که به شدت گرم می‌شوند بنابراین ممکن است خرده غذاهایی که درون آن ها باقی می‌مانند تبدیل به تکه‌های سوخته‌ای شوند که در اثر مرور زمان مانند یک لکه چربی به بدنه و دیواره آن بچسبند بنابراین نظافت این وسیله بسیار مهم است. در ادامه چند راهکار ساده برای نگهداری فر ارائه شده است.

    نگهداری فر با یک نظافت کامل

    یک راهکار مفید برای نگهداری فر این است که فر خانه خود را به دقت تمیز کنید و این وسیله را همیشه تمیز نگه دارید. برای نظافت داخل یک فر نیازمند یک دستکش، مقداری جوش شیرین و اندکی آب و سرکه سفید هستید. زمانی فر را تمیز کنید که ساعت‌های زیادی از استفاده آن گذشته باشد و فر کاملا خنک شده باشد.انتخاب اجاق فر مناسب و نگهداری از آن

    انتخاب اجاق فر باید براساس فضای آشپزخانه باشد. برخی از اجاق‌ گازها دارای فر هستند که از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه خواهند بود. در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه اجاق فر مناسبی انتخاب کنید.

    تمامی قفسه‌ها و سینی‌های داخل فر را بیرون آورید و مخلوط سرکه و جوش شیرین را با اسپری به تمام نقاط فر اسپری کنید. مکان‌هایی که فکر می‌کنید احتمال چرب شدن بیشتر است، کمی بیشتر از این محلول داخلش اسپری کنید بعد از چند دقیقه با کمی آب و یک دستمال مرطوب کل مناطقی که اسپری کرده بودید را تمیز کنید.این کار هیچ لک چربی به جا نمی‌گذارد و بدنه داخلی فر به طور کامل تمیز می‌شود. این کار را به کمک نوشابه‌های گازدار نیز می‌توانید انجام دهید. یکی دیگر از روش‌های نگهداری و همچنین نظافت فر این است که یک ظرف حاوی سرکه سفید را داخل فر قرار دهید و فر را با دمای تقریبا بالا برای مدت نیم ساعت روشن کنید.

    بخار سرکه به داخل تمامی مجاری و دستگاه‌های داخلی فر نفوذ کرده و آن را به خوبی تمیز می‌کند. بعد از خاموش کردن و خنک شدن فر می‌توانید با یک دستمال مرطوب تمامی آثار چربی را از فر پاک کنید.

    نگهداری از سینی فر

    در صورتی که سینی فر شما دچار خراشیدگی شود، تمامی مواد غذایی که داخل آن قرار می‌دهید به آن میچسبد و کیفیت غذا را کاهش می‌دهد. بنابراین فراموش نکنید که از این سینی‌ها به دقت مراقبت کنید تا لعاب آن از بین نرود.یک راهکار عالی برای نگهداری از سینی فر این است که قبل از مصرف از کاغذهای روغنی در کف سینی استفاده کنید یا این که هنگام پخت غذاهایی که احتمال نشت روغن در آنها است، یک ورقه فویل آلومینیومی داخل سینی بیندازید به این ترتیب سینی دیگر نیاز به شستن ندارد.

    راهنمای رفع مشکلات فر اجاق گاز

    فر نیز ممکن است دچار خرابی‌هایی شود که می‌توانیم تا حد زیادی به رفع مشکلات فر بپردازیم. در صورتی که گرمای فر به هدر رود علاوه بر این که پخت و پز به درستی انجام نخواهد شد، انرژی زیادی نیز در این مسیر به هدر می‌رود. در ادامه به بررسی رفع مشکلات فر اجاق گاز پرداخته‌ایم.

    نکات ایمنی برای نگهداری فر

    هرگز هنگام استفاده فر درب آن را باز نگذارید. این کار سبب اتلاف انرژی می‌شود. همچنین فرهای گازی نسبت به فرهای برقی مصرف برق بسیار کمتری دارند و برای خانه بسیار باصرفه‌تر هستند.

    لوله‌ها المنتی و همچنین گرما بخش فرها بسیار حساس هستند. هنگامی که داخل فر را تمیز می‌کنید از وسایل نوک تیز مانند چاقو یا سیم ظرظشویی برای از بین بردن لکه‌ها هرگز استفاده نکنید تا این لوله‌ها دچار آسیب دیدگی نشوند.

    در صورتی که فر توکار استفاده می‌کنید حداقل ۵ الی ۱۰ سانتیمتر فر را از دیوار پشتی خود فاصله دهید و محلی برای خروج گرمای اضافی بگذارید. بیشتر فرها معمولا سیخ‌های جوجه گردان دارند. توجه کنید زمانی که از این سیخ‌ها استفاده نمی‌کنید، داخل فر قرار ندهید و آن را روشن نکنید.شیلنگ‌های استیل ایمنی بسیار بیشتری نسبت به شیلنگ‌های پلاستیکی دارند. تا جایی که امکان دارد، سعی کنید از شیلنگ‌های استیل برای فر و اجاق گاز خود استفاده کنید.

    روش تمیز کردن سینی فر

منبع ایلنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی